پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان
 
سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





تبلیغات خاص با پیام رسون

1402-12-28 22:28:16 46  0  0

شرایط کنونی و اوضاع اقتصادی برای صاحبان کسب و کار بسیار سخت و دشوار شده است شرایطی که در آن مردم نقش اصلی را بازی می‌کند و نبودن آنها در صحنه بازار باعث شده که خیلی از افراد از روال زندگی روزمره خارج شود و ضرر بسیاری کنند.

اما در این بین هستند افرادی که توانسته اند در این شرایط بهترین استفاده ها را بکند و حتی از زمان عادی هم فروش بیشتری داشته باشد. این قشر، افراد خاصی هستند که می‌توانند در بدترین شرایط بهترین‌ها را از آن خود کند. افرادی که با روبرو شدن در چنین شرایطی دست روی دست نگذاشته اند و سعی کرده‌اند راه های تبلیغاتی را در پیش بگیرند.

 

 

مثلاً تبلیغات از طریق ارسال پیام کوتاه یا تبلیغات اینستاگرامی. این دو روش تبلیغ یعنی ارسال پیام کوتاه و اینستاگرام در حال حاضر حرف اول را در زمینه تبلیغات می‌زنند کافیست راه آن را بلد باشید.

برای مثال می توانید از نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز اقدام به خرید پنل اس ام اس کنید و با ارسال انبوه  پیامک به محله، ارسال پیامک بر اساس کد پستی، ارسال اس ام اس منطقه ای، خودتان را به مردم معرفی کنید و برای بهتر دیده شدن خود می توانید در پایین متن تبلیغاتی خود لینک اینستاگرام را قرار دهید تا با ورود افراد و عضو شدن در پیج شما از عکس‌ها و کیفیت اجناس و قیمت اجناس با خبر شوند.

به همین راحتی می توانید در این شرایط حتی بهتر از قبل فروش داشته باشید.

 

 

پیام رسون : 

یک پیشنهاد ویژه که شیراز اس ام اس برای شما دارد این است که شما با قرار دادن تخفیف با محدودیت می‌توانید در فروش خود غوغا به پا کنید. بدین صورت که با خرید پنل پیامکی پیام رسون از شیراز اس ام اس اقدام به ارسال پیامک کنید و در متن تبلیغاتی خود اعلام می‌کنید که تا پایان محدودیت تعطیلات نوروز تمامی اجناس با تخفیف ۴۰ درصدی و ارسال رایگان برای شما فرستاده می شود واین کافیست تا شما عزیزان معجزه تبلیغات پیامکی را ببینید.

 

جهت خرید پنل اس ام اس شیراز از سامانه پیام کوتاه شیراز اینجا را کلیک کنید .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 10 فروردين 1403برچسب:, توسط smsreson

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در ژانویه به روزنامه تاگس اشپیگل گفت: «ما باید این گزاره را در نظر بگیریم که ولادیمیر پوتین حتی ممکن است روزی به یک کشور عضو ناتو حمله کند». دو ماه قبل، او هشدار داده بود که آلمان باید برای جنگیدن آماده شود.
مایکل بیدن، فرمانده کل سوئد نیز به همین ترتیب از سوئدی‌ها خواست که «برای جنگ آماده شوند»، در حالی که رئیس ارتش بریتانیا به بریتانیایی‌ها گفت که آنها بخشی از «نسل پیش از جنگ» هستند که ممکن است مجبور شوند در زمانی نه چندان دور با روسیه بجنگند. این ترس توسط دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری افزایش یافته است.
به نوشته اقتصادنیوز، با این همه در باب زمان حمله احتمالی روسیه گمانه زنی ها بسیار است.به باو پیستوریوس چنین ماجراجویی «پنج تا هشت سال» طول می‌کشد، در حالی‌که رئیس مستعفی اطلاعات نظامی استونی تخمین می‌زند که روسیه می‌تواند ظرف چهار سال دوباره برای جنگ آماده شود. وزیر دفاع دانمارک می گوید: «نمی‌توان این گزینه رد کرد که روسیه ظرف یک دوره سه تا پنج ساله، ماده 5 و همبستگی ناتو را آزمایش کند». آژانس امنیت ملی لهستان نیز تاکید دارد که روسیه می‌تواند تا سه سال آینده به ناتو حمله کند.

سناریوهای روسیه برای اروپا
به نوشته فارین پالسی، اولویت اصلی ناتو در جنگ متعارف احتمالی با روسیه، دفاع از کشورهای حوزه بالتیک است که مستقیماً با روسیه هم مرز هستند. بازیگرانی چون استونی، لتونی و لیتوانی. طراحان جنگ این بلوک سناریوهای مختلفی را پیش‌بینی می‌کنند. نیروهای روسیه می‌توانند در یک حمله تمام عیار بر بالتیک غلبه کنند، یا می‌توانند بخش‌های کوچک‌تری از این خاک را اشغال کنند تا تمایل ناتو برای دفاع از یک کشور کوچک مرزی در برابر روسیه مجهز به سلاح هسته‌ای را آزمایش کرده و تضعیف کنند. به‌ویژه اگر تعهد ایالات متحده جهت دفاع از اروپا است مبهم باشد.
برای دشوارتر کردن برنامه‌ریزی، کمپین روسیه می‌تواند  به هر ترکیبی از حملات متعارف، تهدیدات هسته‌ای برای جلوگیری از کمک ناتو به کشور مورد حمله، و اقدامات غیرمتعارف مانند حملات سایبری، اطلاعات نادرست و خرابکاری در اعضای مختلف ناتو به منظور تضعیف این ساختار نظامی متوسل شود.
در چارچوب اشغال بالتیک، برنامه‌ریزان نظامی ناتو همچنین در نظر گرفته‌اند که روسیه چگونه می‌تواند به شکاف سووالکی حمله کند یا آن را اشغال کند، یک کریدور جغرافیایی در امتداد مرز لیتوانی-لهستان که حدود 100 کیلومتر بین بلاروس و منطقه کالینینگراد روسیه در دریای بالتیک امتداد دارد. در صورت وقوع جنگ، نیروهای روسیه می‌توانند این بخش از زمین را اشغال کنند و استونی، لتونی و لیتوانی را از بقیه ناتو جدا. چنین اقدام نظامی متعارفی می‌تواند با «اقدامات فعال» حمایت شود که باعث ایجاد مشکل در میان روس‌های قومی در بالتیک می‌شود و موقعیت ناتو را در منطقه تضعیف می‌کند.

خواب کرملین برای بالتیک
پیش‌فرض در این سناریوها این است که مسکو قصد دارد انسجام ناتو را آزمایش کند. ایده این است که روسیه به سرعت قلمرو ناتو را در یک یا چند کشور بالتیک تصرف کرده، اتحاد را با یک واقعیت معرفی و سپس بلوک را مجبور به عقب‌نشینی در برابر تهدیدات هست‌ای کند. اگر ناتو عقب‌نشینی کند، اعتبارش برای همیشه از بین خواهد رفت. این سناریو می‌تواند شامل استفاده زودهنگام روسیه در میدان جنگ از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی کم‌بازده به منظور وادار کردن ناتو به پایان دادن به خصومت‌ها باشد. هر یک از این سناریوها نیازمند توانایی‌های نظامی (و غیرنظامی) و توانایی نیروی متفاوت در طرف روسیه و ناتو است. چالش ناتو این است که تک تک کشورهای عضو تهدید روسیه را بسته به عواملی مانند نزدیکی جغرافیایی و قابلیت‌های نظامی خود متفاوت ارزیابی می کنند.
الزامات دفاع در برابر جنگ هیبریدی بسیار متفاوت از الزامات برای مقابله با رانش‌های مسلحانه در مقیاس بزرگ به خاک ناتو است. هر دو یکی از نگرانی‌های اصلی کشورهای بالتیک و لهستان هستند، اگرچه کشورهایی که با روسیه هم مرز نیستند، بیشتر از حمله نگران روسیه هستند. سناریوها و تصورات تهدید در سراسر ناتو بسیار متفاوت است، برای این بلوک دشوار است که یک جدول زمانی مشترک واقع بینانه برای زمانی که نیروهای روسیه ممکن است آماده باشند تا تهدیدی فراتر از اوکراین ایجاد کنند، ارائه دهد. مهم‌تر از همه برای برنامه‌ریزی دفاعی غرب، مشخص نیست که عملیات‌های رزمی بزرگ روسیه در اوکراین چه زمانی متوقف می‌شود و روسیه تا آن زمان چه تلفاتی در نیروی انسانی و تجهیزات متحمل خواهد شد.
بر اساس اعلامیه‌های عمومی مسکو، این کشور احتمالاً به دنبال یک ارتش بزرگ‌تر در مقایسه با قبل از سال 2022 است. در عین حال، هنوز یک برنامه 10 ساله جدید برای تولید و تدارکات تسلیحات جهت حمایت از این نیروی بزرگ‌تر را رسانه‌ای نکرده است.
به گفته برخی تحلیلگران، بعید است که تامین مالی در کوتاه‌مدت یک محدودیت باشد، اما روسیه به دلیل کمبود کارگران ماهر و به طور کلی کاهش نیروی کار، تولید منابع انسانی مورد نیاز را بسیار چالش برانگیز خواهد یافت.
گسترش قابل توجه صنعت دفاعی نیز ممکن است به دلیل کمبود مزمن سرمایه‌گذاری و همچنین مشکلات در دستیابی به اجزای مختلف در حجم کافی دشوار باشد. اما این چالش‌ها گویای نیات واقعی روسیه در آینده و روش‌های جنگی که ممکن است به دنبالشان باشد، نیست.
با وجود این ابهامات، دست کم گرفتن قدرت نظامی روسیه اشتباه بزرگی است. ناتو نباید برای توجیه خود به عملکرد ضعیف ارتش روسیه در اوکراین متوسل شود. به‌ویژه آن که ارتش روسیه قدرت ماندگاری خود را در شرایط نامطلوب میدان نبرد در اوکراین به اثبات رسانده است، تمایل خود را برای تحمل خسارات بزرگ نشان داده و توانایی خود را حفظ کرده است که نیروهای اوکراینی را تحت فشار قرار دهد و به حمله ادامه دهد. در نتیجه، حتی اگر برنامه‌ریزان ناتو تشخیص دهند که حمله برق‌آسای روسیه علیه بالتیک تنها یک سناریوی کم‌احتمال است، دست کم گرفتن روسیه در سال‌های آینده اشتباه خواهد بود.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 10 فروردين 1403برچسب:, توسط smsreson

آشنایی با بیزنس پلن با پیام رسون

1402-12-20 20:51:09 26  0  0

برای اینکه در کسب و کارتان موفق شوید، باید سوار بر تغییراتِ آن در حال و آینده باشید. برای خلق آینده‌ای روشن راهی جز داشتن پلن وجود ندارد. بیزینس پلن که پلن کسب و کار یا پلن کاری نیز نامیده و البته گاهی به اشتباه پلان کسب و کار خوانده می‌شود، به شما کمک می‌کند تا آینده‌ای روشن برای بیزینس خود رقم بزنید و شکست‌های احتمالی را کاهش دهید. ممکن است در کسب و کار شما نقاط کور و ابهاماتی وجود داشته باشد که از آن‌ها مطلع نباشید یا اگر هم بدانید، امکان شفاف‌سازی آن را نداشته باشید. بیزینس پلن شما ، درواقع نقشه راه کسب و کارتان در ابعاد مختلف است و تمام این نقاط مبهم را برای شما شفاف می‌کند.

در این مقاله که توسط تیم تحریره پیام رسون به ثبت رسیده است قصد داریم شما را با بیزنس پلن بیشتر آشنا کنیم و به شما نکاتی را یادآور شویم تا بتوانید بیزنس پلن خود را بنویسید پس پیشنهاد میکنم تا پایان با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

 

بیزنس پلن چیست ؟ :

طرح تجاری یک سند استراتژیک است که اهداف شرکت، استراتژی‌های دستیابی به آن‌ها و چارچوب زمانی دستیابی به آن‌ها را مشخص می‌کند. تجزیه و تحلیل بازار، پیش‌بینی‌های مالی و ساختار سازمانی از محتویات یک بیزینس پلن هستند. موسسات مالی و سرمایه‌گذاران قبل از تامین مالی هر پروژه‌ای نیاز به مشاهده طرح تجاری آن دارند. 

حتی اگر قصد ندارید برای تجارتتان منابع مالی جذب کنید، داشتن یک طرح تجاری خوب مانند داشتن یک راهنمای کسب‌و‌کار برای شماست؛ زیرا طرح تجاری همانند یک نقشه راه برای رشد کسب‌و‌کار و ابزاری برای تامین منابع مالی برای تجارتتان عمل می‌کند.

در واقع بیزنس پلن به شما کمک می‌کند تا بفهمید می‌خواهید چه محصول یا خدمتی را به چه کسی با چه قیمتی ارائه کنید و چگونه آن را به مشتری یا مخاطب خود برسانید؛ محصول یا خدمت شما چه سودی به مشتری می‌رساند؟با طرح کسب و کار شما می‌توانید راهبردهایی را مشخص کنید که برای توسعه کسب و کارتان نیاز دارید؛ این راهبردها می‌توانند در حوزه مالی، تبلیغاتی، نیرو و مدیریت منابع انسانی باشند.

 

بیزینس پلن باید چند صفحه باشد و چه زمان باید نوشته شود ؟:
خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که بیزینس پلن باید صدها صفحه باشد و درباره هرچیزی مفصل در آن توضیح داده باشیم! این تصور اشتباهی است! اینکه حجم، یا بهتر بگویم، تعداد صفحات طرح تجاری شما چقدر باشد، کاملاً بستگی به کسب‌وکار شما، حوزه کاری و گستردگی آن دارد! برای کسب‌وکارهای کوچکی که تازه راه افتاده‌اند و آنقدرها گسترده نیستند، مشخص است که یک بیزینس پلن کوتاه و جمع‌وجور، کارراه‌انداز و حتی بهتر است.

اما باید از خودمان بپرسیم که کسب و کارمان چه زمانی نیاز دارد تا برایش بیزنس پلن بنویسیم و جواب این است : 

وقتی بخواهید تصمیمات استراتژیکی برای کسب و کارتان بگیرید، به بیزینس‌ پلن نیاز جدی پیدا می‌کنید. به‌عنوان مثال در موارد زیر به بیزنس پلن نیاز دارید:

- وقتی می‌خواهید تصمیم بگیرید که محصولات و خدمات خود را چگونه به دست مشتریان برسانید؟ 
- در سال پیش رو به چه تعداد نیروی انسانی با چه توانمندی‌هایی نیاز دارید؟
- چگونه کسب و کارتان را می‌توانید توسعه دهید؟
- با چه کسانی رقیب هستید و با چه کسانی می‌توانید هلدینگ راه بیندازید؟
- چگونه کسب و کار و حرفه‌تان را به مشتریان معرفی کنید؟

 

 

 

هر چند وقت یک بار لازم است بیزینس پلن خود را بازنویسی کنید؟
در همه موارد مهم‌ترین عنصر بیزینس پلن برنامه‌ریزی برای بازبینی است. زمان‌های مشخصی را برای بررسی پیشرفت خود در مسیر اهدافتان تعیین کنید؛ این به‌سادگی می‌تواند مثلا پنج‌شنبه ها یا پانزدهم هر ماه باشد.

به بیان دقیق‌تر، زمان آن رسیده‌است که پیشرفت خود را در نقاط عطف بررسی و دستاوردهایتان را با پیش‌بینی‌های مالی خود مقایسه کنید. یک بیزینس پلن واقعی همیشه اشتباه است و با درنظرگرفتن بررسی و بازنگری‌های منظم هرگز تکمیل نمی‌شود، زیرا روند بررسی و بازنگری بسیار حیاتی است.

 

 

اجزای بیزنس پلن : 

 

۱. نام شرکت و شرحی از کسب و کار
اسم شرکت و فعالیتی که انجام می‌دهید را به‌طور خلاصه و با بیانی ساده بنویسید؛ به‌طوریکه هر کسی با خواندن آن کلیت کار شما را بفهمد.

 

۲. خلاصه تحقیق بازار و تحلیل رقبا 
خلاصه تحقیقات بازار و رقبا و تحلیل آن‌ها را بنویسید؛ به‌عبارتی اطلاعاتی را بنویسید که درباره بازار فروش محصولتان به دست آورده‌اید. لیستی از رقبا و میزان فروش و عملکرد آن‌ها در بازار تهیه کنید و براساس این اطلاعات، تحلیلی از تحقیقات و مطالعات‌تان ارائه دهید.

 

۳. مزیت رقابتی 
دلایل مهمی که مشتریان از بین تمام رقبا و محصولات آنها، شما را انتخاب میکنند چیست؟ این دلایل مزیت رقابتی شما و کسب و کارتان هست. مزیت رقابتی چیزهایی است که کسب و کار شما را نسبت به دیگران متمایز می‌کند.

 

۴. مارکتینگ پلن یا برنامه بازاریابی 
مجموعه اقداماتی که برای بازاریابی محصولتان انجام می‌دهید، باید در یک طرح مشخص و منسجم ارائه دهید. تمرکز شما بر چه قسمتی از بازار است؟ چگونه محصولتان را به مشتری معرفی می‌کنید؟ از چه محتواهایی استفاده می‌کنید؟ کمپین شما برای فروش چیست؟ از چه ابزارهایی برای تبلیغات استفاده می‌کنید؟ بهتر است جواب این سوالات را پیدا کنید.


۵. ساختارهای سازمانی و قوانین حاکم بر آن

هر کسب و کاری، هرچقدر کوچک به ساختاری نیاز دارد؛ یعنی ساختاری که نقش‌های افراد در آن مشخص باشد. قوانینی هم برای جلوگیری از دوباره‌کاری و موازی‌کاری و تداخلات احتمالی وضع می‌شود تا همه کارکنان با رعایت آن‌ها بتوانند در آرامش نقش خود را ایفا کنند.

 

۶.منابع انسانی و راهبردهای توسعه 
منابع انسانی چرخه حیاتی یک کسب و کار است و مشخص بودن برنامه آن برای بیزینس پلن ضروری است. چه تعداد نیرو، با چه توان و ویژگی هایی برای چه کارهایی نیاز دارید؟ برای آموزش و توسعه مهارت های آنها چه برنامه ای دارید؟ رابطه توانمندشدن کارکنان شما با توسعه و پیشرفت کسب و کار چیست وجه شاخصی برای رشد کارتان و کارکنان دارید؟

 

۷. سیستم مالی و فرآیندهای لازم برای سیستم پشتیبانی و تدارکات
 در سیستم مالی باید برنامه‌تان برای مدیریت گردش مالی را به‌طور مختصر بنویسید. این کار به عهده مدیر مالی سازمان است؛ اما اگر شما مدیر مالی ندارید، باید خودتان به‌عنوان مدیر سازمان این کار را انجام دهید. دوره‌های آموزشی زیادی نظیر مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی هستند که به شما در این مسیر و شناخت مفاهیم مالی کمک زیادی می‌کنند.

 

۸. برآوردهای مالی  
برآوردهای مالی شامل درآمد، هزینه، میزان سوددهی و سرمایه گذاری است. باتوجه‌به همه جوانب، پیش‌بینی شما از اندازه فروش و درآمدتان را بنویسید. 

 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 اسفند 1402برچسب:, توسط smsreson

سال ۱۴۰۲ که طبق وعده‌های سیاستگذار قرار بود با واردات حداقل ۲۰۰هزار دستگاه خودرو به پایان برسد، چند روز دیگر تمام خواهد شد؛ بااین‌حال آمار خودروهای وارد‌شده به کشور حتی به یک‌پنجم عدد وعده‌داده‌شده نمی‌رسد. در حال حاضر دو سال از صدور فرمان آزادسازی واردات خودرو به کشور - توسط رئیس‌جمهور - می‌گذرد و قرار بود سال ۱۴۰۲ سال اوج‌گیری ورود خودرو به کشور باشد، اما این اتفاق به دلایل مختلف رخ نداد.
 
طبق وعده‌ای که رضا فاطمی‌امین، وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت داد، بنا بود پس از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو - در شهریور 1401 - حدود 100هزار دستگاه خودرو تا انتهای پارسال و 100هزار دستگاه نیز تا پایان بهار امسال وارد کشور شود. بنابراین تا به امروز حداقل باید 200هزار دستگاه خودرو وارد کشور می‌شد، اما کل خودروهای وارد‌شده طبق آخرین آمار به 10هزار دستگاه نیز نرسیده است. تمام کارهای مقدماتی برای ازسرگیری واردات خودرو - پس از اعمال ممنوعیت از خرداد 97 - در سال گذشته انجام شد. ابتدا شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با عدم تمدید ممنوعیت واردات، عملا حکم به آزادی ورود خودروهای خارجی داد. در ادامه، وزارت صمت نیز آیین‌نامه واردات را تدوین و ابلاغ کرد و قرار شد یک‌میلیارد دلار ارز در اختیار واردکنندگان قرار بگیرد. در سال 1401 حتی مخالفان واردات نیز حداقل در ظاهر قانع شدند (هرچند گفته می‌شود مخالفت‌های پنهان آنها همچنان ادامه دارد و این موضوع یکی از دلایل کندی ورود خودرو به کشور است).  
با توجه به آماده‌سازی نسبی مقدمات ازسرگیری واردات خودرو در سال 1401، انتظار می‌رفت بازار در سال 1402 با وفور واردات مواجه شود و در پی آن، اهدافی مانند شکسته شدن قیمت در بازار خودروهای خارجی و کلا تنظیم بازار خودرو به ثمر بنشیند. با‌این‌حال، 1402 سال بسیار ناامیدکننده‌ای برای واردات خودرو بود و اهداف ترسیم‌شده رنگ تحقق به خود نگرفتند. هرچند بارها عنوان شده و هنوز هم گفته می‌شود که مانع اصلی سرعت گرفتن واردات خودرو کمبود ارز است، با‌این‌حال آمار و ارقام به‌اصطلاح سیاهه ارزی کشور نشان می‌دهد ارز مخصوص «خودرو» تا حد امکان به مسیری دیگر - واردات قطعه و مونتاژ - رفته است.
به عبارت بهتر، امکان اختصاص ارز موردنیاز واردات خودرو وجود داشته و دارد، اما سیاستگذار ظاهرا به‌عمد مسیر ارزی واردات خودرو را نیمه‌مسدود کرده است. در عوض مسیر ارزی مونتاژ و واردات قطعه کاملا باز است و گزاف نیست اگر بگوییم مونتاژ حق واردات را خورده است. طبق آمار، در 10 ماه امسال هشت‌میلیارد و 134میلیون دلار ارز به خودرو و نیمه‌محرکه اختصاص یافته که سهم واردات خودرو از این رقم تنها 1.5درصد، معادل 120میلیون دلار، بوده است. اگر فرض کنیم  ارز اختصاص‌یافته به خودرو و نیمه‌محرکه تا به امروز ثابت بوده - که البته قطعا نیست - و از آن سو آخرین ارز اختصاصی به واردات خودرو -235 میلیون دلار- را لحاظ کنیم، سهم ارزی خودروهای خارجی طی امسال حتی به سه‌درصد نیز نمی‌رسد.
بنابراین آمار و ارقام می‌گوید کمبود ارز بهانه‌ای بیش نیست و اگر سیاستگذار واقعا به واردات گسترده خودرو در راستای تنظیم بازار اعتقاد داشت، حالا تعداد بسیار بیشتری خودرو وارد کشور شده بود. سیاستگذار البته به جز موضوع ارز، بهانه‌های دیگری مانند روند طولانی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، تعلل عمدی واردکنندگان و همچنین وجود موانع استانداردی را به عنوان عوامل دخیل در کندی واردات مطرح کرد، اما گذر زمان و واکنش نهادهایی مانند سازمان ملی استاندارد و راهور ناجا نشان داد هیچ‌کدام از اینها مانعی جدی به حساب نمی‌آیند. اینجاست که بار دیگر فرضیه وجود مخالفان پنهان بر سر راه واردات خودرو مطرح می‌شود، مخالفانی که در ظاهر قانع و آرام شده‌اند اما پشت پرده اجازه سرعت گرفتن ورود خودرو به کشور را نمی‌دهند.

 


واردات ماهانه 850دستگاهی
نگاهی به آمار واردات خودرو در سال جاری نشان می‌دهد حداقل تا پایان بهار، واردات خودرو به کشور بسیار کند و قطره چکانی - در حد توقف - بوده و تازه پس از آن نیز سرعت واردات اندکی بالا رفته است.طبق اطلاعات رسمی منتشره از گمرک، از ابتدای بهمن سال گذشته تا انتهای خرداد امسال فقط  246 دستگاه خودرو وارد کشور شد که ارزش آن 5.4میلیون دلار بوده است.
هرچند در تیر‌ماه واردات خودرو کمی سرعت گرفت، با این حال همچنان روندی کند داشت. بنابر آمار گمرک، تا پایان تیر امسال، کمتر از 750دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شد. در پایان مرداد اما تعداد خودروهای ترخیصی از گمرک به هزار و 218دستگاه می‌رسد که رشد بیش از 450دستگاهی را به دنبال داشت. ارزش خودروهای ترخیصی ۲۵میلیون و ۳۷۱هزار دلار اعلام شد.با رسیدن سال به نیمه، تعداد خودروهای وارد‌شده به کشور رشد می‌کند، اما همچنان روند واردات کند پیش می‌رود. طبق آمار، مجموع خودروهای وارداتی تا پایان شهریور امسال به دو‌هزار دستگاه و با ارزش ۳۶میلیون دلار می‌رسد.  دو ماه بعد اما آمار واردات خودرو به حدود سه‌هزار و 500 دستگاه می‌رسد که نشان می‌دهد در ماه‌های مهر و آبان، حدود هزار و 500 دستگاه خودرو وارد کشور می‌شود. اگر فرض کنیم در مهر و آبان امسال به یک میزان خودرو وارد شده باشد، سهم هر ماه، واردات 750دستگاهی است. گمرک می‌گوید ارزش خودروهای وارد‌شده به کشور در هشت ماه امسال کمتر از 70میلیون دلار بوده است.
روند ورود خودرو به کشور در آذر‌ماه اندکی سرعت می‌گیرد، چه آنکه طبق آمار گمرک، آمار واردات قطعی انواع خودروی سواری به کشور تا پایان آذر ماه، به 4هزار و 386 دستگاه می‌رسد که آن 86میلیون و 478هزار دلار بوده است. با این حساب، در آذر امسال حدود 900 دستگاه خودرو وارد کشور می‌شود که از همه ماه‌های قبل بیشتر بوده است. با وجود آنکه انتظار می‌رفته واردات خودرو در دی‌ماه، روند رو به رشد خود را هرچند اندک، ادامه دهد، با‌این‌حال به جای رشد، افت می‌کند. طبق اعلام رسمی گمرک ایران در 10ماهه سال جاری چهارهزار و 997دستگاه خودروی سواری به ارزش 101میلیون و 722هزار دلار از گمرکات کشور ترخیص و وارد شده است. بنابراین در دی‌ماه، تنها 611 دستگاه خودرو وارد کشور شده است. در 11ماهه سال جاری نیز 8هزار و 40 دستگاه خودروی سواری به ارزش 157میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص و به صورت قطعی وارد کشور می‌شود. این عدد نشان‌دهنده جهش نسبی واردات خودرو در بهمن‌ماه امسال است. با توجه به آمار منتشره، بالغ بر سه‌هزار دستگاه خودرو در بهمن امسال وارد کشور شده که بلندترین قله آماری واردات خودرو در دو سال گذشته است.
در نهایت اما طبق روایت گمرک، تا 21 اسفند امسال ۹هزار و ۷۰۹ دستگاه خودروی سواری به ارزش حدود ۲۳۵میلیون دلار ترخیص و به صورت قطعی وارد کشور شده است. با در نظر گرفتن واردات حدودا 10هزار دستگاهی خودرو در سال جاری، مشخص می‌شود که به طور متوسط ماهی کمتر از 850دستگاه خودرو وارد کشور شده است، در حالی که آمار تولید ماهانه بالای سه‌هزار دستگاه است.

سرنوشت واردات خودرو
با توجه به روند کند واردات در سال جاری، این پرسش مطرح است که در سال آینده ماشین واردات با چه سرعتی پیش خواهد رفت؟ طبعا اگر قرار بر سرعت گرفتن واردات خودرو در 1403 باشد، باید موانع موجود بر سر راه واردات برداشته شود و در غیر این صورت، با همین روند کند و شاید کندتر از آن نیز مواجه خواهیم بود. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد کمبود ارز و ناهماهنگی دستگاه‌ها بیشتر بهانه است، طبعا تا وقتی مخالفت‌های پنهان با واردات خودرو به پایان نرسد، خبری از واردات مستمر با سرعت مناسب نخواهد بود، چه در سال 1403 و چه در سال‌های بعد. هرچند رویکرد وزارت صمت به واردات خودروهای برقی نیز می‌تواند سرعت‌گیر دوم ورود خودرو به کشور باشد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 اسفند 1402برچسب:, توسط smsreson

 شهر نور مازندران از دیرباز محل رشد و نمو رجال و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی بوده است و تنها محدود به آنان که مانند میرزاآقاخان نوری، صدراعظم دوران ناصرالدین‌شاه یا علی اسفندیاری ملقب به نیما یوشیج، پدر شعر نوی فارسی یا ناطق نوری، رئیس دوره پنجم مجلس شورای اسلامی که شهرت یافته‌اند، نمی‌شود. خاندان اسفندیاری که نیما یوشیج نیز از آن خاندان بود، یکی از خاندان‌های مهم نور بوده که نسب خودشان را به دوران ساسانی و خاندان اسپهبدان پادوسبانیان در طبرستان می‌رسانند که تا زمان شاه‌عباس صفوی نیز بر بخش‌هایی از مازندران حکمرانی می‌کردند. این خاندان در دوران قاجار و پهلوی نیز اقبال بلندی یافت؛ یک کفیل وزارت امور خارجه و دو وزیر امور خارجه از آن به قدرت رسیدند. مهمترین آنها حسن اسفندیاری، مشهور به محتشم‌السلطنه بود که شش بار مقام وزارت امور خارجه را کسب کرد. او در ماه‌های آغازین جنگ جهانی اول وزیر امور خارجه بود و به این واسطه در تاریخ ایران نقش ایفا کرد و در برهه جنگ جهانی دوم نیز که سال‌های پایانی عمرش را می‌گذراند، رئیس مجلس شورای ملی بود و در جریان اشغال ایران توسط متفقین در مقام ریاست مجلس در تصویب پیمان‌نامه سه‌جانبه ایران و بریتانیا و شوروی نقش کلیدی و مهمی داشت.

همه‌کاره وزارت هیچ‌کاره
اما کارنامه دیپلماتیک خاندان اسفندیاری با صدیق‌الملک، پدر محتشم‌السلطنه آغاز شد. میرزا محمدصدیق‌الملک که پدرش در دوره فتحعلیشاه به دفعات حاکم مازندران و آذربایجان بود، از سوی میرزاسعیدخان انصاری مؤتمن‌الملک مدت‌ها کفالت و معاونت وزارت امور خارجه را برعهده داشت و عملاً همه‌کاره وزارت امور خارجه بود. هر دوی آنها از خادمان دستگاه عباس‌میرزا نایب‌السلطنه بودند و در نزد او خدمت کرده بودند و صدیق‌الملک پیش از کفالت وزارت امور خارجه مشهور به میرزامحمدخان نوری‌یوشی منشی مخصوص عباس‌میرزا نایب‌السلطنه قاجار بود. پدر میرزامحمد، میرزاعبدالله‌خان نوری به دفعات در دوره فتحعلیشاه قاجار حکومت آذربایجان و مازندران را عهده‌دار بود و در عهد او نیز در تبریز فوت کرد. میرزامحمدخان نوری صدیق‌الملک نیز که در تبریز به دنیا آمده بود، در زمان مرگ پدر تنها شش سال داشت و تحت سرپرستی عباس‌میرزا تربیت و رشد نمود. وزارت مؤتمن‌الملک بار اول 21 سال و بار دوم چهار سال طول کشید و صدیق‌الملک در تمام این دوران دست راست و معاون او بود. این دوره هرچند با سلطنت پنجاه‌ساله ناصرالدین‌شاه در سیاست داخلی دوره‌ای باثبات بود اما در سیاست خارجی بسیار پرتلاطم و پرآشوب بود. جنگ هرات و از دست رفتن کامل آن و عقد عهدنامه پاریس از مهمترین اتفاقات این دوره بود. معاهده پاریس علاوه بر خلع حاکمیت ایران بر هرات، دولت قاجاری را وادار کرد استقلال افغانستان را به رسمیت بشناسد و مهمتر از آن در موارد اختلافی با این کشور تازه‌تاسیس بریتانیا را به‌عنوان حکم بپذیرد؛ حکمیتی که پیشاپیش مشخص بود که به زیان ایران منتج خواهد شد. هرچند ایران به دلیل اشغال خرمشهر و بوشهر و جزایر خلیج‌فارس از سوی بریتانیا در موقعیت سختی قرار گرفته بود اما ضعف دستگاه سیاست خارجی ایران در اعزام فرخ‌خان غفاری بدون هیچ تجربه دیپلماتیک و آشنایی با زبان‌های خارجی در شرایط این معاهده بی‌تاثیر نبود. اساساً خود میرزاسعیدخان مؤتمن‌الملک و میرزامحمد صدیق‌الملک نیز چندان از شرایط جهانی اطلاع نداشتند و تنها منشی‌های درباری قابل‌اعتمادی بودند که به دستور شاه لقب خانی و دبیری مَهامِّ خارجه یافته بودند. این دو در زمان میرزاحسین‌خان سپهسالار نیز وزارت امور خارجه را در اختیار داشتند و واگذاری امتیاز رویتر و وقایعی که منجر به اعتراضات در ایران و استعفای میرزاحسین‌خان سپهسالار شد نیز در همین زمان اتفاق افتاد و شاه با استعفای میرزاحسین‌خان سپهسالار او را به جای مؤتمن‌الملک به وزارت امور خارجه منصوب کرد و وقفه‌ای کوتاه در وزارت بلند موتمن‌المک و کفالت صدیق‌الملک پدید آمد که با مرگ سپهسالار خیلی زود تمام شد. در جریان امتیاز رویتر و سفرهای ناصرالدین‌شاه به اروپا نیز این دو کمترین دخالت را داشتند و در واقع از جریان اصلی حوادث کنار بودند؛ اما نسل بعدی این خاندان بیشتر دنیادیده بودند و تا حدودی با سیاست بین‌الملل آشنایی داشتند.

اشراف‌زاده دیپلمات
حسن اسفندیاری ملقب به حاج محتشم‌السلطنه و آخوند اعیان روز چهارشنبه سوم اردیبهشت 1246 در روز عید غدیر در تهران متولد شد. میرزاحسن‌خان محتشم‌السلطنه اسفندیاری، یکی از رجال موجه، دین‌دار، محافظه‌کار و دانشمند عصر مشروطیت ایران بود که به سه ویژگی شناخته می‌شد؛ نخست، دینداری و تسلط بر فقه و حدیث بود که او را چندین‌بار به مقام وزارت معارف رساند و دوم، تبحر در امور دیپلماتیک که از پدر به ارث برده بود و بارها او را در مقام وزیر خارجه نشاند و دست آخر، سلامت نفس و وجه اجتماعی‌اش بود که در مجلس اول مشروطه او را واسطه دولت و مجلس قرار داد و در پایان عمر چهار دوره بر ریاست مجلس شورای ملی نشاند. جدّش میرزاعبدالله نوری از سوی فتحعلیشاه حاکم مازندران و آذربایجان بود و پدرش میرزامحمدخان رئیس ملقب به صدیق‌‌الملک ابتدا منشی عباس‌میرزا نایب‌السلطنه و سپس کفیل وزارت امور خارجه بود. اسفندیاری هر چه در داخل کشور مورد اقبال و پذیرش عموم جریان‌ها و افراد بود، در میان خارجی‌ها طرفداری نداشت و به همین واسطه بارها از سوی آنان طرد شد و روس و انگلیس در طرد و نفی محتشم‌السلطنه توافق داشتند؛ چه او با دخالت بیگانه در امور داخلی سرناسازگاری داشت و در جریان قرارداد 1919 که ایران را تحت‌الحمایه بریتانیا قرار می‌داد با آنکه خود عضو دولت وثوق‌الدوله بود چنان به مخالفت با قرارداد پرداخت که همراه سه وزیر مخالف دیگر و معین‌التجار بوشهری به کاشان تبعید شد و تا پایان دولت وثوق در تبعید ماند. این اعیان‌زاده دیندار و محجوب و مورد احترام اقبال آن را یافت که از ابتدا تا لحظات پایانی عمرش همواره در صدر بنشیند و احترام ببیند.

اسفندیاری پس از انجام تحصیلات مقدماتی وارد مدرسه دار‌الفنون شد و پس از مدتی تحصیل پزشکی به ادبیات و فلسفه روی آورد و از دارالفنون فارغ‌التحصیل شد. مدتی نزد استادان میرزالطفعلی‌خان صدر‌الافاضل و سیداحمد ادیب‌‌پیشاوری به تحصیل ادبیات عرب و فارسی و نحو و لغت و حکمت و ریاضیات و دوره‌ای از فقه و اصول و حدیث پرداخت.

در سال ۱۲۶۴ به استخدام وزارت امور خارجه درآمد و در اداره دول غیرهمجوار و ملل متنوعه مشغول شد. یک سال بعد با سمت نایب‌ سفارت به آلمان اعزام شد و مدت پنج سال در این منصب بود. در این ماموریت زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی را به خوبی آموخت و در این دوره با اتو فون بیسمارک صدراعظم مقتدر و مشهور آلمان مذاکراتی انجام داد و وقتی به ایران آمد به ریاست اداره کشورهای غیرهمجوار منصوب شد. چندی بعد نیز نایب‌ اول وزارت امور خارجه شد. در سال ۱۲۷۳ از طرف ناصر‌الدین‌شاه به او لقب جناب و نشان درجه اول شیر و خورشید داده شد و یک سال بعد ملقب به محتشم‌السلطنه شد و به سمت ژنرال کنسول ایران در هندوستان تعیین و عازم بمبئی شد. ماموریت هندوستان سه سال طول کشید. پس از مراجعت به ایران به مقام معاون وزارت امور خارجه و «مترجمی حضور همایون» مظفر‌الدین‌شاه منصوب شد و در سفر سوم شاه به اروپا به‌عنوان نماینده وزارت خارجه از ملتزمین رکاب بود. او در این سفر همه جا در صف همراهان شاه بود ولی در مهمانی‌های رسمی مشروب الکلی نمی‌خورد. پس از صدور فرمان مشروطه برای تنظیم نظامنامه انتخابات دعوت شد و در این کار با صنیع‌الدوله، مخبرالسلطنه، مشیرالملک و مؤتمن‌الملک همکاری کرد. میرزانصر‌الله‌خان مشیر‌الدوله، اولین نخست‌وزیر مشروطیت او را به معاونت خویش برگزید و در حقیقت رابط بین نخست‌وزیر و مجلس شورای ملی بود و به همین جهت وزیران کابینه را او به مجلس معرفی کرد. در کابینه میرزاعلی‌اصغرخان اتابک‌اعظم، محتشم‌السلطنه به کفالت وزارت داخله برگزیده شد و در واقع سخنگوی دولت در مجلس بود. وی در اواخر کابینه اتابک در سال 1286 برای رفع اختلاف مرزی ایران و عثمانی به ریاست هیئتی عازم ارومیه شد و پس از چندی از طرف محمدعلی‌شاه فرمان حکومت ارومیه به نام وی صادر شد. در این ماموریت مشروطه‌خواهان با وی سازش نکردند و مدتی نیز او را بازداشت کرده و اموالش را به یغما بردند. دولت‌های روسیه و انگلیس و عثمانی هر سه از محتشم‌السلطنه شکایت کردند و خلع او را خواستار شدند و دولت او را احضار کرد. محتشم‌السلطنه از سال 1287 تا 1305 هشت بار و به عبارتی با ترمیم کابینه‌ها یازده بار به مقام وزارت رسید. در سال ۱۲۸۷ در کابینه میرزااحمدخان مشیرالسلطنه به وزارت دادگستری تعیین شد و در ترمیم کابینه همچنان در دولت باقی ماند. بعد از استبداد صغیر در دولت‌اول مستوفی‌الممالک، ابتدا وزیر دادگستری بود، بعد به جای حسینقلی نواب وزیر امور خارجه شد و در دور دوم نخست‌وزیری سپهدار تنکابنی که سه بار ترمیم شد، همچنان وزیر امور خارجه بود. در سال ۱۲۹۱ در دولت صمصام‌السلطنه بختیاری ابتدا وزیر عدلیه و بعد وزیر کشور شد. در دولت دوم مستوفی‌الممالک که دوبار ترمیم شد، وزارت دارایی را برعهده گرفت. در سال ۱۲۹۳ در اعوان شروع جنگ جهانی اول به سمت والی آذربایجان و پیشکار محمدحسن‌میرزا ولیعهد تعیین و رهسپار تبریز شد. کشورهای درگیر جنگ جهانی اول با بی‌اعتنایی به اعلام بی‌طرفی دولت مستوفی‌الممالک وارد آذربایجان شدند و قوای نظامی روسیه بخش‌هایی از آذربایجان را به اشغال خود درآوردند و تا قزوین پیش آمدند و بعد عثمانی‌ها از غرب وارد خاک ایران شدند. جنگ بین دو قوای بیگانه در خاک ایران آغاز شد. روس‌ها تبریز را تخلیه کردند و عثمانی‌ها وارد آذربایجان شدند و محتشم‌السلطنه ناگزیر به قفقاز رفت و از راه انزلی به تهران بازگشت. محتشم‌السلطنه پس از ورود به تهران در دولت عین‌الدوله وزیر امور خارجه و در دولت بعدی وزیر کشور و در کابینه علاءالسلطنه وزیر مالیه شد. در این دوران همچنان بخش‌هایی از ایران در اشغال بود و دولت‌ها پشت سر هم سقوط می‌کردند تا دولت بعدی مگر چاره‌ای برای وضعیت کشور کند.

مخالفت با قرارداد 1919 و دولت وثوق‌الدوله
با پایان جنگ جهانی اول و سقوط امپراطوری روسیه تزاری از سویی و  فروپاشی امپراطوری عثمانی از سوی دیگر، بریتانیا به حاکم بلامنازع جهان بدل شد و تلاشی فراگیر برای تحت سیطره قرار دادن معدود کشورهای مستقل دنیا را ترتیب داد و ایران یکی از لقمه‌های بزرگ این تلاش بود. در سال ۱۲۹۸ بریتانیا پس از مذاکرات پنهانی هفت‌ماهه و اهدای رشوه ۱۳۰ هزار لیره استرلینگ انگلیسی به وثوق‌الدوله موفق به عقد قراردادی بی‌نظیر برای خود شد که امور مالی و نظامی ایران تحت نظارت دولت انگلستان قرار بگیرد. به محض انتشار متن قرارداد رجال میهن‌دوست و از جمله میرزاحسن‌خان محتشم‌السلطنه این قرارداد را استعماری و ناقض استقلال سیاسی ایران دانستند و به مخالفت با آن پرداختند. قرارداد 1919 مهمترین خدمت وثوق‌الدوله به دولت بریتانیا بود. براساس این قرارداد:

«۱.دولت انگلستان با قاطعیت هر چه تمام‌تر تعهداتی را که مکرراً در سابق برای احترام مطلق استقلال و تمامیت ایران کرده است، تکرار می‌کند.

۲. دولت انگلستان خدمات هر عده مستشار متخصص را که برای لزوم استخدام آنها در ادارات مختلفه بین دولتین توافق حاصل شود، به خرج دولت ایران تهیه خواهد کرد.


۳. دولت انگلستان به خرج دولت ایران صاحب‌منصبان، ذخایر و مهمات جدید را برای تشکیل قوه متحدالشکل که دولت ایران ایجاد آن را برای حفظ نظم در دامنه سرحدات در نظر دارد، تهیه خواهد کرد.

۴. برای تهیه وسایل نقدی لازم به جهت اصلاحات مذکور در ماده دو و سه این قرارداد، دولت انگلیس حاضر است یک قرض کافی برای دولت ایران تهیه یا ترتیب آن را بدهد.

۵. دولت انگلستان با تصدیق کامل احتیاجات فوری دولت ایران به ترقی وسایل حمل‌ونقل که موجب تأمین و توسعه می‌باشد، حاضر است با دولت ایران موافقت کرده و اقدامات مشترکه ایران و انگلیس راجع به تأمین حفظ راه‌آهن یا اقسام دیگر وسایل نقلیه تشویق کند.

۶. دولتین توافق می‌کنند در باب تعیین متخصصان برای تشکیل کمیته، تعرفه گمرکی را مراجعه و تجدیدنظر کرده و با منافع حقه مملکت و تمهید و توسعه وسایل ترقی آن تطبیق نمایند. طبق این موارد در نظام آینده ایران وزیران ایرانی در هر وزارتخانه‌ای که بودند مستشاری بالای سرخود دارند که از اوامر او نمی‌توانند سرپیچی کنند و در صورت بروز اختلاف میان وزیر و مستشار به نحوی یکی از آنها باید کنار برود.»

این قرارداد با موجی از مخالفت در ایران روبه‌رو شد. وثوق‌الدوله مستحضر به پشتیبانی بریتانیا از خود جدیت نشان داد. هفده نفر از معترضان که در مسجد شیخ‌عبدالحسین تهران گردآمده بودند، به دستور او در مسجد توقیف و ماه‌ها در قزوین زندانی شدند.  ممتازالملک، محتشم‌السلطنه، ممتازالدوله و مستشارالدوله چهار وزیر مخالف دولت خودش با قرارداد 1919 و همچنین حاج معین‌التجار بوشهری سرمایه‌دار و سیاستمدار و مخالف قرارداد 1919 نیز به زندان کاشان فرستاده شدند. محتشم‌السلطنه همراه دیگر معترضین تا مدتی که دولت وثوق‌الدوله در رأس کار بود، در کاشان تحت نظر بود. پس از کناره‌گیری وثوق‌الدوله و نخست‌وزیری مشیرالدوله، تبعیدشدگان به تهران بازگشتند و مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

اسفندیاری در ترمیم کابینه فتح‌الله‌خان سپهدار رشتی به وزارت امور خارجه تعیین شد. مدت وزارت او فقط پنج روز به طول انجامید. با کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ توسط سیدضیاءالدین طباطبایی و رضاخان میرپنج، فرمانده بریگاد قزاق دولت ساقط شد و 60 تن از رجال مهم ایران از جمله محتشم‌السلطنه به زندان افتادند. محتشم‌السلطنه در تمام مدتی که سیدضیاءالدین در رأس دولت بود، در زندان به سر برد و بعد از رفتن سید از ایران، آزاد شد. اسفندیاری در کابینه احمد قوام که بلافاصله بعد از کابینه کودتا زمام امور را در دست گرفت، به وزارت امور خارجه تعیین شد. در سال ۱۳۰۱ در دور دوم نخست‌وزیری احمد قوام وزیر معارف شد. در کابینه بعدی که ریاست آن را میرزا حسن‌خان مستوفی برعهده داشت، در سمت وزارت معارف باقی ماند. در سال ۱۳۰۵ در دفعه ششم نخست‌وزیری حسن مستوفی به وزارت مالیه تعیین شد ولی پس از چند ماه در ترمیم کابینه جای خود را به نصرت‌الدوله فیروز داد و از دولت خارج شد.

اسفندیاری در دوره سوم مجلس شورای ملی از تهران به وکالت انتخاب شد و در مجلس جزو فرقه اعتدالی شد. در دوره‌های هشتم، نهم، دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم از تهران به نمایندگی انتخاب شد و از دوره دهم به بعد یعنی چهار دوره، ریاست مجلس شورای ملی را برعهده داشت. حاج محتشم‌السلطنه اسفندیاری غیر از مشاغل مهم سیاسی، به دلیل دانش فراوان و شخصیت برجسته و محترمش در مشاغل فرهنگی و اجتماعی و بین‌المللی نیز همکاری و مباشرت داشت. در سال ۱۳۱۳ کنگره فردوسی که با مشارکت شرق‌شناسان و دانشمندان بزرگ جهان در تهران و مشهد تشکیل شد، ‌او به اتفاق آرا به ریاست کنگره تعیین شد. در سال ۱۳۱۴ که فرهنگستان برای احیای زبان فارسی تشکیل شد، از اعضای پیوسته فرهنگستان بود. مدتی نیز ریاست جمعیت ایران جامعه ملل را عهده‌دار بود. محتشم‌السلطنه که به واسطه چندین دوره وزارت امور خارجه سابقه دیپلماتیک شایسته‌ای داشت، در مناسبت‌های مهم و تشریفاتی خارجی قرعه فال همواره به نام او می‌خورد. در سال ۱۳۱۶ در مراسم تاج‌گذاری جورج ششم پادشاه انگلستان شرکت کرد و در فرانسه با رئیس‌جمهور آن کشور و در آلمان به اتفاق محسن رئیس وزیرمختار ایران در مه سال 1937 با هیتلر دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در سال ۱۳۱۸ برای انجام وصلت شاهزاده فوزیه خانم دختر ملک فواد پادشاه مصر با محمدرضا پهلوی ولیعهد ایران به قاهره رفت.

اشغال ایران و تصویب پیمان سه‌جانبه
دوره سیزدهم مجلس که افتتاح و شروع به کار آن پس از اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم انجام گرفت، با مشکلات بزرگی مواجه بود. برای اسفندیاری که سه دوره مجلس بی‌سروصدا و آرام ادوار گذشته را پشت‌سر گذاشته بود، اداره چنان مجلسی تندرو،‌ کاری دشوار بود. اسفندیاری در تصویب پیمان سه‌جانبه ایران و شوروی و انگلستان نقش بزرگی داشت و نمایندگان را به ضرورت تصویب آن متقاعد ساخت. تصویب این پیمان به ایران کمک کرد تا پس از پایان جنگ خود را جزو طرف پیروز جنگ قلمداد کرده و از استقلال و حاکمیت خود دفاع کند و بتواند قوای اشغالگر شوروی را به خروج از ایران وادار کند. به همین واسطه برای نخست‌وزیرانی چون فروغی و سهیلی وجود شخصی مانند اسفندیاری در رأس مجلس مغتنم بود. در آخرین جلسه مجلس سیزدهم که اسفندیاری به دلیل کهولت سن خانه‌نشین شده بود از طرف سهیلی رئیس دولت ماده واحده‌ای به مجلس پیشنهاد شد مبنی بر اینکه اسفندیاری ماهانه ده هزار ریال از خزانه دولت حقوق دریافت نماید. وفات او در پنجم اسفندماه ۱۳۲۳ در سن ۷۷سالگی اتفاق افتاد و در حرم عبدالعظیم شهر ری دفن شد. او بیش از نیم‌قرن در دوران سلطنت 6پادشاه، مصدر خدمات مهمی بود. حسن اسفندیاری در شمار دانشمندان عصر خود محسوب می‌شد و در لغت عرب ورزیده و ماهر بود، ‌به علوم اسلامی از قبیل تفسیر، فقه، حدیث و نیز به حکمت، ریاضی و نجوم آشنایی و در زبان فارسی اطلاعات فراوان داشت. میرزاحسن‌خان محتشم‌السلطنه را آخوند اعیان می‌گفتند، چون شخصی متدین بود و اعتقاد داشت راه‌حل همه مشکلات کشور از طریق اسلام است. چنانچه یک‌بار نوشت: «دوستی وطن و هموطنان از ایمان است.»

اسفندیاری برخلاف سایر رجال سیاسی ایران ثروتی نداشت و چندان ارثیه‌ای از خود باقی نگذاشت اما تألیفات متعددی داشت. ترجمه قواعدالاحکام فی مسائل‌الحلال و الحرام علامه حلی، ترجمه و تحشیه فصوص‌الحکم محی‌الدین ابن عربی، ترجمه شرایع محقق، اخلاق محتشمی و کشکول محتشمی از مهمترین آثار او بودند. همسر وی یکی از نواده‌های همشهری‌اش میرزاآقاخان نوری صدراعظم ناصرالدین‌شاه بود. فرزندان او همه مدارج علمی و سیاسی را طی کردند؛ معروف‌ترین‌شان فتح‌الله نوری‌‌اسفندیاری، سال‌ها وزیر مختار ایران در واشنگتن بود، فرزند ارشدش میرزا مهدی‌خان نصیرالسلطنه در دوره چهارم نماینده بابل و مدتی هم استاندار کرمان بود و در سال 1313 درگذشت.

وزیری دیگر از خاندان اسفندیاری
برادرزاده میرزا حسن‌خان اسفندیاری، موسی‌خان موفق‌السلطنه که نام خانوادگی نوری‌اسفندیاری را برای خود برگزید، در سال ۱۲۷۴ به دنیا آمد. پدرش میرزاجعفرخان یمین‌الممالک و پدربزرگش میرزامحمدخان صدیق‌الملک هر دو از دیپلمات‌ها و دولت‌مردان دوره قاجار بودند و مادرش دختر میرزاعلی‌نقی‌خان حکیم‌الممالک پزشک مخصوص ناصرالدین‌شاه بود. او پس از تحصیل در مدارس دارالفنون و سن لویی تهران به اروپا رفت و در بلژیک، فرانسه و روسیه درس خواند. در بازگشت به ایران به استخدام مالیه درآمد و به ریاست ادارات خالصه‌جات (املاک دولتی) و گمرکات و ریاست مالیه اصفهان رسید. سپس در تفلیس رئیس صندوق تذکره قفقاز شد. موفق‌السلطنه در سال ۱۳۰۳  به وزارت امور خارجه منتقل و نایب سفارت ایران در رم و سپس برلین شد. پس از آن در دورانی که محمدعلی فروغی سفیر ایران در ترکیه بود، مستشار سفارت ایران در آنکارا بود و همراه با او در نشست جامعه ملل شرکت کرد.  نوری اسفندیاری در سال ۱۳۱۷ وزیر مختار ایران در عراق و دو سال بعد وزیر مختار ایران در آلمان شد. پس از آنکه ایران در پی حمله متفقین در شهریور ۱۳۲۰ ناچار به قطع رابطه با آلمان شد، به ایران بازگشت و به‌عنوان سفیر به بغداد فرستاده شد. در اسفند ۱۳۲۱ علی سهیلی او را در کابینه خود وزیر کشاورزی کرد اما پیش از معرفی به مجلس کنار رفت و به سفارت ایران در ترکیه منصوب شد. پس از بازگشت نوری‌اسفندیاری از ترکیه، قوام‌السلطنه در ترمیم کابینه خود در ۲۲ شهریور ۱۳۲۶ او را به‌عنوان وزیر امور خارجه به مجلس معرفی کرد. با سقوط دولت قوام در ۱۸ آذر آن سال از این سمت کنار رفت اما ابراهیم حکیمی نخست‌وزیر بعدی پس از مدتی او را به کار خود بازگرداند و در بیستم اسفند به‌عنوان وزیر امور خارجه به مجلس معرفی کرد. سال بعد در کابینه عبدالحسین هژیر نیز همین سمت را داشت و سپس به‌عنوان سفیر به هند و پس از آن به ایتالیا فرستاده شد. او در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس سنا به‌عنوان سناتور مازندران عضویت داشت اما در دوره ششم انتخاب نشد. تنها فرزند او پسری به نام علی نوری‌اسفندیاری  بود که پس از پایان تحصیلات در آمریکا، وارد وزارت خارجه شد و مدتی سفیر ایران در آرژانتین و سفیر غیرمقیم (اکرودیته) در شیلی بود. موسى نورى‌اسفندیارى مردى تحصیل‌کرده و مبادى آداب بود  و غالب عمر ادارى خود را در مأموریت‌هاى خارجه طى کرد. وفات او در مهرماه ۱۳۵۰ در رم اتفاق افتاد. او طی وصیت‌نامه‌ای کلیه دارایى خود را براى احداث بیمارستان اختصاص داد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 11 اسفند 1402برچسب:, توسط smsreson

با پیام رسون در کسب و کار خود بهترین باشید

1402-12-11 21:15:53 1  0  0

این روزها بعد از کار در معدن سخت ترین کار این است که در حرفه خود بهترین باشید ، چرا که در دنیای پر زرق و برق ما تنوع کار و اشباع  شدن در هر کاری را می توان به فراوانی مشاهده کرد .

اما برای شروع یک کار نباید به این موضوع فکر کنیم که چه تعداد از مردم در این حوزه فعالیت میکنند  بلکه باید به این موضوع فکر کنیم که اگر در حرفه ای که قدم گذاشتیم بهترین خود باشیم  حتما موفق خواهیم شد و قطعا مشتری های خاص خود را پیدا خواهیم کرد .

در همین راستا یکی از مشاغلی که می‌تواند کمک یار و همراه تمامی مشاغل دیگر باشد سامانه پیامکی پیام رسون است چرا که می تواند در رشد و تبلیغ و به روز شدن شما همواره کمکتان کند و به شما یاد آور این موضوع باشد که همیشه به روز باشید و از کدهای منقرض شده استفاده نکنید .

 

 

برای مثال اگر بخواهید برای کسب و کارتان یک سایت طراحی کنید باید ورد پرسی را انتخاب کنید که طراحی زیبا و مدرن داشته باشد و با سلیقه همه کاربران هماهنگ باشد چراکه این کارها باعث می‌شود تا سایت شما کاربر محور شود و و این موضوع می‌تواند نقش مهمی را در افزایش رتبه سایت داشته باشد . در واقع شما با این ایده که سایتتان را کاربر محور کنید باید در راستای این ایده پنل کاربری حرفه‌ای را با شرایط خاص و روان برای کاربران خود طراحی کنید تا علاوه بر کیفیت وراحتی کار ،  کاربران از فعالیت در سایت شما نیز لذت ببرد  .

 

خوب برای این کار نیاز است تا شما حتماً دوره های آموزشی کدنویسی و برنامه نویسی را سپری کنید و پس از تکرار و تمرین یاد بگیرید تا تازه بتوانید یک سایت را طراحی کنید . اما در اینجا باید بدانید که سامانه پیام کوتاه پیام رسون تنها در حوزه ارسال پیامک و ارائه پنل پیامکی کار نمی کند و می تواند بهترین سایت ها را بسته به نوع کسب و کارتان برای شما راه اندازه کند و به همین دلیل است که می گوییم با پیام رسون در کسب و کار خود بهترین باشید .

 

 

 

پیام رسون 

جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با ارائه خدمات از جمله پنل پیامکی و نمایندگی پنل پیامکی و طراحی سایت میتوانید با پشتیبانی تیم پیام رسون تماس بگیرید یا وارد سایت سامانه پیامکی شیراز شوید و از انجا اطلاعات مربوطه را مطالعه کنید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 11 اسفند 1402برچسب:, توسط smsreson

کمی آن‌طرف‌تر از خلیج‌فارس و در آب‌های آزاد اقیانوس هند، دزدان دریایی سومالی یک جوان 20 ساله چابهاری را کشتند‌ و جنازه‌اش را هم به دریا انداختند.

ماهیگیران چابهاری، تنها صیادانی هستند که خانه را به مقصد آب‌های آزاد ترک می‌کنند تا بتوانند بعد از چند ماه زندگی روی دریا، با یخچال‌هایی پُر از ماهی به ایران بازگردند، ولی همواره شکار و منبع درآمدی قابل دسترس برای دزدان دریایی سومالی، که حالا مدیریت این کشور را برعهده دارند، محسوب می‌شوند.

در تازه‌ترین حمله دزدان دریایی به ماهیگیران ایرانی، «جمشید بردی»، صیاد 20 ساله چابهاری در وضعیت غافلگیرانه و از پشت‌ سر، با شلیک مستقیم کشته شده است.

دزدان دریایی در ادامه لنج صیادی «ناخدا رضوان» را هم به سرقت می‎برند. طبق اطلاعات به دست آمده، با دخالت به‌موقع گشت دریایی ارتش هندوستان، حدود 25 ملوان و همین‌طور شناور ایرانی از چنگال دزدان سومالیایی آزاد می‌شوند تا از رخداد تلخ دیگری جلوگیری کنند. لنج ناخدا رضوان هنوز به سواحل ایران نرسیده است و در راه بازگشت به چابهار قرار دارد.

رییس هیات‌مدیره «تعاونی صیادی چابهار» در گفت‌وگویی که با «اعتماد» داشت ضمن اعلام کشته شدن این ماهیگیرِ جوان، خبر داد که حدود
20 ملوانی که بیش از 9 ماه در زندان دولت سومالی حضور داشتند، با پرداخت مبلغ چند میلیاردی آزاد شده و در راه خانه هستند.

در ادامه این گزارش به آخرین خبرهای جدالِ پایان‌ناپذیر دزدان دریایی سومالی تا دندان مسلح و صیادان ایرانی خواهیم پرداخت.

دزدان دریایی عرصه را بر ما تنگ کرده‌اند
ناخدا «علیم افشار»، رییس هیات‌مدیره تعاونی صیادی چابهار با تشریح چگونگی کشته شدن یک ماهیگیر ایرانی در آب‌های آزاد توسط دزدان دریایی سومالی، به ‌خبرنگار «اعتماد» می‌گوید: «طبق اطلاعات به دست آمده، اوایل هفته گذشته بازهم دزدان دریایی سومالی به شناور ماهیگیران ایرانی حمله کردند. درحالی که آنها با هدف ربایش به لنج ماهیگیری نزدیک شده بودند، یکی از ماهیگیران جوان را با تیر مستقیم هدف قرار دادند و متاسفانه جنازه‌اش را به آب انداختند. آنها از این طریق می‌خواهند در بین ایرانی‌ها وحشت ایجاد کنند. درحالی که کشمکش بین لنج ماهیگیری و دزدان دریایی سومالی ادامه داشت، گشت نیروی دریایی هندوستان که با تماس رادیویی ناخدا رضوان از موضوع اطلاع پیدا کرده بود، بعد از گذشت چند ساعت، به صحنه آمدند. خوشبختانه در ادامه توانستند لنج و ملوانان ایرانی را از چنگال دزدان دریایی آزاد کنند.»

او با ابراز نگرانی از وضعیت به وجود آمده و خطراتی که ماهیگیران ایرانی را تهدید می‌کند، ادامه می‌دهد: «این روند حمله به شناورهای ایرانی نگران‌کننده است. باتوجه به اینکه تعدادی ماهیگیر ایرانی به‌تازگی از زندان سومالی آزاد شدند، اقدام به ربایش و حمله به لنج‌های ایرانی شرایط را برای صید دشوارتر می‌کند. گویا دولت سومالی می‌خواهد همواره در زندان خود چند ایرانی داشته باشد. تنها منبع درآمد اقشار زیادی از اهالی چابهار، شهرها و روستاهای اطراف، ماهیگیری در آب‌های آزاد است که حالا آن هم زیر چتر تهدید دزدان دریایی قرار دارد. اگر حمایت و رایزنی از سوی نهادهای بین‌المللی و داخلی انجام نشود، تنها منبع درآمدی ما از دست می‌رود.»

این فعال صنفی در پاسخ به این سوال که ماهیگیر ایرانی چگونه توسط دزدان دریایی کشته شده است، اضافه می‌کند: ««جمشید بردی»، جوان 20 ساله‌ای از روستای «پارگ» در اطراف شهر «کنارک» بود که برای کسب درآمد اندک به دریا زده بود. با این رخداد باید بگوییم که واقعا سرنوشت دردناکی داشت. او درحالی که پشت سکان هدایت لنج نشسته بود با تیراندازی غافلگیرکننده دزدانِ دریایی درجا کشته شد. در مصاحبه‌های پیشین هم گفته‌ام که شناورهای ما وارد آب‌های سومالی نمی‌شوند. در واقع این دزدان دریایی هستند که به ‌دنبال شناورهای ساده‌ و بدون تجهیزات ایرانی می‌آیند تا بتوانند به ‌راحتی آنها را تحت فشار قرار دهند.

طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده است، لنج رضوان 300 تا 400 مایل از مرز آبی سومالی فاصله داشت ولی آنها با تجهیزات جنگی و قایق‌های تندرو ماهیگیران ما را محاصره کردند.»

از لنج‌ها برای حمله به توریست‌ها استفاده می‌کنند
افشار در همین مورد و با اشاره به اینکه دزدان دریایی از لنج‌های ساده ایرانی برای حمله به کشتی‌های تجاری و ثروتمند استفاده می‌کنند، اضافه می‌کند: «یکی از اهداف آنها برای ربایش لنج‌های ماهیگیران ایرانی، حمله به شناورهای تجاری دیگر کشورها است. دزدان دریایی با مخفی شدن داخل شناورهای ساده در دریا به ‌دنبال شناورهای ثروتمند تجاری و توریستی می‌روند و در پوشش ماهیگیری به آنها نزدیک و در ادامه حمله می‌کنند. این روند را تا جایی ادامه می‌دهند که سوخت شناور ما تمام شود. پس از آن لنج را در دریا رها می‌کنند. این موضوع به تازگی در دستور کارشان قرار گرفته است و در سال‌های گذشته وجود نداشت، چون شناورهای ما هیچ اسلحه یا وسیله دفاعی ندارند برای دزدان دریایی هدف راحتی محسوب می‌شود.

وضعیت به گونه‌ای است که نهادهای بالادستی مانند وزارت امور خارجه و مسوولان سپاه پاسداران باید برای تامین جان ماهیگیران ایرانی‌ وارد میدان شوند و با رایزنی‌هایی که انجام می‌شود باعث افزایش امنیت‌مان شوند.»

این فعال صنفی در همین مورد و با اشاره به وضعیت اقتصادی چابهار ادامه می‌دهد: «تنها سرمایه مردم این ناحیه، همین لنج‌های سنتی و قدیمی است که در واقع هزاران خانواده از همین راه، نان سفره خود را تامین می‌کنند، ولی با این وضعیت استرس ما افزایش پیدا کرده است زیرا آینده نامعلومی در انتظار داریم. به ‌دلیل صیدهای غیرمجاز و حتی مجاز، ذخایر آبی منطقه سال‌ها است که محدود شده است به همین دلیل راهی نداریم تا برای رسیدن به گله ماهی‌ها به سمت آب‌های آزاد و فرامنطقه‌ای حرکت کنیم.

شناور رضوان، در راه بازگشت است و اهالی محل هم خود را برای عزاداری آماده می‌کنند. آنها باید روی قبری فاتحه بخوانند که جنازه‌ای در آن نیست. فضای این روزهای ما همراه با ماتم و استرس است. ممکن است در سفر بعدی باز هم رفیقی را از دست بدهیم.»

48 میلیارد تومان برای آزادی لنج‌ها و ماهیگیران ایرانی
افشار در مورد آخرین وضعیت صیادانی که از ابتدای سال جاری در بند دزدان سومالی بودند، می‌گوید:
«2 لنج و حدود 36 ماهیگیر برای مدت 9 ماه در زندان دولت سومالی بودند. دزدان دریایی برای آزادی هر شناور به‌اضافه صیادانش، مبلغ 24 میلیارد تومان درخواست کرده‌ بودند. حدود 48 میلیارد تومان جمع کردیم و پول را به دزدان دریایی که حالا دولت این کشور را هم کنترل و مدیریت می‌کنند، پرداخت کردیم.

طبق آخرین خبری که به ما رسیده است دوستان ما یکی، دو روز قبل آزاد شدند و بعد از مشکلاتی که برای ورودشان از راه بندرعباس به وجود آمد، حالا در خاک ایران هستند و طی روزهای آینده به خانه خواهند رسید.»

ناخدا در همین مورد و با اشاره به چالش‌های ورود این صیادان ادامه می‌دهد: «چون صیادان ما تنها ماهیگیران ایرانی هستند که به آب‌های آزاد می‌زنند به ‌همین دلیل تا مشخصات و هویت‌شان احراز شود در بندرعباس حضور داشتند. آنها به دلیل اینکه لنج‌های‌شان در سومالی تخریب و از بین رفت، مجبور بودند از راه بندرعباس وارد ایران شوند. هنوز اطلاعات تکمیلی به دست ما نرسیده است.»


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 29 بهمن 1402برچسب:, توسط smsreson

آشنایی با برخورد تاثیر گذار روی مشتری با پیام رسون

1402-11-24 15:02:50 29  0  0

امروزه توقع مشتری‌ها از کسب‌وکارها افزایش چشم‌گیری داشته و اگر یک شرکت نتواند به نیاز یا خواسته مشتری جواب بدهد، از دایره رقابت بیرون می‌افتد.این حرف اگرچه کمی خشن به نظر می‌رسد اما یک واقعیت است و میتواند تعیین کننده میزان موفقیت شما در کسب و کارتان باشد .

 

جلب نظر مشتریان برای تعامل با برند، هدف هر کسب‌وکاری است. برخی شرکت‌ها با کمک سامانه پیامکی سعی می‌کنند روی نظر مشتری‌ها تاثیر بگذارند. اما با وجود بازار رقابتی، نحوه‌ی برخورد با مشتری عامل اصلی تعیین کننده خرید محصول یا خدمات شماست . برای جلب نظر مشتریان، باید به طور مداوم «چیزی» برای ارائه داشته باشید و در هر زمان بتوانید تولید محتوا کنید .

در این مقاله که توسط تیم تحریره پیام رسون به ثبت رسیده است میخواهیم چند تکنیک تاثیر گذار برای جلب مشتری را به شما یاد دهیم پس پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

 

تعامل با مشتری چیست؟
تعامل با مشتری عموما به لحظاتی گفته می‌شود که افراد با کسب‌وکار ارتباط برقرار کرده و درگیر آن می‌شوند. این لحظات میتواند لحظات طلایی و حساسی برای بازاریاب باشد چراکه مشتری آماده شنیدن نحوه و ارائه خدمات شماست و در لحظه تصمیم میگیرد که این مدل بازاریابی را دوست دارد و یا اینکه باید به دنبال جای دیگری باشد . معمولا مشتری‌ها به دلایل مختلفی با یک کسب‌وکار ارتباط برقرار می‌کنند و در همان لحضات اول هست که متوجه میشود که این برند یا کسب و کار میتواند نیازش را برطرف کند یا نه . پس همه چیز به شما بستگی دارد . 

 

 

4 روش تاثیر گذار روی مشتری : 

 

روش اول : نقشه شناخت مشتری : 

برای این که به دنیای نیازها ، ترس ها و آرزوهای مشتری قدم بگذاریم باید بتوانیم خودمان را جای مخاطبانمان بگذاریم و سعی کنیم از دریچه دید آنها به دنیا نگاه کنیم.

نقشه شناخت یا همدلی در این زمینه به ما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود بیشتر آشنا شویم. این ابزار ما را راهنمایی می‌کند تا بتوانیم بیشتر با آنچه در زندگی مخاطبانمان می‌گذرد و رفتار و گفتارشان آشنا شویم و از همه مهم‌تر با موانع و اهدافشان را بشناسیم.

اگر کسب و کار فعال داریم می‌توانیم از بازخوردهای مشتریان نیز در این کار بهره ببریم و یا اگر امکان مصاحبه با مشتریان بالقوه را داریم می‌توانیم  با استفاده از راهنمایی نقشه شناخت سوالاتی بپرسید که به شناخت دقیق‌تر از مشتری دست یابید.

نقشه شناخت به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم درک کنیم که مشتری چطور می‎اندیشد، احساسات او چگونه است ، جه تگرانی ها و موانعی دارند ، اولویت هایشان چیست و چه مواردی باعث می‌شود واکنش احساسی نشان دهند.

 

 

روش دوم : دیاگرام وابستگی : 

حاصل نقشه شناخت مشتری اطلاعات خام از مشتریان می‌باشد. اکنون زمان دسته‌بندی کردن آنها است. بدون توجه به این که هر کدام از این اطلاعات از کدام بخش نقشه شناخت مشتری به دست آمده است در دسته بندی ها باید فقط ارتباط منطقی و پیوستگی موضوع را در نظر بگیرید ،

تا بتوانیم به درک بهتری از مشتری برسیم و یک مدل مشتری محور را برای کسب و کار خودمان ترسیم کنیم.

کار کردن به روش دیاگرام وابستگی بسیار لذت بخش و یک کار گروهی است.

با دسته بندی و سامان دادن به اطلاعات آسان‌تر می‌توانیم ارتباط بین ایده‌ها و خدمت‌رسانی به مشتریان را نظم دهیم. علاوه بر آن سلسله مراتب اهمیت خواسته‌های مشتریان را شفاف‌تر خواهد شد.

 

 

روش سوم : بوم ارزش پیشنهادی : 

حالا که با استفاده از دو روش قبلی به درک مناسبی از خواسته های مشتریانمان رسیدیم وقت آن است که راه حل مناسبی برای آنها بیابیم. بوم ارزش پیشنهادی یکی از بهترین ابزارها برای تبدیل فعالیت ها ، نیازها و موانع مشتریان به ارزشهای پیشنهادی مناسب برای آنهاست.

این بوم از دو بخش تشکیل می‌شود یک بخش مربوط به رفتار مشتری می‌شود و بخش بعدی به راه حل های ما برای مشتری اختصاص دارد.

در این قسمت باید بتوانیم به تمامی سوال هایی که در زیر مطرح میشود ، پاسخ مناسب دهیم :

- آیا بین راهکارهای ما برای مشتری و خواسته‌ها و موانع آنها در بوم ارزش پیشنهادی تعادل برقرار است یا خیر ؟

- محصول یا خدمات ما چقدر با نیازهای واقعی مشتری فاصله دارد؟
- چقدر از این نیازها را می‌توانیم برآورده کنیم؟
- آیا رضایت مشتری در این بخش را برآورده کرده‌ایم؟

- محصول یا خدمات ما چقدر از ترس ها و موانع واقعی مشتری را حل می‌کند؟
- محصول یا خدمات ما چقدر با موانع واقعی مشتری فاصله دارد؟
- راه حل‌های جدید برای این چالش‌ها چه هستند؟
- آیا راه حل های ما می‌تواند ریسک‌های مشتریان را کاهش دهد؟
- آیا می‌توانیم باعث شویم مشتری هزینه کمتری متقبل شود؟

 

 

روش چهارم : بوم مدل کسب و کار : 

برای ساختار دادن به آنچه تا کنون درباره شناخت بیشتر مشتریان و ارزش‌های پیشنهادی مطابق با آنها صحبت کردیم. می‌توانیم از بوم مدل کسب و کار به عنوان بهترین ابزار تحلیل کسب و کار استفاده کنیم.

بوم مدل کسب و کار توسط الکساندر استرالدر و ایو پیگنیور خلق شده و ابزاری کارآمد بر مبنای مکتب سن گالن سوییس است.

تمرکز ما در اینجا روی دو بلوک بخش بندی مشتریان و ارزش پیشنهادی است.

ما بخش بندی مشتریان را به وسیله نقشه شناخت مشتری و دیاگرام وابستگی بخش بندی های مشتریان را معین کرده‌ایم فقط کافی است که این تقسیم بندی را در این بلوک لحاظ کنیم.

 

 

 

انواع کانال‌های ارتباطی با مشتریان :
به نظر می‌رسد با پیشرفت تکنولوژی، هر روز کانال‌های جدیدی ایجاد می‌شود که مشتریان و کسب‌وکارها را به هم نزدیک می‌کند و باعث می‌شود تعامل آنها با هم راحت‌تر و نزدیک‌تر شود. این‌ها برخی از محبوب‌ترین کانال‌ها هستند:

ایمیل

ارسال اس ام اس
تلفن
چت زنده
شبکه‌های اجتماعی
صفحه وب
ویدئو زنده
ملاقات حضوری

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله سعی کردیم که 4 روش از تاثیر گذار ترین و موثرترین تکنیک ها برای جلب رضایت مشتری به شما آموزش دهیم .لذا تیم سامانه پیام کوتاه شیراز همواره آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات شما همراهان عزیز است  پس از شما درخواست داریم اگر راهکار خلاقانه ای برای جذب مشتری دارید حتما با تیم پشتیبانی سامانه پیامکی پیام رسون به اشتراک بگذارید تیم ما مشتاقانه آماده شنیدن راهکارهای شما عزیزان است . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .  
 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 29 بهمن 1402برچسب:, توسط smsreson

واتساپ در‌حال کار روی یک ویژگی امنیتی جدید برای ارتقای حریم خصوصی کاربران است. این ویژگی جدید، قفل‌ چت‌ها را در بین تمام دستگاه‌های متصل به حساب شما همگام‌سازی می‌کند.

به عبارت ساده‌تر، اگر تصمیم به قفل کردن یک صفحه‌ی چت روی گوشی‌ هوشمند خود دارید، این قفل در صورت دسترسی به واتساپ از طریق کامپیوتر، تبلت یا هر دستگاه مرتبط دیگر، روی همان چت اعمال خواهد شد.


 ویژگی قفل چت در واتساپ

تغییر مورد بحث را نخستین‌بار سایت WABetaInfo اعلام کرد. این ویژگی، در جدیدترین نسخه‌ی بتای این پیام‌رسان در اندروید مشاهده شده است.

واتساپ سال گذشته ویژگی قفل کردن چت‌های خاص را معرفی کرد و بعداً ویژگی دیگری به نام Secret Lock را به‌نمایش گذاشت که به کاربران امکان می‌دهد رمز‌‌عبور منحصربه‌فردی را متفاوت از رمزعبور دستگاه خود تعیین کنند؛ این رمز، پوشه‌ی Locked Chats را پنهان می‌کند و برای هر کسی که رمز عبور را نمی‌داند، نامرئی خواهد شد.
 ویژگی همگام‌سازی قفل چت در واتساپ
نقطه‌ضعف ویژگی‌های یادشده این است که به‌صورت محلی اعمال می‌شوند؛ یعنی قفل‌ها باید به‌جای همگام‌سازی خودکار، روی هر دستگاه به‌طور جداگانه تنظیم شوند.

تغییر آتی، فرایند را ساده‌تر می‌کند و به‌طور خودکار انتخاب‌های امنیتی شما را در تمام پلتفرم‌هایی که از واتساپ استفاده می‌کنید، گسترش می‌دهد. این ویژگی احتمالاً در آپدیت بعدی واتساپ به‌صورت عمومی در دسترس قرار می‌گیرد.

واتساپ اخیراً تأیید کرده است که امکان ارسال پیام‌های بین پلتفرمی را فراهم خواهد کرد. به‌زودی کاربران می‌توانند پیام‌هایی را بین واتساپ، تلگرام یا سیگنال ارسال کنند. این ویژگی احتمالاً فقط در اروپا در دسترس خواهد بود.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 بهمن 1402برچسب:, توسط smsreson

اگر از سامانه پیام کوتاه برای تبلیغ و بازاریابی کارتان استفاده میکنید احتمالا با کلمه ارسال پیامک انبوه مواجه شده اید زیرا همه نمایندگی های سامانه پیامک از ارسال پیامک انبوه استفاده می‌کنند.

اما هر نمایندگی پیامک یک سری امکانات و یک سری ویژگی ها و تعرفه های مختلف روی پنل ارسال پیامک انبوه خود دارد. ما امروز در پیام رسون می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که ارسال پیامک انبوه چیست و چگونه کار می‌کند و ویژگی های منحصر به فرد ارسال پیامک انبوه در سامانه پیام کوتاه شیراز را بررسی کنیم .  پس تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید.

 

 

پیامک انبوه چیست؟

در مقاله های قبل تر که در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز ثبت شده به بررسی این موضوع پرداخته ایم که یکی از موثرترین روش بازاريابي ارسال پیامک است. حال این ارسال پیامک خود به شاخه های مختلفی تقسیم می‌شود. برای مثال ارسال پیامک بر اساس کد پستی، ارسال پیامک به محله، ارسال پیامک با اپراتور 9000و...

در ارسال پیامک انبوه همان طور که از آن پیداست به انبوهی از مخاطبان به صورت همزمان پیامک ارسال می‌شود که این ارسال از طریق بستر نرم افزاری انجام می‌شود.

حال پیدا کردن انبوهی از مخاطبان که حقیقی باشند و ارسال پیامک به آنها متناسب  با تبلیغات ما باشند، کمی دشوار است و برای بدست آوردن این اشخاص و بیوگرافی آنها میتوانید هم از دستگاه ذخیره شماره تماس مشتریان استفاده کنید هم اینکه از نمایندگی های معتبر که بانک شماره موبایل جامع با بیوگرافی عالی دارند کمک بخواهید.

 

 

 

ارسال پیامک انبوه چگونه کار می‌کند :؟

همان طور که گفته شد ارسال پیامک انبوه در بستر نرم افزاری انجام می‌شود. این نرم افزار می‌تواند تحت وب و به صورت آنلاین داخل یک وب سایت باشد و کاربر می‌تواند با داشتن یک حساب از آن استفاده کند. مورد دوم نرم افزاری تحت سیستم عامل است که در این مورد کاربر حتما نیازمند به اتصال اینترنت میباشد. به این نرم افزارهای تحت وب، پنل اس ام اس گفته می‌شود و به ارسال پیامک به انبوهی از مخاطبان ارسال پیامک انبوه گفته می‌شود. در این پنل اس ام اس تعداد زیادی شماره تلفن همراه ذخیره می‌شود که می‌توان این شماره ها را به روش های مختلف برای ارسال پیامک مدیریت کرد.

 

مزایا و معایب ارسال پیامک انبوه : 

 

مزایا ارسال پیامک انبوه:
- تبلیغات مستقیم و بدون واسطه و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هدفمند، به بهبود عملکرد بازاریابی شما کمک می‌کند.
- تبلیغات از طریق ارسال پیامک انبوه نیاز به طراحی پیچیده ندارد و به خاطر کوتاه بودن متن از خوانده شدن آن توسط دیگران اطمینان خواهید داشت.
- با فاصله زمانی کوتاه در آن واحد می‌توانید به افراد زیادی تبلیغات خود را ارسال کنید و آمار تبلیغاتی منتشر شده را با سیستم مدیریتی که در اختیارتان دارید بدست آورید.
- پیام ارسالی شما مدت زمان زیادی در تلفن‌های همراه دیگران باقی می‌ماند زیرا حجم فیزیکی را اشغال نمی‌کند ولی متن ارسالی شما باید شفاف و جذاب باشد تا افراد با احتمال اینکه ممکن است به محصول یا خدمات شما نیاز پیدا کنند آن را نگه دارد.

 

معایب ارسال پیامک انبوه :
- ارسال پیامک انبوه (bulk) برای بخش زیادی از جامعه ممکن است باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در بین کاربران شود و نسبت به کسب‌وکار و خدمات و محصولات یک برند نگرش منفی شکل بگیرد. 
- برای ارسال پیامک‌های فارسی خود محدودیت دارید و متن شما باید کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد. منتها می‌توانید پیامک خود را به دو بخش تقسیم کنید اما باید هزینه دو پیامک را پرداخت کنید.
- یکی دیگر از معایب ارسال پیامک انبوه، عدم ارسال فایل‌های صوتی یا تصویری است. برای اینکه بتوانید پیامک‌هایی با محتوای عکس، ویدئو، فایل‌های صوتی و … برای مشتریان خود ارسال کنید، باید از دیگر ابزارهای ارتباطی مانند ایمیل استفاده کنید.
- عدم دسترسی به مخاطبانی که شماره خود را در لیست سیاه مخابرات قرار داده‌اند و پیامک تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند.

 

 

 پیام رسون :

با توجه به منطقه، سن، جنسیت، شغل و موارد دیگر شما می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی آماده کرده و به‌صورت انبوه بدون نیاز به خرید دستگاه ارسال پیامک برای تعدادی زیای از مخاطبین ارسال کنید.

برای شروع کافی است یک پنل اس ام اس تبلیغاتی تهیه کرده تا بتوانید در هر ساعت از شبانه روز برای مخاطب پیامک ارسال کنید اما اگر به دلیل محدودیت وقت و مشغله کاری فرصت انجام این کار را ندارید، می‌توانید بدون خرید سامانه ارسال پیامک، انجام این امر را به شیراز اس ام اس محول نمایید تا با دقت بالا و سریع‌ترین زمان ممکن پیامک تبلیغاتی شما ارسال شود.

در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید با سیمکارت شخصی خود پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال کنید زیرا باتوجه به قوانین کشور سیمکارت شما مسدود می‌شود و می بایست از پنل پیامک تبلیغاتی برای انجام این کار استفاده نمایید.


سامانه پیامک شیراز به عنوان یکی از ارزان ترین سامانه در ایران شناخته شده است و ما افتخار می‌کنیم که با در نظر گرفتن کمترین تعرفه ها و در بر داشتن جامع ترین بانک شماره موبایل توانسته ایم تا رسیدن شما به موفقیت در کنارتان باشیم.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 بهمن 1402برچسب:, توسط smsreson

امروز در مشهد کمتر کسی را می‌توان یافت که از خصوصی شدن و از دست رفتن رودخانه چهل بازه خبر نداشته باشد. البته مسوولان در بالاترین رده‌ها نیز کاملا اطلاع داشته و برخی نیز در نقش بازیگران هستند.

سخن از رودخانه چهل ‌بازه است؛ رودخانه‌ای که از کوه‌های بینالود سرچشمه می‌گیرد، وارد شهر توریستی طرقبه در نزدیکی مشهد می‌شود، باغ‌های منطقه ییلاقی طرقبه را سیراب می‌کند، پشت سد گلستان دامن می‌گستراند، وارد غرب شهر مشهد شده و درنهایت به دل کشف رود می‌زند و یکی می‌شوند.

حالا اما قرار است این رودخانه به نام نهادی خاص سند زده شود و به گفته منتقدان این تصمیم قطعه‌قطعه شود؛ منظور آنها از قطعه‌قطعه شدن، مبدل شدن رودخانه «چهل بازه» به عرصه ساخت و ساز انبوه‌سازان و برج‌سازان است. برج‌هایی از جنس «برج سلمان» متعلق به سرمایه‌گذاران شرکتی نام‌آشنا که پیش‌تر نامش در رسانه‌ها هم منتشر شده است.

اتفاق نادر؛ بی‌توجهی به انتقادات کارشناسان در واگذاری یک رودخانه
در تاریخ 14/08/1402 روزنامه اعتماد در گزارشی تفصیلی افشا کرد که پس از نامه‌نگاری‌های مختلف واحد اجرای دادگاه اصل ۴۹ تهران برای جلوگیری از اقدام آب منطقه‌ای خراسان رضوی در مقابل آنچه ازسوی منتقدان و کارشناسان رودخانه‌خواری خوانده می‌شد، کار به دفتر و رای «محسنی اژه‌ای» رییس قوه قضاییه کشیده شد.

رییس دستگاه قضا هم که در آبان ۱۴۰۰ وعده حل مشکل را داده بود، رسیدگی به این پرونده را به معاون اول خود، «مصدق کهنمویی» محول کرد و او هم طی نامه‌ای برای معاون حقوقی ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی (ره) ارسال کرد.

انتقادها اما این بود که این ستاد خود یک طرف بحث و مساله است و اینکه یک طرف دعوی به عنوان نماینده قوه قضاییه برای اجرای حکم معرفی شود، محل بحث و انتقاد فراوان قرار گرفت.

براساس گزارش‌های رسمی اما مسوول بررسی این پرونده پس از سفرهایی به مشهد و مذاکره با طرفین به تهران برگشت و به قاضی اجرای احکام پرونده خود دستور داد سند مالکیت رودخانه «چهل بازه» را به نام ستاد فرامین امام و بنیاد شهید بزند.

قاضی پرونده نیز این نظر را پذیرفت و نتیجه‌ای رقم خورد که حالا محل بحث و نقد جدی منتقدان و کارشناسان حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی ایران است؛ اینکه چرا یک رودخانه به نهادی خاص واگذار یا سند زده شود؟

صدای بلند اعتراضی که شنیده نمی‌شود

فضای رسانه‌ای خراسان رضوی و تا حدودی کشوری درگیر این اتفاق شده و لحظه به لحظه اخبار فراوانی حول سرنوشت رودخانه «چهل بازه» منتشر می‌شود، فعالان محیط‌زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد و مدرسان دانشگاه‌های خراسان رضوی هشدارهای جدی داده و از عواقب ناگوار خصوصی شدن رودخانه‌ها به نفع نهادهای دولتی می‌گویند، اما به نظر می‌رسد ائتلاف مقابل آنقدر قدرتمند است که نیازی به اعتنا و توجه به پشت سر خود ندارد و به سرعت به پیش می‌رود. نتیجه اینکه طبق اخبار به دست آمده بنیاد شهید و ستاد اجرایی فرامین امام خمینی (ره) که اکنون سند مالکیت رودخانه و رودپارک «چهل بازه» را دراختیار دارند قصد انتقال مالکیت به شرکت سهامی خاص و... را دارند و اقدامات لازم در این مورد در حال سپری شدن است؛ دقیقا اتفاقی که فعالان محیط‌زیست نسبت به آن هشدار داده بودند و می‌گفتند داریم به سمت یک فاجعه ملی می‌رویم.

منتقدان می‌گویند این اتفاق در شرایطی رقم می‌خورد که اتفاقا تعداد زیادی از عالیرتبه‌ترین مقامات کشوری و لشکری خراسانی هستند و سالانه سفرهایی به مشهد دارند و تقریبا تمام آنها با جزییات از جریان پرونده‌ مطلعند. کارشناسان و مقامات محلی منتقد چنین شرایطی هم تاکید دارند آنچه ابعاد مساله را هولناک‌تر می‌کند، این است که هیچ‌کدام نیز حاضر به پاسخگویی یا انجام کاری نیستند.

به عبارت دیگر با رودخانه «چهل بازه» مانند سرمایه‌ای خصوصی و نه اموال عمومی رفتار می‌کنند درحالی که اصل ۴۵ قانون اساسی این کشور، رودخانه‌ها را متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی می‌داند. منتقدان و کارشناسان در روزهای گذشته مدام این پرسش را از مقامات و مسوولان مطرح کردند که آیا واقعا دست‌اندرکاران و مسوولان قصد دارند سکوت کنند تا زمان به نفع تصاحب‌کنندگان رودخانه و رودپارک بگذرد؟ آنها می‌گویند تبعات خصوصی شدن رودخانه‌ها برای مردم، طبیعت و سرنوشت ایران آثار بسیار سهمگینی در پی خواهد داشت.

نامه به رییس کمیسیون اصل ۹۰
خبرهای تازه اما از ادامه اعتراضات به چنین تصمیمی حکایت دارد و آن‌طور که «پیام ما» خبر داده است، «محمد اله‌موتی»، دبیر شبکه تشکل‌های محیط‌زیست و منابع‌ طبیعی کشور در نامه‌ای به «نصرالله پژمانفر»، نماینده مردم مشهد و رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با غیرقانونی خواندن واگذاری مالکیت رودخانه چهل‌بازه به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد شهید و شرکت خصوصی ... ، خواستار ورود این کمیسیون مجلس به موضوع شده است.

او در نامه خود از پژمانفر درخواست کرده که با استفاده از ظرفیت کمیسیون اصل ۹۰، روند صدور سند مالکیت برای این رودخانه متوقف شود.

طبق اظهارات اله‌موتی به پیام ما «موضوع دو جنبه دارد؛ اول صدور سند مالکیت برای رودخانه که کاملا غیرقانونی است و موضوع دوم، دراختیار قرار دادن زمین معوض برای یک شرکت خصوصی که از ابتدا حقی بر این زمین‌ها نداشته ولی با فروختن سهام به مردم سعی کرده یا این زمین‌ها را تصاحب کند یا آنکه زمینی معوض از اموال عمومی دریافت کند.»

که هر دو تخلف محسوب می‌شود. اما این گره کور با تدابیر قوه قضاییه و همکاری دو دستگاه حکومتی و شرکت خصوصی باز شدنی است.

در هر صورت چهل بازه شریان تنفس مشهد است و مانند خون در رگ‌های شهر جاری است. قطعا در چنین شرایطی تصاحب آن به نفع شهر مشهد نیست.

علاوه ‌بر این درباره این پرونده پیش‌تر مدیرعامل جمعیت ناجیان آب نیز به «اعتماد» گفته بود که «عمر این رودخانه چندین هزار سال است و محل مورد مناقشه فعلی، محلی بوده که آب شهر طرقبه در آن پخش می‌شده و مقدار زیادی از آن آب، دشت را تغذیه می‌کرده لذا کارکرد تغذیه آب زیرزمینی داشته و غیر از آن جایی نداریم که محل تغذیه آب زیرزمینی مشهد باشد.»

مهدی جمشیدی در این باره گفته بود که «باتوجه به اینکه مشهد با فرونشست زمین مواجه است، آبی که در خاک این منطقه نفوذ می‌کند به تعادل خودش می‌رسد و باعث کاهش فرونشست زمین می‌شود، اما اگر با ساخت و ساز مانع نفوذ آب شویم، مانند دشت‌های کاشمر، بردسکن، اصفهان یا نیشابور با فرونشست و شکاف‌های عمیق و چند کیلومتری روبه‌رو خواهیم شد. هیچ منطقی ندارد که چهل بازه را با این بستر و حریم واگذار کنیم به ارگان‌های حاکمیتی تا به مردم بفروشند و پول آن را صرف کار دیگری بکنند.»

او همچنین پیشنهاد داده بود که به جمع‌بندی صورت ‌گرفته از سوی شرکت‌های مختلف عمل شود: «شهرداری و شرکت آب منطقه با نظر کارشناسی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اینجا تبدیل به رودپارک شود تا هم کارکرد اولیه آن حفظ شود و در صورت بروز سیل و سیلاب خطری شهر و مردم را تهدید نکند و همچنین برای تفریح شهروندان و زائران یک مکان مناسب باشد و هم محیط‌زیست را حفظ کند. لذا برابر مباحث کارشناسی ناجیان آب کاملا مخالف تغییر کاربری چهل بازه و دستور صادره هستند.»


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 بهمن 1402برچسب:, توسط smsreson

آشنایی با تکنیک های بازاریابی و فروش با پیام رسون

1402-10-28 21:44:27 19  0  0

یکی از موثرترین کانال های بازاریابی ، پیامک تبلیغاتی ، بازاریابی اس ام اسی و استفاده از پنل پیامکی ، پنل اس ام اس و اپراتور تبلیغات صوتی است.

با افزایش روزافزون کسب وکارهای مختلف و تقاضای تبلیغات وبازاریابی ، ما( پنل پیامک شیراز ) با استفاده از قدرت بازاریابی پیامکی و برخی از رسانه های اجتماعی (پنل تبلیغات فیس بوک )آنهارا به خدمت گرفته ایم تا شمارا در این امر یاری کنیم. تبلیغات اس ام اسی هوشمندانه ترین ترفند های بازاریابی پیامکی ، کانالها ومزیت های متقابلی که با شما مرتبط است ، وب سایتهای دارای دسترسی نامحدود و فرصت برقراری ارتباط با مشتریان را بصورت هدفمند برایتان فراهم می کند. در حالی که لیست مخاطبین در تلفن همراه می تواند به شما در بهبود استراتژی تبلیغات آنلاین کمک کند، و در کنار آن رسانه های اجتماعی می تواند افراد بیشتری رابرای افزودن به لیست  مخاطبین در اختیارتان قرار دهد.

ما در این مقاله به چند راهکار ساده اما موثر جهت بازاریابی پیامکی اشاره کرده ایم پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید 

 

 

 

تکنیک های بازاریابی پیامکی : 

 

1-ارئه نام و خدماتتان : 

  بهترین راه ، برای معرفی یک برند اعلام نام خود وارائه ی چگونگی خدمات رسانی است ، تا اینکه هرکسی ناشناخته  لینک و تگ های مربوط به شمارا کلیک کند ودرباره نوع فعالیت شما مطلب بخواند.

 

2- نمایش صفحه جذاب و زیبا : 

طراحی صفحات خودرا متنوع ،جذاب و بدون جای بحث و تردید به نمایش بگذارید، مطالب را مختصر و گیرا و گرافیک را ساده نگه دارید. اگر وبسایت شما آسان به چشم بیاید افراد بیشتری برای مرور وب مراجعه خواهند کرد.

 

3- ارائه پیشنهادات خاص و تاثیر گذار :

ارائه پیشنهاداتی مانند بن تخفیف جهت بیشترین اشتراک گذاری، شرکت در مسابقه پیامکی و اهداء جایزه و تعیین یک جایزه دهان پر کن جهت سقف خرید و ....مخاطب را خود به خود  مشتاق و جذب میکند.

 

4- کلمات کلیدی :

 خودتان را در برابر مردم به شیوه ها و برچسب های مختلف به نمایش در بیاورید ، میتوانید وب سایت های آموزشی مربوط به محصول خود را ایجاد کنید هر چیزی که میشود اطلاعات مربوط به نوع کسب وکارتان را با آن در معرض دید گذاشت.

 

5- استفاده از پیامک صوتی و تبلیغات صوتی :

شما میتوانید به راحتی با نمایندگی پنل پیامک و پنل پیامک صوتی صدایتان را به گوش همه برسانید.

 

6- استفاده از رسانه های اجتماعی :

با توزیع فرم های وب در مورد کسب و کارتان اطلاع رسانی کنید.. اطمینان داشته باشید که آنها می توانند به افزایش لیست مخاطب و شناخته شدن شما به طور مستقیم تاثیر گذار باشند.

 

7- چیزهای بی اهمیت همیشه محبوب هستند. :

 از پشتیبان و ارائه دهنده خدمات پیامکیتان( پنل اس ام اس و پنل پیامک ) تقاضای ایجاد یک طرح وموضوع جذاب کنید که درعین حال یک آگهی تبلیغاتی است ومیتوانید با اشتراک گذاشتن آن برای برقراری ارتباطی با مخاطب استفاده کنید که آن با انتخاب شما به مشتری شما تبدیل می شود.

 

8- ترجیحات مشتری :

 اجازه دهید آنها از طریق بررسی ها و رسانه های اجتماعی و سامانه ارتباط تعاملی جهت خواسته ها ، پیشنهادات ، انتقادات وترجیحاتشان با شما صحبت کنند.شک نداشته باشیدکه اگردرفهرست مخاطب شما نیست ممکن است به شما اجازه اضافه کردن آنها را به فهرست مخاطبین را بدهد.

 

 

 

پیام رسون : 

سامانه پیامکی رایگان پیام رسون جزء برترین سامانه پیامک ایران محسوب می‌شود که طی 11 سال فعالیت خود توانسته علاوه بر ارائه پنل پیامک رایگان به مشتریان خود در راستای کارآفرینی و ایجاد شغل برای جوانان نیز فعالیت کند .همچنین تیم ما در سامانه پیام کوتاه پیام رسون این تعهد را به مشتریان خود داده که تا رسیدن آنها به موفقیت در کنارشان خواهد بود و تنها هدف ما جلب رضایت مشتریان است . پس خیلی راحت تبلیغات خود را به سامانه پیام کوتاه شیراز بسپارید و با خرید پنل پیامک رایگان و پنل پیامک صوتی از بهترین و پیشرفته ترین نمایندگی پیامک ایران، به راحتی قله های موفقیت را طی کنید.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 بهمن 1402برچسب:, توسط smsreson

نتایج یک مطالعه بزرگ بین‌المللی نشان داد بیش از ۸۰ درصد از سیگاری‌ها یا سیگاری‌های سابق که سرطان ریه در آنها در مراحل اولیه تشخیص داده شده تا ۲۰ سال بعد همچنان زنده بودند.

 این مطالعه به سرپرستی گروهی از پزشکان و متخصصان آمریکایی در نیویورک و با عنوان «سی‌تی‌اسکن با دز کم» (LDCT) برای غربالگری افرادی که در معرض خطر بالاتر سرطان ریه هستند، استفاده شد. این نوع اسکن می‌تواند به یافتن نواحی غیرطبیعی در ریه‌ها کمک کند.

نتایج این مطالعه ماه نوامبر گذشته در مجله «رادیولوژی» منتشر شد. به گفته متخصصان تنها ۱۶ درصد از بیماران مبتلا به سرطان‌های ریه، زود شناسایی می‌شوند و بیش از نیمی از افراد مبتلا به سرطان ریه تنها یک سال بعد از تشخیص جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر «کلودیا هنشکی»، متخصص اصلی این مطالعه از دانشگاه «آیکان» نیویورک، موانع غربالگری برای این سرطان را بر می‌شمرد و می‌گوید: موانعی برای غربالگری وجود دارد که عمدتاً ناشی از این باور است که از تشعشعات بیش از حد استفاده می‌شود. وی با این حال این تضمین را می‌دهد که برای غربالگری سرطان ریه می‌توان از سی‌تی‌اسکن با دز کم (LDCT) استفاده کرد که این دز حتی کمتر از ماموگرافی است.

«سباستین کورود»، متخصص ریه و رئیس بخش ریه در بیمارستان «لیون» می‌گوید: با چنین رویکردی می‌توان از یک درمان صحبت کرد و تومور اولیه که موضعی است را به موقع برداشت.

سرطان ریه، عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان

بنابر اعلام یورونیوز، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که غربالگری در افراد در معرض خطر می‌تواند مرگ و میر ناشی از سرطان ریه را که علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است، کاهش دهد چرا که این سرطان اغلب در مراحل پایانی تشخیص داده می‌شود زیرا علائم این نوع سرطان بدون درد و میزان آن اندک است. متاستازهای منتشر شده در بدن که در مراحل پیشرفته‌تر ظاهر می‌شود، درمان را پیچیده می‌کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که سی‌تی‌اسکن قفسه سینه با دز پایین در تشخیص تومورهای اولیه ریه بسیار موثر است و استفاده از آن، مرگ و میر ناشی از این سرطان را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

نتایج این تحقیق چندین کشور از جمله ایالات متحده، انگلیس و لهستان را متقاعد کرده است که برنامه‌های غربالگری را با هدف قرار دادن افراد سیگاری و یا سیگاری‌های سابق بالای ۵۰ سال اجرا کنند.

سباستین کورود تاکید می‌کند: تا حد زیادی مهم‌ترین عامل خطر برای این نوع سرطان، نه تنها مقدار سیگار مصرف شده در سال، بلکه مهمتر از همه، طول مدت مصرف سیگار در زندگی است.

اداره عالی سلامت در فرانسه در سال ۲۰۲۲ برای انجام این نوع غربالگری نظر مساعد خود را اعلام کرد. این غربالگری از سال ۲۰۲۵ به‌عنوان بخشی از استراتژی ۱۰ ساله مبارزه با سرطان آغاز خواهد شد.

غربالگری شامل اسکن با دز کم از ریه‌ها هر دو سال یکبار است که با تصاویری که به‌زودی از سوی هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می‌شود، تلفیق می‌شود.

اگر سابقه سیگار کشیدن به مدت ۲۰ سال یا بیشتر را دارید غربالگری سرطان ریه را باید انجام دهید.

چند توصیه مفید

حفظ یک سبک زندگی سالم در طول و بعد از درمان سرطان ریه می تواند کیفیت زندگی بیمار را بهبود بخشد. کشف اینکه فردی مبتلا به سرطان ریه است ممکن است باعث تغییر در نحوه نگرش و مدیریت او نسبت به سلامتی‌اش شود در حالی که برخی نیز پذیرش عادات سالم جدید را چالش برانگیز می دانند.

در ادامه به چند توصیه سودمند در این زمینه خواهیم پرداخت:

* سیگار را ترک کنید: ترک سیگار علاوه بر اینکه یک اولویت اصلی برای مبتلایان به سرطان ریه است به حفظ فشار خون و ضربان قلب شما کمک می‌کند.

* مواد مغذی بخورید: اولویت بعدی باید حفظ یک رژیم غذایی سالم برای بیماران مبتلا به سرطان ریه باشد. یک متخصص در این زمینه توصیه کرده است: مصرف غذاهای مناسب به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید، قدرت خود را حفظ کنید و با عفونت ها مبارزه کنید.

* وعده های غذایی کوچک را جایگزین وعده های غذایی بزرگ کنید: به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ و پرحجم در سه نوبت، چندین وعده غذایی کوچک هر سه یا چهار ساعت مصرف کنید. هر روزه بخش های کوچکی از غذاهای پرکالری مانند آجیل، پنیر و کره بادام زمینی مصرف کنید. همچنین از غذاهای غنی از آهن مانند گوشت قرمز بدون چربی، برنج قهوه ای، نان سبوس دار و کره بادام زمینی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قبل از تغییر رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

* تحرک داشته باشید: ورزش کردن منظم می تواند به کاهش خستگی، بهبود خلق و خو و حفظ وزن سالم بدن کمک کند. حتی مقدار کمی ورزش مانند پیاده روی یا انجام برخی حرکات کششی سبک برای سلامتی شما مفید است.

* یک سیستم حمایتی داشته باشید: علاوه بر سلامت جسمانی، حفظ سلامت روانی و عاطفی شما بسیار مهم است. صحبت کردن با یک مشاور یا سایر افرادی که با سرطان مبارزه می کنند و می توانند با احساسات شما ارتباط برقرار کنند، در این زمینه مفید است.

* درمان خود را مدیریت کنید: با افرادی که در درمان سرطان به شما کمک می کنند، یک خط ارتباطی باز داشته باشید، قرار ملاقات های خود را تنظیم کنید و به علائم و عوارض جانبی خود توجه دقیق داشته باشید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 دی 1402برچسب:, توسط smsreson

راه کارهای فروش عالی با پنل پیامکی پیام رسون

1402-10-21 22:44:14 11  0  0

این روزها تنوع محصولات بسیار زیاد است و مردم برای خرید هر چیزی، با دنیایی از تنوع و شرکت ها و ارائه کنندگان مختلف رو به رو می‌شوند. اینکه بتوانید در ارائه محصولات و جلب اعتماد مشتری موفق باشید، کار دشواری نیست فقط نیاز به کمی تلاش و استفاده از تجربه های کسانی است که در این راه موفق شده اند.

تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید تا شما را با 5 مورد از استراتژی های عالی برای فروش بیشتر آشنا کنیم .

 

 

 

 

استراتژی عالی برای فروش بیشتر : 

شما دارای هر محصولی که باشید باید در اولین مرحله محصول خود را به طور 100 درصد بشناسید و عاشق محصول خود باشید  و ویژگی بارز آن را نسبت به دیگر کالاهای مشابه شناسایی کنید و مطمئن باشید که محصول شما باعث می‌شود که مخاطبتان زندگی راحت تری داشته باشد. در واقع آنقدر به محصول خود ایمان داشته باشید که مطمئن باشید اگر مخاطب شما از محصول خریداری نکند حتما ضرر خواهد کرد و برای اینکه از محصول شما خریداری شود، هر کاری را انجام می‌دهید.

اگر به این فکر می‌کنید که ارسال پیامک تبلیغاتی باعث مزاحمت مخاطبتان می‌شود، یعنی یا به محصول خود مطمئن نیستید یا اینکه ضرر کردن مخاطب برای شما اهمیتی ندارد.

در زیر به 5 مورد از بهترین راه کارها برای ارسال پیامک تبلیغاتی اشاره کرده ایم .

 

1- از عبارات کلیدی استفاده کنید:

یکی از ساده ترین راه ها برای جذب مشتری استفاده از عبارات کلیدی و تأثیرگذار در متن اس ام اس تبلیغاتی است. همانطور که می دانید کیفیت تبلیغات اس ام اسی  رابطه ی مستقیمی با محتوای آن دارد چرا که تنها پل ارتباطی میان کسب و کار و مخاطبان متن پیامک است. پس باید سعی کرد با استفاده از عبارت کلیدی، تأثیرگذاری اس ام اس تبلیغاتی را افزایش داد.

به طور کلی برای جذب مشتری از طریق ارسال اس ام اس تبلیغاتی باید برای مخاطبان انگیزه ایجاد کرد. اصلی ترین راهکار ایجاد انگیزه برای کابران پنل پیامکی استفاده از متن های انگیزشی است. متن هایی که نظر مخاطبان را جلب کرده و و آن ها را به سمت تجارت و کسب و کار شما سوق بدهد. یکی از راه های نوشتن متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی، سنجیدن نیازهای مخاطبان است. به طور کلی یکی از اصلی ترین پیامک های انگیزشی، پیامک های حاوی کد تخفیف و جشنواره های تخفیفی هستند.

 

2- ویژگی های خود را به مخاطبان معرفی کنید:

ارسال پیامک انبوه یک درگاه مناسب برای معرفی شما به مخاطبانتان است. پس علاوه بر تبلیغات و بازاریابی می توانید از پیامک انبوه برای معرفی خدمات و یا محصولات خود به مشتریان نیز استفاده کنید. حتی در صورتی که شما یک برند شناخته شده باشید، باز هم نباید از معرفی خود غافل شوید. با کمی بررسی و تحقیق متوجه خواهید شد که چگونه باید خود را معرفی کنید و کدام ویژگی هایتان می توانند موجب الهام بخشیدن به مخاطبان شود.

 

 

 

3- انتخاب صحیح بین پیامک متنی و پیام صوتی:

استفاده از برخی عبارات و کلمات در متن اس ام اس تبلیغاتی نیاز به دقت زیادی دارد. چرا که محتوای تبلیغاتی مناسب در پیامک نیاز به متراکم و کوتاه شدن دارد. بنابراین ممکن است برخی متن های کوتاه ایجاد ابهام کند و برای مخاطب قابل درک نباشد، و یا ممکن است تأثیرگذاری برخی متن ها با لحن گفتار آن ها ارتباط مستقیم داشته باشد در این شرایط بهتر است تا به جای پیامک متنی از ارسال پیام صوتی استفاده گردد.

پیام صوتی یک از راه های تبلیغات در پنل پیامکی است که گزینه ی مناسبی برای انتقال احساس به مخاطبان است. علاوه بر این پیام صوتی به کاربران اجازه ی ارسال تبلیغات به مخاطبان گیرنده مسدود را نیز می دهد و همچنین با امکان ارسال به خطوط ثابت شهری مخاطبان بیشتری را برای کسب و کارها فراهم می کند.

 

4- انتخاب صحیح بازار هدف:
یکی از موضوعات مهم در بازاریابی پیامکی و تبلیغات از طریق ارسال اس ام اس تبلیغاتی، انتخاب درست بازار هدف است. این که انتخاب کنید پیامک انبوه را برای چه کسانی ارسال می کنید و یا برای هر قشر از جامعه چه محتوایی آماده می کنید، می تواند تأثیر مستقیمی روی نتیجه ی تبلیغات شما داشته باشد.

امکاناتی در پنل پیامکی برای تفکیک مخاطبان هنگام ارسال پیامک در نظر گرفته شده که به شما کمک می کند تا بتوانید کنترل نسبتاً دقیقی روی مخاطبان خود داشته باشید. برای مثال می توانید مخاطبان خود را بر اساس منطقه زندگی، سن و جنسیت، شغل و نوع فعالیت صنفی، شهر و استان و … تفکیک کنید و با این کار مخاطبانی که احتمال تبدیل شدن آن ها به مشتری بیشتر است را مورد هدف قرار دهید.

گاهاً ممکن است فعالیت بسیاری از مشاغل محدود به منطقه ی جغرافیایی خاصی شود و به صورت بومی صورت گیرد، به همین دلیل این مشاغل می توانند با استفاده از ارسال اس ام اس منطقه ای مخاطبان حاضر در منطقه ی خود را هدف تبلیغات قرار دهند تا با جلوگیری از ارسال اس ام اس تبلیغاتی بیهوده، هزینه های تبلیغات خود را نیز کاهش دهند.

 

5- تبلیغات باید پایدار و متداوم باشد:

در آخر، یک نکته ی کلی درباره ی ارسال اس ام اس تبلیغاتی وجود دارد که مانند سایر روش های بازاریابی، نیاز به تداوم و استمرار دارد. بازاریابی پیامکی به ویژه در ابتدای مسیر می تواند بسیار طاقت فرسا به نظر برسد. اما بهتر است تا گرفتار دام همچین تفکراتی نشوید. چرا که هر روش تبلیغاتی ای برای رسیدن به نتیجه و بازدهی مطلوب نیاز به ادامه دار شدن دارد. در این شرایط کافی است تا به این موضوع فکر کنید که استفاده از پنل پیامکی به دلیل هزینه ی کم و مقرون به صرفه شرایط استمرار در تبلیغات را برای شما فراهم می کند، اما ممکن بود با استفاده از سایر راهکارهای تبلیغاتی و بازاریابی قبل از رسیدن به نتیجه به دلیل هزینه های هنگفت تبلیغات از ادامه ی مسیر باز بمانید.

پس درتبلیغات پیامکی باید رویکردی پایدار داشته باشید، فراموش نکنید تعداد بیشماری از مخاطبان برای شما وجود دارند که با کمترین هزینه می توانید برای آن ها نیزارسال اس ام اس تبلیغاتی داشته باشید . 

 

 

 

 

پیام رسون : 

شما خیلی راحت میتوانید با خرید پنل اس ام اس از نمایندگی پیام کوتاه شیراز یک بانک شماره موبایل جامع داشته باشید که بر اساس آن ابتدا اقدام به ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه کنید و سپس از بین افراد، آنهایی که به سایت شما مراجعه کرده اند و از محصولتان استقبال کرده اند را شناسایی کنید و آنها را جز مخاطبین هدف خود قرار دهید.

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 دی 1402برچسب:, توسط smsreson

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۲۰۳۳ دلار و ۹۵ سنت رسید.

 

به نقل از رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه‌شنبه تا حدی افزایش یافته و کاهش قیمت روز گذشته را جبران کرده است.  به نظر می‌رسد احتمال ادامه سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را در کوتاه‌مدت تحت فشار قرار خواهد داد. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا ارائه دهد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.29 درصد افزایش به 2033 دلار و 95 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.34 درصدی به 2040 دلار و 40 سنت رسیده است.

در این بین شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای مهم دنیا‌ را نشان می‌دهد، در حدود 102.28 قرار دارد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم حدود 4.02 درصد است.
گزارش آخرین اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا و همچنین اطلاعات مربوط به نرخ لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه دسامبر نشان داد سیاستمداران آمریکایی هنوز هم باید محتاطانه عمل کنند. اما بازار انتظار دارد اقتصاد آمریکا در سه ماهه پایانی 2024 شرایط خوبی داشته باشد، بنابراین لزومی ندارد نرخ بهره فدرال رزرو در حدود 5 تا 6 باقی بماند. 
بالا رفتن نرخ بهره از یک طرف هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد و از طرف دیگر ارزش دلار را هم افزایش می‌دهد که به نفع طلا نخواهد بود.
میشل بوم،ن عضو شورای حکام فدرال رزرو آمریکا عقیده دارد سیاست‌های پولی این کشور به اندازه کافی محدود کننده هستند و نیازی به بالا نگه داشتن نرخ بهره نیست.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.9 درصد افزایش به 23 دلار و 36 سنت رسید و پلاتین با 0.45 درصد افزایش 952 دلار و 20 سنت معامله می‌شود.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 دی 1402برچسب:, توسط smsreson

آشنایی با درآمد غیر فعال با پیام رسون

1402-10-11 22:54:37 37  0  0

این روزها حقوق شغل کارمندی برای تامین هزینه‌های زندگی کافی نیست؛ همچنین برای حفظ تعادل میان کار و زندگی نمی‌توان زمان دیگری برای شغل دوم در نظر گرفت. در این مواقع چه راهکاری پیش روی شما قرار می‌گیرد؟ درآمد غیرفعال پاسخی است که به دنبال آن می‌گردید. با درآمد غیرفعال نیازی به صرف زمان طولانی برای شغل دوم و کسب درآمد بیشتر نیست. اگر روش مناسبی برای این کار انتخاب کنید، حتی در زمان استراحت نیز درآمد کسب خواهید کرد.

اگر دوست دارید با این نوع از کسب درآمد آشنا شوید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

 

درآمد غیر فعال کسب درآمد با تلاش ناچیز: 

درآمد غیرفعال یا درآمد از منابعی است که نیازی به فعالیت فیزیکی یا حضور شخص در فرایند تولید ندارد. به عنوان مثال، درآمدی که از سرمایه گذاری در بورس، اجاره دادن املاک، فروش محصولات دیجیتال، حق بیمه، حقوق تأمین اجتماعی ، ارسال لینک فروش محصول به‌عنوان لید از طریق خرید پنل پیامک، مشارکت‌های محدود و انواع پروژه‌هایی است که شما در ادامه تولید درآن شرکت ندارید،در این صورت شما درآمد غیر فعال دارید . درآمد غیر فعال یک شکل از درآمد پایدار است و به دلیل عدم نیاز به فعالیت مستمر و متمرکز بر فعالیت تولیدی، باعث می‌شود که شخص زمان بیشتری از خود را به فعالیت‌های دیگر اختصاص دهد.

 

 

معرفی انواع درآمدهای غیرفعال: 


درآمدهای غیرفعال عبارتند از:

۱- درآمد از سرمایه‌گذاری: این شامل درامدهایی است که از سرمایه‌گذاری در بورس، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری در صنایع و… بدست می‌آید.

۲- درآمد از کاربرد دارایی‌های فعال: این شامل درآمدهایی است که از کاربرد دارایی‌هایی مانند خودرو، املاک و مستغلات و… بدست می‌آید.

۳- درآمد از اجاره: این شامل درآمدهایی است که از اجاره املاک، خودرو، تجهیزات و… بدست می‌آید.

۴- درآمد از حق کپی: این شامل درآمدهایی است که از فروش محصولات کپی شده مانند کتاب، موسیقی، فیلم و… بدست می‌آید.

 

 

روش‌های کسب درآمد غیرفعال: 


برخی از روش‌های کسب درآمد غیرفعال عبارتند از:

۱. سپرده‌گذاری: قرار دادن‌ پول در بانک و دریافت سود از آن به عنوان درآمد غیرفعال است.

۲. سرمایه‌گذاری: خرید سهام، خرید املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه است.

۳. وام‌دهی: به عنوان یک سرمایه‌گذاری، دادن‌ وام به دیگران و دریافت بهره از آن، یک روش کسب درآمد غیرفعال است.

۴. اجاره دادن: به عنوان مالک املاک و مستغلات، اجاره دادن‌ به دیگران به عنوان یک روش کسب درآمد ثابت و غیرفعال است.

 

 

 

از کجا شروع کنیم؟

اگر کسب‌وکار کوچکی دارید یا می‌خواهید شروع کنید. از ابتدا این نکته را به یاد داشته باشید که درآمد غیرفعال ارزش سعی و تلاش را دارد.

بعد به این فکر کنید که چه ایده‌‌ای دارید و چگونه می‌‌توانید از آن درآمد غیر فعال داشته باشید.

آیا سرمایه اولیه شما پول است یا مهارت و استعداد؟
چه “ارزشی” می‌خواهید به وجود آورید؟
چه امکاناتی برای شروع دارید؟
چه مدت زمان برای کسب نتیجه نیاز است؟
آیا نیاز به مشارکت دارید یا ترجیح می‌دهید به تنهایی شروع کنید؟
از “ارزش” به این دلیل نام می‌بریم که در کنار سود خودتان به کیفیت خدمات نیز توجه کنید. در صورتی می‌توانید درآمد غیرفعالِ همیشگی و درازمدت داشته باشید که آنچه ارائه می‌دهید برای مشتریان ارزشمند باشد.

یکی از راه‌های موفقیت درآمد غیرفعال، افزایش هوش مالی است. به این شکل ایده‌ها و راه‌های بهتری به ذهن شما می‌‌رسد. هوش مالی، شم اقتصادی شما را بالا می‌برد تا در زمان کمتر نتایج بهتری به دست آورید. با وجود هوش مالی، برای مسائل مالی، تصمیمات بهتری گرفته می‌شود و فرصت‌های مالی بیشتری خلق می‌کنید.

برای شروع درآمد، کاری را انتخاب کنید که با استعداد، علایق یا مهارت شما منطبق باشد. درآمد غیرفعال در شروع کار نیاز به انرژی بیشتری دارد و اگر خود را درگیر کاری کنید که هیچ سنخیتی با شما ندارد ممکن است از ادامه کار باز بمانید. در کنار آن صبور باشید و به جای هیجان زدگی برای رسیدن به درآمد، بر روند کار و بهبود آن تمرکز کنید تا کارها به خوبی پیش برود.

همیشه به دنبال یادگیری باشید. در زمینه کاری خود مطالعه کنید و ببینید چگونه می‌توانید کار را توسعه دهید و از روش‌های خلاقانه استفاده کنید. زمان و هزینه‌ای که صرف یادگیری می‌کنید در واقع یک سرمایه‌گذاری است و در آینده سود چند برابری نصیب شما می‌‌کند.

شاید ایده شما بسیار جذاب باشد و برای اجرایی کردن آن به شکلی که در ذهنتان است هیجان زده‌اید. اما اجازه دهید که کار مرحله به مرحله جلو برود تا بتوانید بر روی کار مدیریت درستی داشته باشید. وقت طلاست، پس از دستش ندهید. هر قدمی که امروز بر می‌دارید شما را سریع‌تر به درآمد غیرفعال و رفاه آینده نزدیک‌تر می‌کند.

 

 

 

پیام رسون 

در این مقاله به بررسی مفهوم ایجاد درآمد به روش‌های منفعل پرداختیم تا بدانیم که «درآمد غیرفعال چیست». به پولی که با صرف زمان و انرژی ناچیز به دست بیاید، درآمد غیر‌فعال گفته می‌شود. این نوع روش کسب درآمد مزیت‌های متعددی مثل امکان ایجاد تعادل بین زندگی کار، رسیدن به آزادی مالی و کاهش استرس را به همراه خواهد داشت. 

برای انتخاب بهترین روش کسب درآمد باید نکات مختلفی مثل توانایی خود، سرمایه مورد‌نیاز و زمانی که صرف می‌کنید را در نظر داشته باشید. به‌این‌ترتیب به‌راحتی از میان انواع درآمد غیرفعال بهترین روش متناسب با شرایطتان را انتخاب خواهید کرد.

در این راستا یکی از بهترین درآمدهای غیر فعال استفاده از پنل پیامکی و ارسال اس ام اس تبلیغاتی است که میتوانید از آن نیز بهره ببرید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 دی 1402برچسب:, توسط smsreson

تا چه اندازه اتوپیایی که پس از انقلاب سال 57 برای ایرانیان ترسیم شده بود، تحقق پیدا کرده است؟ با گذشت بیش از 44سال از عمر انقلاب آیا وعده‌هایی چون حاکمیت قانون، تحقق اراده مردم، مردمسالاری، توسعه و... محقق شده‌اند؟ این پرسش‌ها و پرسش‌هایی از این دست، سال‌هاست فکر و ذکر بسیاری از ایرانیان را به خود معطوف داشته و هر بار بدون اینکه پاسخ روشنی به آنها داده شود به ناخودآگاه جمعی جامعه وا پس زده می‌شود.  در این میان مردم ایران بارها و بارها تلاش کرده‌اند صدای مطالبات خود را به گوش مقامات مسوول و سیاست‌گذاران برسانند. از دوران انقلاب و جنگ در دهه 50 و 60خورشیدی گرفته تا برهه تحریم‌ها و کمبودها و محرومیت‌های دهه‌های بعد، ایرانیان به امید تحقق دورنمایی بودند که در بحبوحه انقلاب برایشان ساخته شده بود. مردمی که دوم خرداد 76 را رقم زدند، انتخابات 92، 96 و... را با مشارکت‌های بالا شکل دادند و در انتظار تحقق وعده‌ها نشستند. زمانی هم که فضا فراهم نبود و ردصلاحیت‌ها گسترده‌تر شد، آرام گوشه‌ای نشستند تا شاید غیبت‌شان مسوولان را متوجه واقعیت‌ها کند.  مجموعه این کنشگری‌ها، حضورها و غیبت‌ها، بودن‌ها و نبودن‌ها محتوای اصلی بحث اعتماد با بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه کشور است که در آن تلاش شده ضمن واکاوی شرایط امروز کشور، نگاهی از درون به اندیشه‌ها و تفکرات مردمی شود که شایسته شرایط مطلوب‌تر از امروز هستند. عبدالکریمی ضمن اشاره به میراث انقلاب، گفتمان انقلاب و دستاوردهای انقلاب تلاش می‌کند دلایل اصلی بروز نارسایی و کژکارکردی در نظام حکمرانی و کنشگری عمومی را تشریح کند. این استاد فلسفه با اشاره به اینکه صرف رای دادن یا ندادن اوضاع را بهتر نمی‌کند، می‌گوید: «هم مردم باید بدانند رای ندادن به نفع‌شان نیست و هم حاکمیت باید بداند که مردم افقی پیش روی خود نمی‌بینند.» او عبور از این چالش را در گرو رسیدن به یک درک تازه از مسائل کشور ارزیابی می‌کند؛ درک تازه‌ای که مردم و نظام حکمرانی هردو باید از آن بهره‌مند شوند. 

در آستانه یکی از حساس‌ترین بزنگاه‌های سیاسی کشور قرار داریم. شما فضای سیاسی و اجتماعی کشور و حال و هوای این روزهای مردم را چگونه تحلیل می‌کنید؟

وقتی درباره جامعه ایرانی صحبت می‌کنیم راجع به امری یکدست و یکپارچه صحبت نمی‌کنیم. شما باید از قبل بگویید منظورتان کدام بخش جامعه است تا بعد بتوان درباره آن صحبت کرد.

برخی تحلیلگران طبقه متوسط را از منظر اقتصاد ازمیان رفته می‌دانند، آیا این طبقه از منظر سیاسی و فرهنگی هم پایان یافته است؟

طبقه متوسط به مفهوم میدل کلاس که در جوامع غربی شکل گرفته در ایران وجود خارجی ندارد. به این معنا که اقشاری در جامعه هستند که دهک‌های میانی را به لحاظ درآمدی تشکیل می‌دهند، طبقه متوسط وجود دارد اما طبقه متوسط که در تولید و بازار جهانی سهم داشته باشد، در ایران وجود ندارد. بنابراین طبقه متوسط نه به مفهوم کلاسیک کلمه و سنت مارکسیستی آن، بلکه به معنای عرفی کلمه در ایران وجود دارد. بخشی از طبقه متوسط ایرانی مثل بازاریان به زیست جهان سنتی تعلق دارند و بخشی از طبقات میانی ایران هم به زیست جهان مدرن تعلق دارد. اما از منظر اقتصادی، طبقه متوسط ایران در حال ریزش بوده و به دهک‌های محروم هبوط ‌کرده اند. به این معنا که قدرت خرید آنها محدود، آرزوهای‌شان افول‌یافته، امکانات‌شان محدود و سفره‌های‌شان کوچک‌تر شده است. در دهک‌های محروم‌تر، مردم با مساله بقا و مرگ و زندگی روبه‌رو هستند؛ به همین دلیل امکان نوعی طغیان اجتماعی در دهک‌های پایینی جامعه وجود دارد. در کل طبقه متوسط ایران هم بی‌افق شده؛ آرزوهای طبقاتی خود را مثل اینکه هر سال یک بار سفر خارج برود. امکانات مناسبی داشته باشد و سطح مصرف مشخصی داشته باشد و... از دست رفته می‌بیند. اگر در گذشته خانواده‌ها، ماهی یک‌بار کنار هم جمع می‌شدند و میهمانی می‌گرفتند، امروز این شرایط محدود شده است. احتمال داشتن شب یلدا و عید و خرید آجیل و ماهی و... اندک و مشکلات مردم بیشتر شده است.

شما در صحبت‌های مختلف‌تان بارها از واژه «گفتمان انقلاب» استفاده می‌کنید. اما گروه اقلیتی در فضای سیاسی و مدیریتی کشور وجود دارند که خود را تنها حاملان گفتمان انقلاب می‌دانند و باقی مردم را غیر خودی. این در‌حالی است که در سال57، اکثریت قریب به اتفاق مردم بودند که ارزش‌های انقلابی را حمل می‌کردند. درباره این استحاله صحبت می‌کنید و اینکه اساسا مراد شما از گفتمان انقلاب چیست؟

گفتمان انقلاب مثل هر پدیده اجتماعی دیگری از پیچیدگی‌های بسیاری برخوردار است. ما باید تارهای در هم تنیده معادله را از هم باز کنیم. البته گفتمان انقلاب یکی از مولفه‌های مهم حاکمیت سیاسی ماست. اما همه افرادی که در دولت و مجلس و نظام سیاسی حضور دارند، الزاما جزو گفتمان انقلاب نیستند. یعنی تکنوکرات‌ها، بروکرات‌ها، اپورتونیست‌ها، (فرصت‌طلب‌ها) ریاکاران و... که در دستگاه دولت و مقامات بالای مدیریتی پست‌هایی دارند به گفتمان انقلاب تعلق ندارند. به عبارت روشن‌تر، آنها ایمانی به گفتمان انقلاب ندارند، وجودهای استحاله‌شده دارند. دم از مقابله با امریکا می‌زنند، اما خانواده‌شان در امریکا سکونت دارند. ریاکارانه از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کنند و تنها به منافع خود و جناح‌شان می‌اندیشند. ضمن اینکه بخشی از نیروهای انقلاب هم ذیل نیروهای حاشیه‌ای قدرت سیاسی هستند. بچه‌هایی هستند که به آرمان‌های اولیه انقلاب وفادار هستند، اما این گروه‌ها این اواخر درگیری‌هایی با دولت و مدیران کشور پیدا کرده‌اند. گروه‌هایی که به دنبال تحقق عدالت هستند، افرادی که تندترین نقدها را به شورای نگهبان و سایر ساختارهای حاکمیتی دارند و هزینه‌های بسیاری می‌دهند، ذیل این گروه‌ها هستند. می‌خواهم بگویم وقتی درباره گفتمان انقلاب صحبت می‌کنیم این پیچیدگی‌ها را مدنظر داشته باشیم. جامعه ما (حتی روشنفکران) جامعه‌ای است که دوست دارد مسائل را ساده و دوقطبی کند. گفتمان انقلاب یعنی کسانی که به آرمان‌های انقلاب وفادارند و رهبری این گفتمان را رهبر سیاسی کشور به دست دارد. نیروهایی که حول دیدگاه‌های آقای خامنه‌ای جمع شده‌اند و کماکان می‌کوشند در برابر نظام سلطه از استقلال کشور دفاع کنند، در این دسته‌اند.

به نظر شما آیا این اهداف برآمده از انقلاب که به آن اشاره کردید محقق شده‌اند؟

متاسفانه این گفتمان، بسیاری از افراد خوشفکر را از قطار انقلاب پیاده کرده و شکافش با مردم بیشتر شده است. (این شکاف ریشه‌های تاریخی هم دارد) شکافی که میان بخش نوگرا و سنت‌گرای ایرانی ایجاد شده و متاسفانه جرثومه‌های فساد، نیروهای اپوزیسیون و کوتوله‌های سیاسی در بطن حاکمیت هم در این شکاف لانه کرده‌اند و بر آن دامن می‌زنند. اگر این شکاف پر نشود، روز به روز شرایط دشوارتری به کشور تحمیل می‌شود.


نگویید جذاب، بلکه بگویید بحث بسیار خطیر. مانند بندبازی است. صحبت درباره گفتمان انقلاب با بغض همراه است. همین الان اخبار را نگاه می‌کردم می‌گفت مردم اردکان از آلودگی هوا، مشکل آب، مسائل اقتصادی و... گلایه‌های فراوانی دارند. اینها ابربحران‌های پیش روی کشور است. بهتر است بگویید، موضوع قابل تامل است...

وقتی به سال 57 باز می‌گردیم، می‌بینیم میثاقی میان مردم و راس هرم سیاسی وقت که امام(ره) بودند منعقد می‌شود. میثاقی که از 3ضلع اصلی مردمسالاری، حاکمیت قانون و جمهوری اسلامی بهره‌مند بود. در شرایطی که برخی افراد و گروه‌های دارای نفوذ، حاکمیت قانون را برنمی‌تابند، به دنبال تضعیف جمهوریت نظامند و رای مردم و مردمسالاری را امری تزیینی می‌دانند، چقدر از میثاقنامه ابتدایی انقلاب فاصله گرفته‌ایم؟

به اعتبار دفاع از مرزهای کشور و اینکه ایران قبلا یک کشور منفعل و تماشاگر بوده و امروز به یک بازیگر مهم و قدرت منطقه‌ای بدل شده ، تنها بخش اندکی از دستاوردها حاصل شده است. نباید این دستاوردها را تحریف کرد یا آن را اندک دید. اما اینکه آیا قدرت منطقه‌ای شدن باعث ایجاد رفاه برای مردم شده یا نه، باید گفت که انقلاب هنوز فرصت ایجاد رفاه مناسب را پیدا نکرده است و من نگرانم که به این زودی‌ها هم این فرصت ایجاد نشود.

44 سال برای نیل به این اهداف کافی نبوده است؟


ما با تحقق اتوپیایی که در دوران انقلاب در اذهان مردم بود، فاصله زیادی داریم. نمی‌خواهم مانند بسیاری از شبه‌روشنفکران، فعالان سیاسی، پلوتیکال اکتیویست‌ها و خارج‌نشین‌ها انگشت اشاره را فقط به سوی قدرت سیاسی و حاکمیت معطوف کنم و نقش مردم، متفکران و روشنفکران را منکر شوم. اولا اتوپیای ما مانند هر اتوپیای دیگری از واقعیت‌های ذهنی، احساسات و درون خودمان نشأت می‌گیرد. یعنی اینکه ما از آرمان‌های‌مان به سوی واقعیت حرکت کرده‌ایم. نه اینکه از واقعیت‌ها به سوی آرمان‌ها حرکت کنیم. نخبگان سیاسی و اجتماعی کشور در شکل‌گیری اتوپیایی که می‌توانست با توهم هم دیوار به دیوار شود، نقش داشتند. نکته دیگر اینکه نیروهای اجتماعی ما به این موضوع توجه نداشتند که آیا ساختارهای اجتماعی و امکانات تاریخی ما با این آرمان‌ها سازگار بوده یا نه؟ البته گفتمان انقلاب هم به واسطه نیروهای عقب افتاده سیاسی و اجتماعی خفه شد. اسلامی که در برخی حوزه‌ها عرضه شد با آنچه نخبگان سیاسی و اجتماعی ما در سال‌های ابتدایی انقلاب توسط چهره‌هایی چون علی شریعتی، بازرگان و... عرضه می‌کردند فاصله پیدا کرد. همه این گزاره‌ها دست به دست دادند تا از تحقق اهداف اولیه انقلاب فاصله بگیریم.

شما اشاره کردید برخی از اهداف انقلاب، متوهمانه عرضه شدند. جمهوری اسلامی، قانون‌گرایی و مردمسالاری شاید مهم‌ترین ارکان این نظم تازه سیاسی در سال‌های پس از انقلاب بود. کدام‌یک از این خواسته‌ها توهم بودند؟

دو قرن است در ایران از حکومت قانون، مشروطه، دموکراسی و... صحبت می‌کنیم اما هرگز به شرایط لازم برای تحقق این امور فکر نکردیم. اینکه آیا در جامعه‌ای که توسعه نیافته و بازار به معنای مارکسی و هگلی وجود ندارد تا بتواند توزیع‌کننده قدرت سیاسی میان آحاد ملت باشد، در جامعه‌ای که طبقات به معنای کلاسیک کلمه شکل نگرفته، جامعه مدنی (نیروی اجتماعی و تاریخی که قدرت سیاسی را کنترل می‌کند) به معنای مدرن کلمه وجود ندارد و... می‌توان توقع حاکمیت قانون، مردمسالاری و توسعه را داشت؟ کمتر متفکری را می‌شناسم که آمده باشد و بگوید که تحقق این آرمان‌ها نیازمند یک بستر اجتماعی و تاریخی است. این بستر در جامعه‌ای مانند ایران از اساس وجود نداشته است. هر جریان و حاکمیت دیگری هم که روی کار می‌آمد با انسدادهای امروز مواجه می‌شدیم.

یعنی می‌گویید قبل از حصول انقلاب 57 نیازمند بسترهایی بودیم که بدون آنها اهداف انقلاب امکان تحقق ندارد؟ درست متوجه شدم؟

دقیقا همین‌طور است. انقلابیون ما حداقل باید می‌اندیشیدند تا چگونه ساختارها را تغییر دهند. این مانند این می‌ماند که شما به روستایی بروید و از مردم روستا به خاطر خرافات، زورگویی کدخدا و... انتقاد کنید. اما هیچ‌کس فکر نکند که اگر جاده‌ای کشیده شود و ده به شهر وصل شود و 4تا لکوموتیو وارد روستا شود این روستا سرنوشت دیگری پیدا می‌کند و کدخدا دیگر نمی‌تواند مانند وضعیت قبلی زورگویی کند و مردم را بچاپد. ما فکر کردیم اگر کدخدا را تغییر دهیم، تقدیر ده تغییر می‌یابد. همواره از زمان امیرکبیر به این سو، تنها به افراد بد و ظالم توجه شده، اگر امیرکبیر به جای مقابله با ناصر‌الدین‌شاه، درکی از ساختارها داشت و به اصلاح ساختارها می‌اندیشید، راه‌آهن و جاده می‌کشید، دانشگاه تاسیس می‌کرد و...، زودتر به نتیجه می‌رسید. در ایران اما بدون توجه به ساختارهای اجتماعی و اقتصادی و... مسائل تنها سیاسی دیده شدند. به همین دلیل اهداف مورد نظر محقق نشدند.

نیروی اقلیت رادیکال تلاش می‌کند مدل سیاسی چین و سیطره اقلیت بر اکثریت را در ایران محقق کند. آیا ذیل این ساختار سیاسی می‌توان اصلاحاتی که به آنها اشاره کردید را محقق کرد؟

قدرت سیاسی شرط لازم تغییر ساختارهاست. در بی‌ثباتی و آنارشیسم نمی‌توان ساختارها را دگرگون کرد. تمام جوامعی که زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه پیدا کردند، حدی از ثبات را برای چند قرن داشتند اما جامعه ایران طی قرون اخیر همواره بی‌ثبات بوده است. این بی‌ثباتی یکی از دلایل عدم توسعه‌یافتگی ایران است. نکته بعد هم اینکه فکر نمی‌کنم در قدرت سیاسی ایران یک تئوری روشن وجود داشته باشد. هرکس از راه می‌رسد، حرفی می‌زند. حاکمیت به‌شدت اسیر روزمرّگی است، مضاف بر اینکه تحت فشارهای شدیدی از سوی نظام سلطه، اسراییل، نیروهای وابسته منطقه‌ای و... قرار دارد. این سیستم به بقای خود اندیشیده است. طی دهه‌های اخیر هم یک نیروی مخرب از درون به سیستم فشار می‌آورد و تصور می‌کند با منطق خالص‌سازی می‌تواند خود را استمرار بخشد. فکر نمی‌کنم قدرت سیاسی مجال این را داشته باشد که جدا از شعار یک تفکر استراتژی را پیش ببرد. حتی اگر این تفکر به تعبیر شما الگوگیری از مدل چینی باشد.

از سیستم زیاد صحبت کردیم اما یک روی این سکه مردم هستند. مردم ایران هر کاری کرده‌اند تا حاکمیت را متوجه مطالبات‌شان کنند. پس از جنگ و استقرار کامل سیستم در دوم خرداد 76، انتخابات مجلس ششم در سال78، انتخابات 84، 88، 92 و 96 در انتخابات حضور پیدا کردند تا با مشارکت بالا به سمت تحقق خواسته‌های‌شان حرکت کنند. یک زمانی هم در انتخابات 98 و 1400 فضا را بسته دیدند و مشارکت پایین آمد. مردم چطور می‌توانند اراده خود را جاری و ساری سازند؟

فرصتی ایجاد نشده تا مردم در ساختار قدرت مشارکت داشته باشند. انتخابات هرگز نشانگر مشارکت مردم نیست و صوری است. مشارکت واقعی زمانی است که مردم بتوانند رابطی بین جامعه ایرانی و نظام جهانی شکل دهند. اگر ایرانیان می‌توانستند کالاهایی را تولید کرده و آن را به جهان صادر کنند، مردم به اندازه ظرفیت‌های خود قدرت نیز داشتند. اینکه به مردم فراخوان داده دو قطبی ایجاد شود و برای کینه به یک نفر به فرد دیگری رای داده شود و بعد هم مردم راهی خانه‌های‌شان شوند، مشارکت واقعی نیست و نقشی در سرنوشت مردم ندارد. اینها بازی‌های سیاسی است و نشانگر مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی اصیل نیست. من می‌توانم اوضاع را ترسیم کنم. من از همه کسانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند یا قصد دارند در خانه بمانند، می‌خواهم که توجه داشته باشند که صرف رای دادن یا ندادن اوضاع را بهتر نمی‌کند. صرف رای ندادن تنها باعث شادی بدخواهان کشور است. البته مردم می‌گویند هیچ افقی برای رای دادن ندارند و اگر رای دهند شرایط تغییر نمی‌کند. این هم حرف درستی است. هم مردم و هم حاکمیت بخشی از واقعیت را بیان می‌کنند. فکر می‌کنم صرف رای ندادن اثر مثبت ندارد و صرف رای دادن هم باعث تحول ساختاری نمی‌شود. مردم چه رای بدهند و چه ندهند نباید توقع بهبود فوری اوضاع را داشته باشند. بهبود وضعیت و دستیابی به توسعه یک امر مستمر و تدریجی است.

پیشنهاد شما به سیستم سیاسی چیست؟ چه باید کرد تا مردم افق روشنی در برابر ببینند؟

درخواست من از مردم و نیروهای کنشگر سیاسی آن است که مسائل را ساده نکنند و پیچیدگی‌های شرایط کشور را دریابند. هم مردم بدانند رای ندادن به نفع‌شان نیست و هم حاکمیت بداند که مردم افقی پیش روی خود نمی‌بینند. هم مردم، هم سیستم سیاسی و هم نیروهای سیاسی، نیازمند فهم تازه‌ای از مسائل کشور هستند. تا زمانی که دوطرف بخواهند بر منطق قبلی خود پافشاری کنند و جامعه در وضعیت دو قطبی بماند، طرف پیروز دشمنان کشور هستند و حاکمیت و مردم به یک اندازه ضرر می‌کنند. 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 دی 1402برچسب:, توسط smsreson

کارت ویزیت پیامکی

1402-09-29 11:17:38 44  0  0

کارت ویزیت یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در معرفی حرفه و کسب و کار شماست .زمانی که اسم کارت ویزیت را میشنویم اکثرا یاد کارت ویزیت های کاغذی میافتیم اما این نوع کارت ویزیت زمانی بسیار تاثیرگذار بود که فروشندگان برای فروششان جایی جز  مغازه و کارخانه‌های خود نداشتند و فقط از این روش اقدام به فروش محصولاتشان می‌کردند .

اما در حال حاضر اکثر فروش ها به صورت اینترنتی و از پلتفرم های مانند اینستاگرام ، توییتر و ... انجام می‌شود  پس باید راهکاری برای معرفی این دیجیتال‌ مارکتینگ ها پیدا کنیم .کارت ویزیت الکترونیکی دقیقاً همان راهکار موثر برای معرفی دیجیتال‌ مارکتینگ ها می باشد .

پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید تا با انواع کارت ویزیت ها برای کسب و کارهای دیجیتالی بیشتر آشنا شوید .

 

 

 

کارت ویزیت الکترونیکی چیست ؟: 

هر نوع کارت ویزیتی که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند  تلفن همراه ، رایانه ، ایمیل و ... استفاده گردد به عنوان کارت ویزیت الکترونیکی معرفی می شود و در مقایسه با کارت ویزیت کاغذی بسیار قوی تر بوده چرا که با هزینه کمتر امکانات بیشتری را در اختیارمشتریان قرار می دهد .

اساس طراحی  کارت ویزیت الکترونیکی بر پایه مدیریت ارتباط با مشتری می باشد و بر همین اصول توانسته علاوه بر ارتباط موثر با مشتری به عنوان یک ابزار قدرتمند در معرفی فرد و کسب و کار باشد . 

حال اطلاعاتی که یک کارت ویزیت الکترونیکی میتواند به مشتریان خود دهد میتواند به صورت ایتم های زیر باشد : 

- اطلاعات شرکت / کارفرما و عنوان اصلی موقعیت یا حرفه شما
- اطلاعات تماس و آدرس
- لینک سایت و شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت دارید
- لوگوی شرکت یا تیم شما
- مخاطبین رسانه های اجتماعی
- لینک های پیگیری و کدهای تصویری، مانند کدهای QR (که به اطلاعات دیگر پیوند دارند)

کارت‌های ویزیت الکترونیکی پیشرفته ‌تر ممکن است شامل اطلاعات تماس شما به همراه تصویر، لوگوی شما، حتی مواردی مانند پست‌های اخیر رسانه‌های اجتماعی، لینک های وبلاگ، ویدئوهای نمایشی محصول و ...  نیز باشد.

 

 

 

کارت ویزیت پیامکی :
یکی از شاخه های کارت ویزیت الکترونیکی ، کارت ویزیت پیامکی است که بسیار قدرتمند و موثر میباشد با استفاده از کارت ویزیت پیامکی دیگر نیازی به چاپ کارت ویزیت نیست و تمامی اطلاعاتی که مد نظرتان هست و  در کارت ویزیت کاغذی نمیگنجد را میتوانید به صورت  پیامکی به افراد ارسال بفرمایید تا با استفاده ی حداقلی از کاغذ هم به محیط زیست کمک کنیم هم از گمشدن کارت ویزیت ها جلوگیری کنیم .

با ارسال پیامک دیگر هیچ اطلاعاتی گم نمیشد و تمامی اطلاعاتی که برای افراد ارسال میکنید در گوشی شخص ذخیره خواهد ماند.

 

 

چطور از کارت ویزیت پیامکی استفاده کنیم ؟
 با ارسال پیامک تبلیغاتی میتوانید یک کارت  ویزیت کلی به تمامی مناطق مورد نظرتان یا افرادی که از محدوده ی که تحت نظرشماست گذرکرده اند ارسال کنید .

ارسال ها میتواند مانند نمونه های زیر باشد :

ارسال پیام کوتاه بر اساس کد پستی 

ارسال انبوه پیامک از روی نقشه 

ارسال پیامک منطقه ای 

یا میتوانید کارت ویزیت پیامکی تان را به افرادی که پس از اولین خرید از شما میخواهند به صورت خودکار  با استفاده از منشی پیامکی در سامانه ارسال پیامک یا با متصل کردن سایت به پنل اس ام اس یا برنامه ی فعالیتان به سامانه برای این افراد کارت ویزیت ارسال کنید با این روش دیگر شماره ی افراد در دسترس شماست و دیگر در حقیقت یک لیست از مخاطبین  مجموعتان دارید که ارسال تخفیف ها و یا جشنواره های ایندتان را نیز میتوانید به این افراد پیامک کنید .

 

 

پیام رسون : 

 در این مقاله به توضیح کارت ویزیت پیامکی پرداختیم چنانچه مایل هستید در مورد بقیه ماژول های پیامکی نمایندگی پیام کوتاه شیراز بیشتر آشنا شوید به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و از تمامی ماژول ها اطلاع به دست آورید و با توجه به کسب و کارتان بهترین نوع پنل پیام کوتاه را انتخاب کنید و در صورت تمایل می توانید به گروه مشاوره پیام رسون تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان سامانه پیام کوتاه شیراز بهره مند شوید.

 همچنین سامانه پیامکی پیام رسون با در بر داشتن انواع مختلف کارت ویزیت اعم از کاغذی ، پیامکی و الکترونیکی آماده ارائه انواع خدمات به شما عزیزان است و به دلیل استقبال بی‌شمار شما عزیزان تصمیم داریم که روی پنل پیامکی خود ۲۰ درصد تخفیف ارائه دهید تا شما همراهان همیشگی نمایندگی پنل پیامکی شیراز بتوانید از ارزان ترین شیوه تبلیغات برای کسب و کار خود استفاده کنید.

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 
  
    
   


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 دی 1402برچسب:, توسط smsreson

در شرایطی که بیش از 4روز از حادثه تروریستی راسک با 11کشته و 7زخمی نمی‌گذرد، دیروز خبر رسید که گروه‌های تروریستی، اقدام به برنامه‌ریزی برای انجام یک عملیات تروریستی دیگر در شورو زاهدان کرده‌اند. ‌دیروز تسنیم از یک اقدام تروریستی دیگر خبر داد و نوشت: «یک مین کنار جاده‌ای در مسیر خودروی خدماتی و پشتیبانی تیپ ویژه ۱۱۰ سلمان فارسی در منطقه شورو زاهدان منفجر شد.» این خبرگزاری در ادامه می‌نویسد: «در این حادثه به هیچ‌یک از خدمه خودرو آسیبی وارد نشده و صرفا شیشه‌های خودرو آسیب جزیی دیده است.» در این میان گروه تروریستی انصار الفرقان که یکی از گروه‌های نزدیک به جندالله محسوب می‌شود مسوولیت این حادثه را به عهده گرفت. برای واکاوی چرایی رشد یک چنین فعالیت‌های تروریستی «اعتماد» اخیرا باب گفت‌وگو را با اساتید، کنشگران و پژوهشگران مسائل قومی و منطقه‌ای باز کرده است. در این نوبت در جریان گفت‌وگو با احسان هوشمند، پژوهشگر مسائل قومی به بررسی ریشه‌های اصلی تشکیل گروه‌های تروریستی پرداخته‌ایم. هوشمند ضمن بازخوانی تغییرات اجتماعی در سلسله‌مراتب قدرت در منطقه به شکاف‌هایی اشاره می‌کند که از دل آن زمینه‌های رادیکالیسم و افراط بروز کرده است. به اعتقاد این پژوهشگر مسائل قومی، حذف «سرداران» در سلسله‌مراتب اجتماعی شرق کشور، مهم‌ترین دلیل شکل‌گیری رویکردهای افراطی در شرق کشور بوده است؛ رویکردی که به اعتقاد این محقق باید با ایجاد زمینه‌های اعتدال و میانه‌روی تغییر کند.

روز گذشته دوباره خبر تلاش برای ایجاد یک حادثه تروریستی در شهر زاهدان رسانه‌ای شد. در روزهای پایانی هفته هم موضوع حمله به راسک در راس اخبار سیاسی قرار گرفت. به نظر می‌رسد برای درک شرایط نیازمند تحلیل‌های متفاوتی هستیم. شما زمینه‌های بروز این بحران‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه استان سیستان و بلوچستان طی روزهای اخیر شاهد برخی اقدامات تروریستی بوده که مورد نخست آن در راسک و دومین مورد هم دیروز (سه‌شنبه) در منطقه شورو زاهدان رخ داده است. مدت‌هاست برخی جریانات که در کشورهای مجاور مستقر شده‌اند، هر از گاهی اقدام به اجرای عملیات‌های تروریستی در ایران می‌کنند و به عمق خاک کشورهای همسایه می‌گریزند. البته ریشه‌های این تحولات را باید در دهه‌های قبل جست‌وجو کرد. پس از انقلاب، فضای سیاسی استان سیستان‌و‌بلوچستان به خصوص بخش‌های جنوبی آن با دگرگونی‌هایی مواجه می‌شود. در این استان مناسبات ارتباطی میان طوایف با هم و طوایف با حکومت و... نظام ارتباطی، اجتماعی و سیاسی را تضمین و تامین می‌کند. در سال‌های قبل از انقلاب به جز برخی رقابت‌های طایفه‌ای بین طوایف رقیب، اقدامات امنیتی خاصی در منطقه شکل نمی‌گرفت. حتی در دهه 70 میلادی، صدام حسین که تلاش کرده بود با سرمایه‌گذاری بالا، یک جریان بلوچ تجزیه‌طلب با عنوان «جنبش آزادی‌بخش بلوچستان»را ایجاد کند توفیق نیافت. کمااینکه کشورهای عرب هم همواره تلاش داشتند تا هویت بلوچ‌ها را از ایرانی بودن به عرب بودن باز گردانند. یعنی زبان این منطقه را که یکی از زبان‌های ایرانی (مازنی، گیلی، بختیاری، لری و...) را به تبار عربی بازگردانند که توفیقی نیافتند.

این روند اما طی دهه‌های بعدی تغییر کرد. روند این تغییرات چگونه بود؟

در روزهای پس از انقلاب برخی طیف‌های رادیکال همراه با مارکسیست‌های چپ با این توجیه و بهانه که در بلوچستان مناسبات طایفه‌ای که در راس آن سردارها قرار دارند، نوعی رابطه فئودالی است، بنابراین تلاش کرد با این سلسله‌مراتب طایفه‌ای و اجتماعی برخورد کنند. همواره در جای جای ایران خوانین دارای نقش بوده و خان‌ها، بیگ‌ها، آقاها (غرب کشور) فعالیت داشتند. در مناطق شرقی اما سردارها این نقش را به عهده داشتند. سردارها لزوما دارای زمین‌ها و مایملک نبوده‌اند، بلکه نفوذ اجتماعی فراوانی داشتند. نفوذی که باعث می‌شد در درون طایفه، مناسبات با سایر طایفه‌ها و نهایتا حکومت دارای نقش باشند. این در حالی است که مولوی‌ها قبل از انقلاب در مناسبات ارتباطی سیستان و بلوچستان جایگاه برجسته امروزین را نداشتند و در سلسله مراتب اجتماعی جایگاه 3یا 4 نیروهای اثرگذار را داشتند. برخی تندروی‌ها در سال‌های پس از انقلاب، عدم کار کارشناسی توسط دولت و... باعث می‌شود بدون دگرگونی مناسبات اجتماعی، سردارها حذف شوند. به عبارت روشن‌تر، راس سلسله مراتب اجتماعی در استان‌ها حذف می‌شود و به تدریج مولوی‌ها جایگزین سردارها می‌شوند.

چرا حذف سردارها در مناسبات اجتماعی منطقه دارای اهمیت بوده است؟

شما توجه داشته باشید که این استان از نظر اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و... ذیل استان‌های محروم کشور قرار دارند. با توجه به اینکه پس از انقلاب ساختار مذهبی جمهوری اسلامی در ایران سکان هدایت را در دست گرفته بود، در آن دوران شخصی به نام مولوی عبدالعزیز اعتراضاتی را مطرح می‌کند، ابراهیم یزدی که پس از استعفای دولت موقت، نماینده امام (ره) در امور شهرستان‌ها بود، برای آرام‌تر کردن فضا راهی استان می‌شود. ابراهیم یزدی نامه‌ای به امضای امام (ره) دریافت می‌کند که در مطبوعات آن زمان هم چاپ شد. در این نامه امام تاکید دارند که برادران اهل سنت در انتخابات شرکت کرده و رای دهند، تا در آینده برنامه‌ریزی برای احقاق آنها صورت گیرد. مخاطب این نامه مردم و مولوی‌ها بودند؛ این اتفاقات باعث می‌شود فضای استان بیشتر تحت سیطره مولوی‌ها قرار بگیرد. به عنوان نمونه در سال‌های ابتدایی انقلاب مساجد اهل سنت کمتر از 300 واحد بود، اما امروز تعداد مساجد مرتبط با اهل سنت در استان ده‌ها برابر بیشتر شده به گونه‌ای که نرخ رشد مساجد در این منطقه به مراتب بیشتر از نرخ رشد مدارس بوده است.

یعنی همه مشکلات مرتبط با تحولات داخلی بود؟

خیر، بسیاری از گزاره‌ها هم بیرونی بودند. شبه‌قاره هند به‌طور کلی، محل تلاقی ادیان و مذاهب مختلف هستند. هندوها، مسلمان، بودایی، طریقت‌های مختلف و... در این منطقه حضور دارند. وقتی شبه‌قاره اشغال شد، آیین‌های معتدل اسلامی تحت‌تاثیر روایت‌های اسلامی عربستان (وهابیت) قرار گرفته و به تدریج وارد ایران هم شدند. در کنار این گزاره‌ها اشغال افغانستان توسط شوروی هم فضایی را ایجاد می‌کند تا گروه‌های جهادی توسط کشورهای مختلف برای مقابله با شوروی ایجاد شوند و مجموعه رقبای شوروی یعنی امریکا، کشورهای عربی کمک به افغانستان را آغاز می‌کنند. ایران هم که در آن زمان درگیر جنگ عراق است، کمک به مجاهدین افغان را در دستور کار قرار می‌دهد. مهاجرین افغانستانی هم یا به ایران مهاجرت کرده‌اند یا به پاکستان. در پاکستان زمینه‌های نوع خاصی از اسلامگرایی با کمک عربستان و امریکا و... ایجاد می‌شود به‌طوری‌که ده‌ها هزار مدارس علوم دینی در پاکستان تاسیس می‌شود. در این مدارس طالب‌های پاکستان تحت‌تاثیر آیین‌های افراطی (وهابیت) رشد می‌کنند. در این مرحله طالب‌های پاکستان که افغانستانی‌ها را هم با خود همراه کرده‌اند، زمینه ظهور نوع جدیدی از اسلام طالبانی را آغاز می‌کنند. امروز این جریانات قدرت را در افغانستان در دست دارند و در پاکستان هم یکی از متغیرهای اثرگذار در مناسبات سیاسی هستند. فقط در شرق ایران و همسایگی بلوچستان ایران، بیش از 10هزار مدارس علوم دینی در حال پرورش طلبه‌های علوم دینی از این نوع هستند.

ردپای این تحولات سیاسی، اجتماعی و دینی در ایران چگونه ظهور و بروز پیدا می‌کند؟

این روند بلوچستان ایران را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در این مرحله گروهی از روحانیون اهل سنت ایران هم برای تحصیل راهی پاکستان می‌شوند. این اظهارنظر به این معنا نیست که هرکس در آنجا درس می‌خواند قواعد طالبانیسم را در ذهن دارد. ما با استثناها کاری نداریم. بسیاری از مولوی‌ها تلاش می‌کنند رویکردهای متعادل را ترویج کنند. یک اتفاق مهم دیگر هم در این دوران رخ می‌دهد و آن حضور نیروهای مسلح است. القاعده، طالب‌ها و... جنگ با امریکا را پس از شکست طالبان آغاز می‌کنند. هم منابع مالی در اختیار آنهاست و هم تسلیحات لازم را دارند. این فضا فرصتی را ایجاد می‌کند تا گروهی از ناراضیان ایرانی بتوانند در منطقه خود مختار بلوچستان پاکستان از خلأ قدرت دولت پاکستان سوءاستفاده کنند و برای خود امکانات آموزشی، نظامی و... فراهم کنند. امکان گسیل نیرو به داخل کشورمان هم در این مرحله فراهم می‌شود. در بلوچستان پاکستان 2نوع خود مختاری وجود دارد؛ هم دولت فدرال محلی دارد و هم درون دولت محلی فدرال هم برخی طوایف از دولت فدرال، فدرال هستند. در این فضا طبیعی است که هرج و مرج بسیاری ایجاد می‌شود.

خروجی این فضای آشفته چیست و چگونه باعث بروز تروریسم می‌شود؟

پاکستان یک کشور فقیر است و امکانات مالی کمی دارد و مهم‌تر از آن قدرت بزرگی مانند هند در کنارش قرار دارد. بخش قابل توجهی از تمرکز دولت پاکستان متوجه هند است بنابراین برای اثرگذاری بیشتر نیازمند تقویت جریانات مذهبی است. واقع آن است تنها عاملی که می‌تواند هویت پاکستانی را تقویت کند، اسلام است. چون پاکستان اساسا فاقد هویت تاریخی است. بخشی از این سرزمین در گذشته ذیل ایران تعریف می‌شده و بخش دیگری از آن ذیل حوزه تمدنی هند قرار داشته. گروه‌هایی مانند انصار الفرقان، جیش‌العدل و... در این خلأ‌ها فعالیت کرده‌اند. در اینجا لازم است به گزاره‌های داخلی هم پرداخته شود. استان سیستان و بلوچستان به ویژه بخش جنوبی آن یکی از بخش‌های کشور است که از منظر شاخص‌های توسعه وضعیت رنج‌آوری را تجربه می‌کنند. از نظر راه‌ها، راه روستایی، شاخص‌های بهداشتی، آموزش و پرورش، آموزش دانشگاهی، صنعت و... بسیار فقیر است. این در حالی است که استان ظرفیت‌های اقتصادی قابل توجهی دارد. تنها استانی که به دریای آزاد راه دارد و با پاکستان هم مرز است این منطقه است. چون به این مسائل توجه نشده و در عین حال از نیروهای تکنوکرات، فن‌سالار و تحصیلکرده جنوب استان هم برای مدیریت در سطح ملی در سایر استان‌ها استفاده نشده، طبیعتا این موضوعات باعث شکل‌گیری نارضایتی محلی می‌شود.


یعنی زمینه‌های نارضایتی اقتصادی و معیشتی است؟

امروز می‌دانیم سبک زندگی ایرانیان تغییر کرده است و بسیاری از ایرانیان مطالبات خاصی را دنبال می‌کنند. در ایران حتی در شهرهایی مانند همدان، کرمانشاه، اصفهان و... کنسرت برگزار می‌شود. تئاتر در آنها نمایش داده می‌شود یا سالن‌های سینما دارند. اما در بسیاری از شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان در طول 30الی 40سال گذشته، حتی یک کنسرت موسیقی هم اجازه پخش پیدا نکرده است. نه اینکه دولت اجازه برگزاری این کنسرت‌ها را نداده باشد، فضای سنتی اجازه نداده است! چنین فضایی از یک طرف تحت‌تاثیر برخی رویکردهای مذهبی است و از سوی دیگر از نظر شاخص‌های توسعه مساله دارد و نارضایتی رشد کرده، ولی جامعه به دنبال تنفس است.

به این تنفس به چه شکل پاسخ داده می‌شود؟

این تنفس معمولا در آوردگاه‌های انتخاباتی ایجاد می‌شود. از انتخابات سال 72 و دور دوم ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی که مردم این منطقه به ایشان رای ندادند و در سال 76 رای بالایی به سید محمد خاتمی دادند، این فضای تنفسی همواره دنبال شد. مردم منطقه تلاش داشتند از طریق مشارکت در انتخابات به برخی مطالبات خود دست پیدا کنند. در انتخابات سال 84، در استان سیستان‌و‌بلوچستان رای احمدی‌نژاد بسیار پایین بود. قبل از آن اما رای خاتمی در برخی مناطق مثل شهرستان سرباز از اردکان یزد بیشتر بود. در ازای این مشارکت‌طلبی، توجه لازم به بلوچستان صورت نگرفت. هم در درون استان یک نوع دوگانگی شکل گرفت و هم در سطح ملی این حضور تقویت نشد.

برای مقابله با این مشکلات چه کار باید می‌شد؟

این نارضایتی‌ها فرصتی را برای دشمنان ایجاد کرد تا اقدام به تشکیل گروه‌های تروریستی کنند. گروه تروریستی انصار‌الفرقان یکی از این گروه‌هاست. گروهی که متشکل از دو گروه انصار است و گروه انصار هم یکی از شاخه‌های جندالله است که ریگی آن را تاسیس کرد. در این میان آنها با گروه الفرقان یکی می‌شوند. (الفرقان قبلا با القاعده هم‌پیمان بود و تاسوعای چابهار را ایجاد کرد) نهایتا این گروه‌ها شکل گرفته و درون پاکستان، پایگاه ایجاد می‌کنند. دولت پاکستان هم که خودش با گروه‌های تجزیه‌طلب بلوچ مشکلاتی دارد جلوی فعالیت‌های این گروه‌ها را نگرفت. این گروه‌های تروریستی اگر چه از نظر کمی و کیفی وزن قابل توجهی ندارند، اما توانسته‌اند در چابهار، زاهدان و... چند اقدام تروریستی سهمناک انجام دهند. این روند به ما می‌گوید که حل مشکلات این منطقه راه‌حل‌های ملی نیاز دارد. پارسال اتفاقاتی در بلوچستان رخ داد که همه مسوولان ابراز تاسف کردند و مسوولانی چون امام جمعه زاهدان و... وعده برخورد جدی با کسانی دادند که مردم نمازگزار را هدف قرار داده بودند. مسوولان ارشد کشور به درستی متوجه شده‌اند گروه‌های تندرو از شکاف‌هایی که ایجاد شده، یارگیری می‌کنند و این یارگیری‌ها منشأ حوادث تلخ منطقه می‌شود. البته امروز برخی افراد معتدل در منطقه حضور دارند که تلاش می‌کنند شکاف ایجاد شده را پوشش دهند و فضای استان را به حالت متعادل خود باز گردانند. برای مقابله با این وضعیت ابتدا باید توسعه متوازن منطقه‌ای در دستور کار قرار بگیرد، افراد معتدل و اثرگذار تقویت شوند مثلا اقدامی که مولوی عبدالحمید انجام داد و در برابر حرکت تروریستی حمله به پاسگاه راسک با خانواده‌های شهدا ابراز همدردی کرد و عمل تروریستی را تقبیح کرد، فرصت مناسبی است که می‌تواند زمینه‌های گفت‌وگو را فراهم سازد.


 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 29 آذر 1402برچسب:, توسط smsreson

کارت ویزیت پیامکی

1402-09-29 11:17:38 7  0  0

کارت ویزیت یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در معرفی حرفه و کسب و کار شماست .زمانی که اسم کارت ویزیت را میشنویم اکثرا یاد کارت ویزیت های کاغذی میافتیم اما این نوع کارت ویزیت زمانی بسیار تاثیرگذار بود که فروشندگان برای فروششان جایی جز  مغازه و کارخانه‌های خود نداشتند و فقط از این روش اقدام به فروش محصولاتشان می‌کردند .

اما در حال حاضر اکثر فروش ها به صورت اینترنتی و از پلتفرم های مانند اینستاگرام ، توییتر و ... انجام می‌شود  پس باید راهکاری برای معرفی این دیجیتال‌ مارکتینگ ها پیدا کنیم .کارت ویزیت الکترونیکی دقیقاً همان راهکار موثر برای معرفی دیجیتال‌ مارکتینگ ها می باشد .

پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید تا با انواع کارت ویزیت ها برای کسب و کارهای دیجیتالی بیشتر آشنا شوید .

 

 

 

کارت ویزیت الکترونیکی چیست ؟: 

هر نوع کارت ویزیتی که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند  تلفن همراه ، رایانه ، ایمیل و ... استفاده گردد به عنوان کارت ویزیت الکترونیکی معرفی می شود و در مقایسه با کارت ویزیت کاغذی بسیار قوی تر بوده چرا که با هزینه کمتر امکانات بیشتری را در اختیارمشتریان قرار می دهد .

اساس طراحی  کارت ویزیت الکترونیکی بر پایه مدیریت ارتباط با مشتری می باشد و بر همین اصول توانسته علاوه بر ارتباط موثر با مشتری به عنوان یک ابزار قدرتمند در معرفی فرد و کسب و کار باشد . 

حال اطلاعاتی که یک کارت ویزیت الکترونیکی میتواند به مشتریان خود دهد میتواند به صورت ایتم های زیر باشد : 

- اطلاعات شرکت / کارفرما و عنوان اصلی موقعیت یا حرفه شما
- اطلاعات تماس و آدرس
- لینک سایت و شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت دارید
- لوگوی شرکت یا تیم شما
- مخاطبین رسانه های اجتماعی
- لینک های پیگیری و کدهای تصویری، مانند کدهای QR (که به اطلاعات دیگر پیوند دارند)

کارت‌های ویزیت الکترونیکی پیشرفته ‌تر ممکن است شامل اطلاعات تماس شما به همراه تصویر، لوگوی شما، حتی مواردی مانند پست‌های اخیر رسانه‌های اجتماعی، لینک های وبلاگ، ویدئوهای نمایشی محصول و ...  نیز باشد.

 

 

 

کارت ویزیت پیامکی :
یکی از شاخه های کارت ویزیت الکترونیکی ، کارت ویزیت پیامکی است که بسیار قدرتمند و موثر میباشد با استفاده از کارت ویزیت پیامکی دیگر نیازی به چاپ کارت ویزیت نیست و تمامی اطلاعاتی که مد نظرتان هست و  در کارت ویزیت کاغذی نمیگنجد را میتوانید به صورت  پیامکی به افراد ارسال بفرمایید تا با استفاده ی حداقلی از کاغذ هم به محیط زیست کمک کنیم هم از گمشدن کارت ویزیت ها جلوگیری کنیم .

با ارسال پیامک دیگر هیچ اطلاعاتی گم نمیشد و تمامی اطلاعاتی که برای افراد ارسال میکنید در گوشی شخص ذخیره خواهد ماند.

 

 

چطور از کارت ویزیت پیامکی استفاده کنیم ؟
 با ارسال پیامک تبلیغاتی میتوانید یک کارت  ویزیت کلی به تمامی مناطق مورد نظرتان یا افرادی که از محدوده ی که تحت نظرشماست گذرکرده اند ارسال کنید .

ارسال ها میتواند مانند نمونه های زیر باشد :

ارسال پیام کوتاه بر اساس کد پستی 

ارسال انبوه پیامک از روی نقشه 

ارسال پیامک منطقه ای 

یا میتوانید کارت ویزیت پیامکی تان را به افرادی که پس از اولین خرید از شما میخواهند به صورت خودکار  با استفاده از منشی پیامکی در سامانه ارسال پیامک یا با متصل کردن سایت به پنل اس ام اس یا برنامه ی فعالیتان به سامانه برای این افراد کارت ویزیت ارسال کنید با این روش دیگر شماره ی افراد در دسترس شماست و دیگر در حقیقت یک لیست از مخاطبین  مجموعتان دارید که ارسال تخفیف ها و یا جشنواره های ایندتان را نیز میتوانید به این افراد پیامک کنید .

 

 

پیام رسون : 

 در این مقاله به توضیح کارت ویزیت پیامکی پرداختیم چنانچه مایل هستید در مورد بقیه ماژول های پیامکی نمایندگی پیام کوتاه شیراز بیشتر آشنا شوید به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و از تمامی ماژول ها اطلاع به دست آورید و با توجه به کسب و کارتان بهترین نوع پنل پیام کوتاه را انتخاب کنید و در صورت تمایل می توانید به گروه مشاوره پیام رسون تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان سامانه پیام کوتاه شیراز بهره مند شوید.

 همچنین سامانه پیامکی پیام رسون با در بر داشتن انواع مختلف کارت ویزیت اعم از کاغذی ، پیامکی و الکترونیکی آماده ارائه انواع خدمات به شما عزیزان است و به دلیل استقبال بی‌شمار شما عزیزان تصمیم داریم که روی پنل پیامکی خود ۲۰ درصد تخفیف ارائه دهید تا شما همراهان همیشگی نمایندگی پنل پیامکی شیراز بتوانید از ارزان ترین شیوه تبلیغات برای کسب و کار خود استفاده کنید.

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 
  
    


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 29 آذر 1402برچسب:, توسط smsreson

ساسی‌مانکن این روزها، باز با همان فرمول همیشگی کلیپ‌سازی‌اش بازگشته و مورد توجه قرار گرفته است. روشی که طی آن، برای سرپوش گذاشتن بر ضعف ترک موسیقی، به شیوه‌های کارتونی و بالماسکه ویدئوکلیپ متوسل شده تا توجه مخاطبانش علی‌الخصوص نوجوان و جوانان را به خود جلب کند. این اتفاق برای خواننده‌ای که هر کاری می‌کند تا جلب توجه کند، چندان تعجب‌آور نیست. چند روز پیش از انتشار اینتروی موزیک‌ویدئو بود که وی تصویری از خود درکنار ترانه علیدوستی منتشر کرد و این باور را به‌وجود آورد که وی به‌همراه این بازیگر در فیلمی همبازی شده اما خیلی زود و با انتشار موزیک‌ویدئوی جدید او، مشخص شد که هدف از این طراحی رسانه‌ای چه بوده است.  اینکه چرا ساسی، 9 ماه پس از انتشار فیلم برادران لیلا به این فکر افتاده که آهنگی با این سوژه کار کند، به همان آدم‌هایی بازمی‌گردد که در اطراف او حضور دارند. برای کار تهران - توکیو، چند نفر از داخل ایران که سوژه چنین کاری را به وی پیشنهاد داده بودند دستگیر شدند و حالا طی اطلاعاتی که به‌دست آمده، دوستان وی در لندن و لس‌آنجلس، ایده کار روی سوژه‌های ارجاعی چون عموقناد و برادران لیلا را به وی داده‌اند. البته این اتفاق، کاملا بدیهی به‌نظر می‌رسد. آخرین‌باری که ساسی به این روش متوسل شد، به اسفند 99 بازمی‌گردد که وی در تراک تهران - توکیو، به کلیدواژه نرو سمیه فیلم «ابد و یک روز» ارجاع داد و از یک پورن‌استار برای شهرت این قطعه استفاده کرد. حالا همان فرمول را این‌بار به شکلی سطحی و پیش پاافتاده‌تر پیاده کرده است.  اینکه چرا ساسی در این سه‌سال از این روش استفاده نکرده، دلایل متعددی دارد. نخستین مورد آن می‌تواند به‌خاطر ترسی باشد که از عوارض کلیپ قبلی برایش پیش‌آمد که مشخصا پس از دستگیری همکاران داخل‌کشور او به‌وجود آمد، پس از این اتفاق بود که همخوان دختر وی در این کار، از ایران گریخت و آنها هم که ماندند، دستگیر شدند. اجراهای ساسی در آن مقطع کنسل شد و او ترجیح داد تا مدتی آفتابی نشود.
مورد بعدی، به ناکارآمدی آهنگ‌های این خواننده در این فاصله زمانی برمی‌گردد. ساسی در این سه‌سال، کار شاخصی ارائه نکرده که بتواند مورد توجه طرفدارانش قرار بگیرد و برای کارهایش، اگر کپی‌برداری‌های سینمایی نباشد و درواقع تصویر بر متن آهنگ ارجحیت نداشته باشد، همین کارها هم دیده نمی‌شود. در این مدت اکثر اجراهای انفرادی ساسی، با صندلی‌های خالی همراه بود و سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند کنسرت ساسی را به‌صورت مشترک با چندخواننده برگزار کنند تا متحمل شکست نشوند. بنابراین اگر اجراهای سالیان اخیر ساسی را جست‌وجو کنیم، می‌بینیم که عموما به‌همراه دو تا سه خواننده دیگر به اجراهای برنامه پرداخته و معدود اجراهای وی در کاباره‌های کوچک 100 نفره بوده که به‌صورت انفرادی به اجرای برنامه پرداخته است.
سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه خواننده‌ای که سرمایه‌گذاران، ریسک چندانی برای کنسرت انفرادی وی نمی‌کنند، همچنان موزیک‌ویدئوهای خوش‌رنگ‌ولعاب تولید می‌کند و اساسا هزینه این موزیک‌ویدئوهایی که طراحی صحنه، چهره، لباس و مهندسی افکت‌های فانتزی دارد، به چه ترتیبی فراهم می‌شود.
 
   منابع مالی ساسی از کجاست؟
برای اطلاع از پشت‌پرده این جریان باید منابع مالی آن را مورد توجه قرار دهیم. اولینش رادیوجوان است؛ مافیای بزرگ موسیقی فارسی‌زبان سالیان اخیر که روش‌های مختلفی برای کسب درآمد دارد. روش ظاهری‌اش، تبلیغات و حق‌پخش موزیک‌ویدئوهاست اما در پشت‌پرده، زدوبندهایی صورت می‌گیرد که امیدواریم در روزهای آتی طی گزارشی مبسوط به آن بپردازیم. شاید برای برخی مخاطبان سوال شود که رادیوجوان، تقریبا اسپانسر تمامی کارهایی است که در خارج از ایران تهیه می‌شود و حالا که نامش در کلیپ کار جدید ساسی آمده، نمی‌توان این‌طور برداشت کرد که این شبکه تنها اسپانسر و حامی موزیک‌ویدئوی ساسی بوده است. البته که این گزاره تاحدودی درست است. رادیوجوان، اسپانسر کارهایی است که در خارج از ایران تهیه می‌شود اما حمایت مالی این شبکه، شامل هزینه برای تهیه و تولید آهنگ یا موزیک‌ویدئو نمی‌شود، بلکه شامل آفرهایی است که به تهیه‌کننده یا خواننده در جهت پخش موزیک‌ویدئو اعطا می‌شود و در قبال آن، نام رادیوجوان در ابتدا و انتهای کار به‌عنوان اسپانسر درج می‌شود. در موارد خفیف‌تر که کار به این سطح از حمایت نمی‌رسد و آفرها محدود هستند، تنها عنوان «رادیوجوان تقدیم می‌کند» آورده می‌شود. این شکل ظاهری قضیه است و برای ساسی‌مانکن، موضوع تاحدود بسیاری فرق می‌کند. بدین‌ترتیب که مدیریت این شبکه، همکاری‌های گسترده تجاری با این خواننده و چند خواننده دیگر دارد که حتی تهیه آهنگ و موزیک‌ویدئو نیز در راستای رونق دادن به آن کسب‌وکار تعریف می‌شود.
رادیوجوان سایت‌های قمار بسیاری دارد که هریک از آنها را به خواننده‌ای اجاره داده است تا از طریقی چون جذب اعضا و آورده‌ای که از آن افراد تامین می‌شود، بتواند پورسانت آنها را بدهد. درواقع رادیوجوان از شهرت این خوانندگان در جهت پروار کردن سایت‌های قمار استفاده می‌کند تا اعضا به اطمینان حضور آن خوانندگان، به این سایت‌ها ورود کرده و واریزی داشته باشند. رادیوجوان برای فرار از محدودیت‌های حداقلی این فعالیت‌ها در اروپا، شرکت خود را در ویرجینیا به ثبت رسانده و اتصال تمامی سایت شرط‌بندی اقماری خود را به سرشاخه اصلی که «شارک‌بت» نام دارد، متصل کرده که امکان کارت‌به‌کارت و انتقال پول ریالی را داراست و هر فردی که به هریک از این سایت‌ها ورود کند، در زمان کارت‌به‌کارت، مستقیما به این درگاه پرداخت ریالی با پشتیبانی شارک‌بت متصل می‌شود. رادیوجوان در قبال خوش‌خدمتی خوانندگانی چون ساسی‌مانکن، علاوه‌بر پرداخت پورسانت توافقی، برخی هزینه‌ها را به پاس تداوم این همکاری برعهده می‌گیرد که شامل تهیه ادوات فیلمبرداری، استودیو و سالن‌های کنسرتی است که با آنها طرف قرارداد است. درواقع رادیوجوان، پولی از جیب نمی‌گذارد. پورسانت سایت‌ها که آورده مردم است و مشارکت در تهیه موزیک‌ویدئو هم از ادوات و پلاتوهایی است که یا در اختیار دارد یا با آنها طرف قرارداد است. سهم ساسی در این زدوبندها، بسیار پررنگ‌تر از خوانندگان دیگر است؛ چراکه او وقت بیشتری برای جذب طرفداران خود در این سایت‌ها صرف می‌کند و ثانیا، مدت مدیدی است که با این شبکه در همکاری است. بنابراین امکانات سخت‌افزاری ویدئوهایی چون برادران لیلا و البته هزینه‌های انتشار و تبلیغ آن، مستقیما توسط رادیوجوان تامین می‌شود.
 
   واریز به حساب ساسی با درگاه‌های داخلی
اینکه فارسی‌زبانان سراسر جهان امکان کارت‌به‌کارت ریالی وجه مدنظر خود را از این درگاه پرداخت دارند، جای هیچ‌شکی نیست اما آنچه اینجا محل سوال است آن است که کدام بنگاه اقتصادی داخل کشور محل نشست این پول و تحویل آن به صاحبان حساب است؟ این اتفاق با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و گسترده بانکی، قطعا در هیچ کشوری جز ایران نمی‌تواند امکان داشته باشد، بنابراین بسیارعجیب به‌نظر می‌رسد که بنگاهی اقتصادی در داخل کشور بخواهد درگاه امن پرداخت ریالی یک سایت قمار و شرط‌بندی بزرگ باشد. برخی افرادی که دستی در کار دارند، از چند نام در داخل کشور رونمایی کرده‌اند که زمینه اتصال امن کارت‌های بانکی ایرانی و انتقال وجه را فراهم کرده‌اند که با توجه به سندیت نداشتن این گمانه‌زنی‌ها، از آوردن این اسامی امتناع می‌ورزیم اما قدرمسلم آنکه این میزان وجه، مصداق بارز کلاهبرداری، فعالیت نامشروع و غیرقانونی و درنتیجه فعلی حرام است که در فرآیندی عجیب، آزادانه درحال فعالیت است و عجیب‌تر آنکه چطور این حجم تبادل مالی که سنگین نیز است، طی سه تا چهارسال اخیر از چشم ناظران و مبادی ذی‌ربط مغفول مانده است.

   سایت‌های شرط‌بندی شخصی
برای ساسان یافته (ساسی)، همکاری صرف با رادیوجوان و دریافت پورسانت، به‌تنهایی نمی‌تواند رضایت‌بخش باشد. به همین دلیل وی به کمک برخی دوستان خود، چندسالی می‌شود که استقلال‌عمل پیدا کرده و سه سایت شرط‌بندی و قمار به‌صورت مستقل دایر کرده‌اند. شیوه ساسی‌مانکن برای فربه کردن این سایت‌ها، تبلیغ غیرمستقیم آنهاست. مثلا یکی از کارهایی که او در این زمینه انجام داده، این است که برای جذب بیشتر مخاطبان هدف، اقدام به تشکیل گروه اکس‌بند کرده است. گروهی که بیشترین درصد نمایش اروتیک را در موزیک‌ویدئوهایشان دارند و در متن ترانه مستقیما علایق و دلبستگی‌های مخاطبان هدف خود را پوشش داده‌اند. وقتی کار گروهی مانند اکس‌بند می‌گیرد و فالوورهایشان میلیونی می‌شوند، آنگاه تبلیغات هدفمند سایت‌های قمار و شرط‌بندی پررنگ‌تر شده و آن خوانندگان که حالا پایگاه خوبی در میان هواداران‌شان دارند، اقدام به تبلیغات بی‌واسطه آن سایت‌ها در موزیک‌ویدئوها، صفحات اجتماعی و مصاحبه‌هایشان می‌کنند و بخشی از مخاطبانی را که با ترفندهای رادیوجوان و شخص ساسی‌مانکن، جذب این سایت‌ها نشده بودند، طعمه می‌کنند. در پشت‌پرده، ساسی، وظایفی چون تهیه خوراک کاری برای این گروه را برعهده دارد و از نفوذ خود در رادیوجوان برای معرفی استفاده کرده و به این ترتیب، درآمد خوبی از این طریق به‌دست می‌آورد. بررسی‌های ما نشان می‌دهد عمده طعمه‌هایی را که از طریق گروه‌هایی چون اکس‌بند به این سایت‌ها سرازیر شده‌اند، دختران جوان تشکیل می‌دهند که تلاش دارند تا استایل و سبک زندگی خود را به مدل‌های داخل موزیک‌ویدئوهای این گروه نزدیک کنند. البته ساسی در تمامی این قضایا، رد مستقیمی از خود به‌جای نمی‌گذارد و هیچ‌گاه صراحتا چنین اقداماتی را تایید نمی‌کند تا بتواند از ظرفیت خود، به‌نحو مطلوب‌تری استفاده کند. ساسی برای آن دست از مخاطبانی که از طریق رادیوجوان یا از طریق گروه‌هایی چون اکس‌بند جذب نشدند هم برنامه دارد. این خواننده مدیریت چند سایت را برعهده دارد و در ظاهر، مدیریت این سایت‌ها را به پوکربازان ماهر واگذار کرده است. پوکربازها نیز از ظرفیت خود در میان افرادی که به شرط‌بندی و قمار اعتیاد دارند، استفاده و آنها را جذب می‌کنند. حتی دیده شده که این مدیران صوری برای جلب اطمینان مخاطبان خود، تصاویری از ساسی‌مانکن و دیگر خوانندگانی که با ساسی، ارتباط نزدیکی دارند نیز استفاده می‌کنند تا این‌طور به کاربران خود القا کنند که سایت آنها مورد وثوق و اطمینان چنین آدم‌هایی است و با خیال راحت وارد این سایت شده و فعالیت کنند. اینها بخشی از روش‌های کسب درآمد ساسی است تا از طریق سایت‌های شخصی خود، به سوددهی بیشتری نسبت به آنچه رادیوجوان به‌عنوان پورسانت به او می‌دهد، برسد.

   مرد در سایه تیم ساسی
نمی‌توان از آورده‌های مالی ساسی‌مانکن صحبت کرد و نامی از فرشید حامدی نیاورد. تمام مواردی که تا اینجای گزارش آورده شد، بخش سخت‌افزاری ماجراست؛ فرشید درواقع عهده‌دار بخش‌هایی است که ساسی از انجام آنها عاجز است. کسانی که ساسی را از نزدیک می‌شناسند می‌گویند که او دو مشخصه بزرگ در شخصیتش دارد: نخست آنکه فردی به‌شدت ترسو است و دوم آنکه فاقد درک عمیق مسائل است و به طعنه می‌گویند که او به‌زحمت توانسته دیپلم بگیرد. فرشید قرار است این دو نقص ساسی را پوشش دهد. کلیه کارهای اداری مربوط به ثبت شرکت و سایت‌ها، برعهده فرشید است و ساسی تنها مجری این فعالیت‌هاست. ضمن اینکه ساسی طی دو، سه‌سال اخیر درتلاش بوده است وارد مارکت‌های پرسود و کم‌حاشیه دیگری شود که وظیفه شناسایی و تحقیق در این زمینه برعهده فرشید است. او هم کسی است که ارتباط و مشورت خوبی با مادرش دارد که ازجمله ماحصل این همفکری، تاسیس چند کلینیک در آمریکا به نام ابراهیم حامدی است. ساسی هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که انتشار قطعه تهران- توکیو، تا این اندازه برای او دردسرساز شود تا جایی که تهدید به قتل شد و دستگیری خود را محتمل می‌دید. به همین دلیل از فرشید می‌خواهد تا با کمرنگ‌ شدن تدریجی دامنه فعالیت‌هایشان در حوزه سایت‌های شرط‌‌بندی و قمار، سرمایه‌شان را به بازارهای کم‌ریسک‌تری سوق دهند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 11 آذر 1402برچسب:, توسط smsreson

ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ با پیام رسون

1402-09-11 21:41:50 8  0  0

امروزه که اینترنت تمام جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است و بیشتر کسب وکارها در فضای آنلاین فعال هستند، ثبت مکان در گوگل یک ضرورت مهم محسوب میشود . گوگل مپ به عنوان یکی از ابزارهای پرکاربرد و رایگان گوگل این امکان را برای کاربران فراهم آورده است تا علاوه بر مسیریابی و یافتن موقعیت های مکانی مختلف، با ثبت مکان در گوگل مپ بتوانند اطلاعات کسب وکار خود را به آسانی با مشتریان به اشتراک بگذارند.

اگر شما هم جز آن دسته کسب و کارها هستید که تمایل دارید با ثبت مکان در گوگل مپ مشتریان بیشتری جذب کنید، تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 


  

ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ :    

در دنیای امروز، با توجه به حجم عظیم جستجوهای انجام شده در گوگل، ردیابی مکان‌ها و آدرس‌ها به یک مسئله بسیار مهم تبدیل شده است. آیا شما هم از دست دادن مشتریانی که به دنبال خدمات یا فروشگاه شما هستند وقتی که آدرس دقیق را پیدا نمی‌کنند نگران هستید؟ به عنوان صاحب یک کسب و کار، شما نباید این فرصت را از دست بدهید.

آمار جستجوهای انجام شده نشان می‌دهد که اکنون بسیاری از افراد به جای سفر در خیابان‌ها و سردرگمی برای یافتن مکان‌ها، با توجه به افزایش ترافیک، از یک سرچ ساده در گوگل برای دسترسی به تمام اطلاعات مورد نیازشان استفاده می‌کنند. این به شما این امکان را می‌دهد که تمام اطلاعات شرکت یا مغازه خود را به سادگی در دسترس مخاطبانتان قرار دهید، تا زمان زیادی از مشتریان یا کاربران خود صرفه‌جویی شود. اگر به دنبال راهی برای ثبت مکان در گوگل مپ از طریق گوشی همراه خود هستید، می‌توانید از هر گوشی همراه با هر سیستم عاملی استفاده کنید.

در زیر ابتدا به مزایای ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ میپردازیم و سپس چگونگی ثبت آن در گوگل را آموزش میدهیم . 

 

 

 

مزایای استفاده از گوگل مپ : 

 

1- دسترسی آسان: با ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ، مشتریان به راحتی می‌توانند آدرس و مکان شما را پیدا کنند. 


2- افزایش معتبریت: حضور در گوگل مپ به معتبریت و اعتماد مشتریان کمک می‌کند. این به مشتریان اطمینان می‌دهد که کسب و کار شما واقعی است و در مکان معتبری واقع شده است.


3- افزایش دیده شدن: با ثبت در گوگل مپ، کسب و کار شما برای کسانی که به دنبال محصولات یا خدمات مشابه می‌گردند، بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.


4- نقشه‌ی راه: گوگل مپ به مشتریان نقشه‌ی راه دقیقی ارائه می‌دهد تا به محل شما برسند، این امر برای مشتریان بسیار مفید است.  


5- نظرات و امتیازات: مشتریان می‌توانند نظرات و امتیازات خود را در مورد کسب و کار شما در گوگل مپ بگذارند که می‌تواند به افزایش اعتماد مشتریان کمک کند.

 

 

قبل از ثبت مکان در گوگل مپ این نکات را در نظر بگیرید:

- لازم به ذکر است به دلیل تحریم های آمریکا در حوزه تجارت، کاربران ایرانی برای استفاده از بسیاری از این سرویس ها از جمله Google My Business با محدودیت روبه رو هستند.

با توجه به مسدود بودن سرویس Google My Business  اگر از ابزار تغییر آی پی هم استفاده کنید، حتی گزینه ای به نام ایران در لیست کشورها برای ثبت در نقشه گوگل وجود ندارد. حال ما روشی کاملا ابتکاری را به شما پیشنهاد می دهیم که با استفاده از آن میتوانید بدون سرویس Google My Business، به صورت رایگان مکان کسب و کارتان را در نقشه گوگل ثبت کنید. موتور جستجوی گوگل بعنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تقریبا از 2سال گذشته نتایج جستجو را براساس موقعیت مکانی کاربر نمایش می دهد. به این معنی که اگر شما در شهر شیراز کسب و کاری را سرچ کنید به فرض “ گل فروشی” گوگل تا حد زیادی مغازه های گل فروشی در شیراز را نمایش میدهد، همچنین پیشنهاداتی را براساس اعتبار کسب و کار در گوگل مپ معرفی می کند که مفهومی به نام سئو محلی یا  Local SEOرا ایجاد کرده است. یعنی بدون اینکه حتی سایتی داشته باشید می توانید در بخش گوگل مپ و در نتایج سرچ گوگل قرار بگیرد که این کار مستلزم ثبت مکان در گوگل مپ است.  این امر اعتبار و ارزش کسب و کارتان را در حوزه اینترنتی و آنلاین افزایش می دهد. همچنین اگر سایتی در این زمینه داشته باشید، تاثیر مستقیمی بر سئو و اعتبار سایت شما خواهد داشت.

 

- اگر طی کوتاه مدت، چندین بار (بیشتر از سه بار) درخواست ثبت مکان را به گوگل ارسال کرده اید و در مرحله ” در انتظار تایید” قرار گرفته اید مجددا درخواست ثبت ارسال نکنید چون در این حالت نیز امکان ثبت درخواست های قبلی شما کمتر میشود.


- اگر طی بازه زمانی کوتاهی، بعد از چندین بار (بیشتر از سه بار) درخواست ثبت محل کسب وکارتان به گوگل با پاسخ ” اعمال نشد” همراه بود مجددا درخواست ثبت ارسال نکنید تا مکان شما توسط گوگل اسپم نشود.


- برای کلیه ی مکان های سیار مانند، باربری ها، لوله باز کنی ها، امدادخودروها، ماشین های تخریب، و… که نقطه مشخصی ندارند و برای ثبت مکان در نقشه گوگل نقاط پراکنده ای در سطح شهر را مدنظر دارند، ثبت مکان در گوگل مپ امکان پذیر نیست و مورد پذیرش گوگل قرار نمیگیرد.


- ثبت مکان در گوگل مپ دائمی است اما با توجه به آپدیت های جدید گوگل کلیه مکان ها به حالت عمومی تغییر کرده اند و افراد میتوانند مکان های یکدیگر را ویرایش و حذف کنند.

 

 

 

7 مرحله برای ثبت مکان کسب و کار بر روی گوگل مپ : 

 

۱. برنامه گوگل مپ را در موبایل یا تبلت خود باز کنید
در این مرحله با استفاده از گوشی مورد نظرتان برنامه گوگل مپ را باز می کنید، بطور پیش فرض این برنامه بر روی تمامی موبایل ها نصب می باشد اما اگر برنامه گوگل مپ بر روی موبایل شما نصب نیست می توانید از طریق گوگل مپ یا اپ استور اقدام به نصب این برنامه کنید.

 

2. وارد گزینه contribute شوید
در قسمت پایین صفحه گزینه ای با علامت + وجود دارد به نام contribute ، برای اینکه مکانی را اضافه کنید باید بر روی آن کلیک کنید.

 

3. وارد گزینه Add place شوید
در گام بعد از قسمت بالایی صفحه گزینه add place را کلیک کنید که آیکونی شبیه به لوگوی گوگل مپ دارد.

 

۴. پر کردن اطلاعات
سپس باید اطلاعات الزامی من جمله نام مکان (place name)، نوع کسب و کار و رشته ای که در آن فعالیت می کنید (category) و همچنین ورود آدرس مورد نظرتان به صورت تایپ شده (address) از مواردی هستند که برای ثبت لوکیشنتان ملزم به پر کردن آنها هستید.

 

۵. آدرس کسب‌ و کارتان را وارد کنید
در این مرحله باید آدرستان را از طریق نقشه گوگل ثبت کنید، که در این مرحله پیشنهاد می شود کمی بیشتر دقت به خرج دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

 

۶. اطلاعات اضافی را وارد کنید
همچنین می توانید مواردی مانند شماره تماس (phone number) ای که اشخاص بتوانند با آن تماس بگیرند و آدرس وبسایت تان را از طریق فیلد (website) وارد کنید که در کنار نمایش لوکیشن شما، وبسایتتان را نیز نمایش دهد. همچنین از طریق فیلد (Hours) می توانید ساعات فعالیت مجموعه را به همراه روزهای هفته را مشخص کنید تا مشتریان بدانند چه ساعتی باید به مکان مورد نظر شما مراجعه کنند. همچنین برای بهبود در فرآیند جست و جو و نمایش بهتر به کاربران می توانید از گزینه (Add a photo) برای اضافه کردن عکس های مورد نظر استفاده کنید.

 

۷. اطلاعات ثبت شده را ارسال کنید
در پایان نیاز است تا گزینه ارسال را کلیک بفرمایید تا اطلاعات وارد شده در مدت زمانی بین ۱ روز تا ۱ ماه تایید یا رد شود که مرحله تایید اطلاعات با رتبه حساب شما ارتباط مستقیمی دارد. این آموزش مختص ثبت مکان در گوگل مپ می باشد .

 

    

 

پیام رسون : 

گوگل و گوگل مپ آنقدر پیشرفت داشته که می تواند از طریق GPS  گوشی هوشمند یا IP موقعیت مکانی و شهری که شما در آن حضور دارید را تشخیص دهد و براساس لوکیشن شما در گوگل مپ به شما پیشنهاداتی ارائه می دهد که می توانید به نزدیک ترین مکان مورد نظر اعم از فروشگاه، رستوران و سایر موارد مراجعه کنید، بدین صورت در بسیاری از موارد مثل جابجایی های بیهوده برای یافتن داروخانه یا سوپرمارکت در یک شهری که به فضای آن آشنا نیستید، جلوگیری میشود.

همچنین یکی دیگر از مزایای ثبت مکان در گوگل مپ علاوه بر اینکه در نقشه گوگل نمایش داده می شود منجر می شود تا شرکت، فروشگاه و … شما در کنار نتایجی که کاربر در گوگل جستجو میکند در سمت راست بصورت نقشه به شما نمایش داده شود.

پیام رسون مانند همیشه سعی دارد تا با آموزش های مختلف در هر زمینه ای کمک کند تا کسب و کار شما دیده شود تا بتوانید به بیشترین  فروش خود برسید و همواره اشاره کرده که در کنار هر نوع تبلیغ و بازاریابی از پنل پیامکی و ارسال اس ام اس هم استفاده کنید چراکه یکی از بهترین روش تبلیغ برای هر کسب و کاری محسوب میشود . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 11 آذر 1402برچسب:, توسط smsreson

۲۰ سال از ابلاغ سند «چشم‌انداز جمهورى اسلامى ایران در افق 1404 هجرى شمسى» می‌گذرد؛ سندی که در سال ۱۳۸۲از سوی مقام معظم رهبری به دولت سیدمحمد خاتمی ابلاغ شد و البته از سال ۱۳۸۴ به اجرا درآمد و قاعدتاً باید دو سال دیگر میوه آن توسط مردم چیده شود اما پرسش اصلی این است که آیا این سند به اهداف خود رسیده است؟ ۱۸ سال از عمر این سند گذشته و تا کنون چهار رئیس دولت به‌صورت مستقیم با سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در ارتباط بوده‌اند و در کنار آن، چند برنامه توسعه پنج‌ساله نیز شکل گرفته اما چیزی که در حال حاضر دیده می‌شود این است که از سال ۱۴۰۴ بسیاری از اهداف این سند اجرایی نشده است.

براساس این سند در چشم‌انداز بیست‌ساله، ایران کشوری است توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل.

قرار بر این است که جامعه‌ ایرانی در افق این چشم‌انداز، برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به‌دور از فقر، تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب باشد و به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه‌ آسیای جنوب غربی (شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه) با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل دست یابد.

اینکه ایران در دست‌کم یک دهه گذشته به واسطه تحریم‌ها، توان اجرای بسیاری از اهداف را نداشت، مورد پذیرش عموم است اما طبق همین سند قرار بود در روابط خارجی ایران تنش‌زدایی صورت گیرد که اگر به این اهداف سیاسی عمل شده بود و در سیاست خارجی چرخشی معکوس اتفاق نیفتاده بود چه‌بسا امروز درگیر تحریم نمی‌شدیم و امکان برداشتن گام‌های بلند برای توسعه مهیا می‌شد. اکنون تا نقطه پایان سند ۲۰ساله فقط دو سال باقی است و امروز می‌توانیم بگوییم طی ۱۸ سال نه‌تنها به جایگاه قدرت اول منطقه نرسیده‌ایم بلکه باید جای خود را در بین کشورهای آخر فهرست جست‌وجو کنیم.

رفسنجانی: دور شدیم
سال ۱۳۷۵، آخرین سال ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بود که او تصمیم گرفت طرح «تمدن اسلامى 1400» را اجرایی کند تا ۲۵ سال بعد تمدن واقعی اسلام در ایران ساخته شود. او گفته بود: «شما 25 سال را در نظر بگیرید، با رشد هفت‌درصدى که ما در مجموع هفت سال‌ داشتیم ببینید اگر در همه ابعاد برنامه‌ریزى شده باشد، چه اتفاقى در کشور مى‌افتد... نتیجه همان است که اسم آن را تمدن اسلامى مى‌گذاریم.»

با رفتن دولت سازندگی این طرح نیز مسکوت ماند اما حضور مرحوم هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث شد از سال ۱۳۷۸ بحثى با عنوان «افق آینده» در دبیرخانه مجمع آغاز شود که در نهایت با عنوان «چشم‌انداز جمهورى اسلامى‌ ایران در افق 1404» از سوى مقام معظم رهبرى به رئیس‌‌جمهورى وقت، سیدمحمد خاتمی، ابلاغ شد.

عمر هاشمی‌رفسنجانی به سال ۱۴۰۴ کفاف نداد تا نتیجه سند چشم‌انداز ۲۰ساله را ببیند اما خود او یک‌بار در آخرین روزهای سال ۱۳۹۲ به این سند اشاره کرده و گفته بود که از آن دور شده‌ایم.

او در «سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404» عنوان کرده بود: «در حال حاضر می‌بینید که چقدر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سند چشم‌انداز دورتر شده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم؛ وقتی اقتصاد را منفی پنج‌درصد اعلام می‌کنند درحالی‌که در سند چشم‌انداز دستیابی به رشد اقتصادی هشت نه ‌درصد پیش‌بینی شده بود؛ ببینید چه فاصله‌ای پیدا کردیم. اقتصاد ما کوچک شده است و مردم ما فقیر شده‌اند، ممکن است فقیر بودن را خیلی احساس نکنند اما وقتی اقتصاد کوچک می‌شود، مردم هم فقیر می‌شوند. منابع انرژی آن‌طور که باید استفاده شود، استفاده نشده است و فرصت‌های زیادی را در این زمینه از دست داده‌ایم.» با مرور نظرات مختلف رؤسای دولت‌های مختلف می‌توان به اهمیت یا بی‌محلی به این سند پی پرد و دید چرا سند چشم‌انداز ۲۰ساله در نهایت به هدف خود نرسید.


خاتمی: متاسفم
سند چشم‌انداز ۲۰ساله در دولت دوم سیدمحمد خاتمی ابلاغ شد و او تلاش کرد ریل اصلی رسیدن به آن را به درستی بچیند هرچند به گفته او «این سند اهداف بلندی دارد اما بلندپروازانه نیست».

خاتمی سال ۱۳۸۴ و در آخرین ماه‌های حضورش در پاستور به روند تدوین و تنظیم چشم‌انداز بیست ساله کشور اشاره کرده و گفته بود: «سند چشم‌انداز 20ساله، ما را به اهداف قابل دسترسی هدایت می‌کند و ما در منطقه‌ای چشم‌انداز را تدوین کرده‌ایم که بحرانی‌ترین منطقه است و یک کشور باید به آینده خود اطمینان داشته باشد تا بتواند چنین چشم‌اندازی را تدوین کند و آنچه مهم است اهداف این چشم‌انداز و تبدیل ایران به بالاترین جایگاه‌های اقتصادی است.»

خاتمی در مرداد آن سال، دولت و سند چشم‌انداز ۲۰ساله را به محمود احمدی‌نژاد تحویل داد اما سه سال بعد با ابراز تاسف عنوان کرد که با وضعیت کنونی دستیابی به هدف‌های سند چشم‌انداز میسر نیست. سیاست‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی احمدی‌نژاد با دولت قبل همسویی نداشت و حتی سیاست خارجی دولت اصلاحات که براساس «تنش‌زدایی» بود را کنار گذاشته بود و همین را می‌توان یکی از موانع مهم اختلال در روند حرکتی «چشم‌انداز ۲۰ساله» دانست. همین شد که خاتمی در تیرماه سال ۱۳۸۷ لب به اعتراض گشود و گفت: «از افتخارات بنده در دوران ریاست‌جمهوری، تدوین سند چشم‌انداز 20ساله کشورمان است که با درنظر گرفتن تهدیدها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های نظام تدوین شده و پس از بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعمال نظر رهبری به‌عنوان نقشه راه کشور و جامعه مورد تایید قرار گرفت و متاسفم که بگویم با وضعیت کنونی دستیابی به هدف‌های سند چشم‌انداز میسر نیست. بایستی سیاستی در پیش گرفته شود تا لااقل از امروزمان که عقب هستیم، عقب‌تر نیفتیم و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.»

سال ۱۳۸۸ را به انتخابات جنجالی آن به یاد می‌آوریم، چهارمین سال دولت اول احمدی‌نژاد که قیمت نفت نیز به بالاترین رقم خود رسیده بود، همین باعث شد تا سیدمحمد خاتمی در یکی از همایش‌های انتخاباتی به حجم بالای درآمد دولت اشاره کرده و بگوید: «به خدا قسم دل ما برای اسلام؛ انقلاب و سرنوشت کشور می‌سوزد؛ خدای نکرده نمی‌خواهیم اهانتی به دیگران بکنیم ولی ما معتقدیم این روش‌ها و رویه‌ها به نفع کشور نیست و می‌توان با رویه و روش بهتری منافع کشور را تامین کرد».

او با اشاره به افزایش قیمت نفت گفته بود: «در سال اخیر با بحران اقتصادی در دنیا موقعیتی برای ایران پیش آمد که دیگر در طول تاریخ به این سادگی پیش نمی‌آید، وقتی این بحران ایجاد شد و سقوط قیمت در دنیا آغاز شد اگر ما ذخایر ارزی داشتیم بهترین موقعیت برای تقویت بنیه‌های علمی، اقتصادی و تکنولوژی کشور بود. من بارها عرض کرده‌ام اگر سیاست‌های اصل 44 و این درآمدهای نفتی در زمان ما بود یقیناً می‌شد فرصت 20ساله برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز را 10ساله کرد؛ ولی امروز نمی‌دانم چند سال لازم است تا به آن اهداف رسید».

این صحبت‌ها نشان از این بود که خاتمی دیگر امیدی به سال ۱۴۰۴ و اهداف چشم‌انداز ۲۰ساله ندارد.

احمدی نژاد: الان هم اول منطقه‌ایم
برخلاف خاتمی، محمود احمدی‌نژاد در دومین سال حضور خود در کرسی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که حتی سند چشم‌انداز کمتر از ۲۰سال نیز قابل تحقق است. او که دولت را با یک ذخیره ارزی مناسب تحویل گرفته بود، به ناگاه با درآمد زیاد نفتی نیز مواجه شد و همین شد که در مهر سال ۱۳۸۶ عنوان کرد، دولت نهم با اهداف بلندتر، سند چشم‌انداز ۲۰ساله را پیگیری می‌کند.

احمدی‌نژاد این سند را حاصل ارتباطات مالی تنظیم‌کنندگان آن می‌دانست که براساس توانمندی‌های خود آن را نوشته‌اند. او مدعی شده بود: «تنظیم‌کنندگان سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ایران براساس توانمندی‌های خود و برخی ارتباطات مادی اطراف خودشان این سند را ۲۰ساله تنظیم کردند و ما می‌توانیم در زمانی کمتر از آن نیز به قدرت اول منطقه در علم، اقتصاد و سیاست تبدیل شده و الهام‌بخش سایرین باشیم.»

احمدی‌نژاد گفته بود: «امروز همه چیز برای پیشرفت ما فراهم است و ما با سابقه علمی پرافتخار خود باید همت کنیم و با گفتن یک «یا علی» خیلی زودتر به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله برسیم.»

احمدی‌نژاد حتی مدعی شده بود که برخی از اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در دولت او محقق شده است: «ایران الان بزرگ‌ترین قدرت سیاسی منطقه است و کسی نیست که غیر از این بگوید، باید توجه داشت اگر ایران یک قدرت جهانی نباشد برخی در اطراف به قدرت منطقه‌ای ایران اذعان نمی‌کنند.»

یک سال از شروع دولت دوم احمدی‌نژاد می‌گذشت که او دوباره به یاد سند چشم‌انداز ۲۰ ساله افتاد و در دی‌ماه سال ۱۳۸۹ باز به نویسندگان آن تاخت و گفت: «آنها اطلاعی از توانمندی‌های ملت ایران نداشتند که 20 سال دیگر ایران در همه عرصه‌ها در منطقه اول شود، این در حالی است که هم‌اکنون ایران در بسیاری از عرصه‌ها نه در منطقه، بلکه در دنیا اول شده است.»

او حتی به این نیز قائل نبود و عنوان کرد، اکنون اقتصاد ایران در رتبه 17 جهانی قرار دارد که ما باید بعد از اجرای برنامه پنجم توسعه این رتبه را به زیر 12بیاوریم و بعد از دو برنامه دیگر آن را به زیر رتبه 5 بیاوریم. اتفاقی که هیچگاه نیفتد و بعد از اتخاذ سیاست‌های عجیب احمدی‌نژاد در سیاست خارجی و افزایش تحریم‌ها، اوضاع اقتصادی رو به افول رفت.

حسن روحانی: ایمان بیاوریم
حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین مانند خاتمی از طرفداران سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور بود. او در سال ۱۳۸۶ که رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، در کنفرانس ملی «چشم‌انداز 20ساله و الزامات سیاست خارجی توسعه‌گرا» گفت، مجمع تشخیص مصلحت نظام در اوایل دهه 80 تصمیم بسیار مهمی را اتخاذ کرد و سند چشم‌انداز 20 ساله را چیزی شبیه استراتژی ملی دانست.

او البته در همان نشست گفته بود ترس این را دارد که چشم‌انداز به یک شعار تبدیل شود و این خطر اصلی است.

روحانی ترس خود را اینگونه بیان کرده بود که در اذهان برخی از نخبگان و مسئولان این تردید را می‌بینم که میان قدرت و توسعه، هنوز انتخابی نکرده‌اند. او گفته بود: «نحوه نگارش چشم‌انداز به‌گونه‌ای است که ممکن است وسوسه‌انگیز باشد و این باعث شود که بسیاری در جامعه هنوز به این سند ایمان نیاورده‌ باشند، بنابراین اول باید ایمان بیاوریم اگر ایمان آوردیم آن‌وقت به عزم ملی نیاز داریم و در این راه همه باید بیایند.»

روحانی در آن زمان گفته بود: «حتی اگر یک نفر را از این محیط خارج کنیم به اندازه یک نفر نیروی ما کاهش خواهد یافت. اجرای سند چشم‌انداز نیاز به عزم یک گروه و جناح حزب سیاسی ندارد، در این صورت نمی‌توان در کشور توسعه ایجاد کرد. ما عزم ملی می‌خواهیم که لوازم خود را دارد؛ بر این اساس باید همه احساس کنند در این حکومت سهیم و شریک هستند.»

او در این زمینه به سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد نیز انتقاد کرده و گفته بود: «ما باید مجلس قوه قضائیه و هیئت وزیران کارآمد و مسئول داشته باشیم که در پایان هر سال بگوییم آقای دولت از این چشم‌انداز قرار بود یک بیستم آن انجام شود، اگر شده است که چه خوب و اگر نشده است، چرا؟ و در صورت نیاز به جبران بپردازیم اما متاسفانه هر فردی کار خودش را می‌کند. براساس سند چشم‌انداز باید رشد سالانه ما هشت‌درصد می‌شد، اما نشده است. چرا؟»

روحانی با زبان تند خود به طعنه گفته بود: «قدیم‌ترها همه چیز را به گردن نسل می‌انداختند، اما این بهانه از ما گرفته شد و امروز قیمت نفت بالای 90 دلار رسیده است. می‌ترسم بگویند نفت چون گران شده است نمی‌شود کاری کرد.»

او درباره سیاست خارجی دولت که باعث دور شدن از اهداف برنامه چشم‌انداز ۲۰ساله شده بود، گفته بود: «تجربه‌ این دو سه سال، تجربه خوبی برای ما نبوده است، ما برای رسیدن به سند بیست‌ساله به سهم مشترک نیاز داریم. باید از کلمه توسعه این سهم مشترک ایجاد شود و نیز از اینکه می‌گوییم ایران باید کشور اول در منطقه باشد، شاخص‌های مشترکی ارائه کنیم. نمی‌شود در زبان‌ یک‌جور حرف زد، اما در عمل ناهماهنگ بود.»

روحانی شاید فکر نمی‌کرد که ۱۰ سال بعد از ابلاغ سند چشم‌انداز ۲۰ساله به دولت خاتمی، خود به ریاست‌جمهوری برسد اما شرایط سیاسی و داخلی کشور و دنیا چنان تغییر کرده بود که او ترجیح داد در اولین گام حضورش در پاستور مسئله هسته‌ای کشور را حل کند و به برجام برسد. او به کام خود رسید اما شرایط بد اقتصادی بعد از خروج آمریکا از برجام و شرایط پیش‌بینی‌نشده به‌خاطر ویروس همگانی کرونا، حتی مجال نداد او بتواند بسیاری از وعده‌های خود در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را محقق کند تا اینکه بتواند به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فکر کند. اتفاقی که برای ابراهیم رئیسی نیز تکرار شده و بعید است فعلاً این سند برای او و دولتش محلی از اعراب داشته باشد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1402برچسب:, توسط smsreson

بهترین روش تبلیغ ، تبلیغات اس ام اسی

1402-08-19 15:21:39 38  0  0

امروز می خواهیم در مورد روموز بازاریابی پیامکی و تبلیغات پیامکی بپردازیم و ببینیم چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم از طریق ارسال پیامک، بهترین روش  تبلیغ را داشته باشیم.

پیشنهاد میکنم حتما تا پایا این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید .

 

 

 

رمز بازاریابی اس ام اسی  : 

امروزه موبایل یکی از موثر ترین و پر استفاده ترین وسیله ارتباطی برای مردم شده است به طوری که کمتر یا بهتر بگویم اصلاً پیش نمی‌آید که کسی برای تبلیغات و بازاریابی خود از روزنامه و یا از ایمیل  استفاده کند اما بعید است کسی اس‌ام‌اس رایگان را که دریافت کرده است را نادیده بگیرد، و این خود یکی از بهترین فرصت ها است برای بازاریابی پیامکی با استفاده از تبلیغات اس ام اسی.

یکی ازدلایلی که بازاریابی پیامکی را نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی موفق تر کرده است ، تنوع در شیوه ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه است و دیگری مفتی بودن آن است، در واقع اگر بخواهیم تبلیغات پیامکی را با تبلیغاتی مثل تلویزیون و تراکت مقایسه کنیم می توان این ادعا را داشت که ارسال اس ام اس تبلیغاتی ، به صورت پیامک مفتی است و بسیار  مقرون به صرفه.

حال این روش بازاریابی اصول خاص خود را دارد، در واقع  دسترسی داشتن  به شماره های شخصی افراد موضوع کوچکی نیست زیرا افراد برای حریم خصوصی خود ارزش زیادی قائل هستند.

در زیر به چند راه کار موثر اشاره کرده ایم .

 

 

 

اصول مهم در بازاریابی اس ام اسی :

 

1- شناخت بارز و مهم محصولاتمان :

 در دنیای تجارت امروز برای همه محصولات قطعا  رقبای زیادی هستند که با شما رقابت می کند. هر کدام از آنها استراتژی خاص خود را دارند، اما چیزی که مهم است و کلید موفقیت در این بازار رقابتی را گرم می کند، وجه تمایز محصول شما با کالاهای مشابه است. پس حتماً باید ویژگی‌های بارز و ارزشمند محصول خود را شناسایی کنید و در متن پیامک از آن استفاده کنید.

 

2- شناسایی کردن مخاطبان برای ارسال پیامک تبلیغاتی به طور دقیق:

 شناسایی جامعه هدف مهمترین فرایند بازاریابی پیامکی است، چرا که با عدم شناسایی مخاطبین خود در واقع تیری در تاریکی شلیک کرده اید و همین موضوع باعث می‌شود که خیلی از افراد به آنچه که می خواهند نرسند. شما محصول خود را شناسایی کرده‌اید  اما آن را باید برای  مخاطبی معرفی کنید که آن محصول به کارش بیاید. مثلا اگر قیمت میلگرد را از طریق ارسال پیامک برای یک دانش آموز بفرستید اصلاً به کار او نمی‌آید، اما اگر آن را برای یک مهندس ساختمان پیامک کنید نه تنها برای او  هدفمند بوده بلکه با استقبال از محصول شما به نوعی تشکر خواهد کرد. پس نیاز دارید که شماره های گروه خاص را در اختیار داشته باشید که این مژده را به شما خواننده عزیز می دهم که با خیال راحت این امر را به آوا مپ بسپارید چرا که با بانک  شماره موبایل قوی خود شما را به هدفتان می‌رسانند.

پس این نکته مهم را بخاطر داشته باشید که بانک شماره موبایل قوی در ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی انبوه یکی از مزیت های مهم پنل پیامکی است.

 

3-  متن پیامک منحصر به فرد:

 جمله ها و متن های تکراری برای هیچ مخاطبی جذابیت ندارد اما اگر متن پیامک لحنی صمیمانه داشته باشد به تاثیرگذاری آن شک نکنید و بعد از آن پیشنهادی که به مخاطب می دهید با ارزش باشد مثلا پیشنهادی نظیر درصد تخفیف، ارسال رایگان و.... اینگونه می تواند در جلب توجه مشتری بیشتر  تاثیر گذار باشید.

 

4- آیا تنها یک بار قصد دارید ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشید؟ :

پیشنهاد می کنم  این فکر را از سر بیرون کنید که فقط با یک بار ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به نتیجه می رسید، با این فکر وقت و هزینه خود را تلف میکنید  چرا که هر کاری احتیاج به پیگیری دارد اینکه بازاریابی پیامکی  از طریق ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی یک شیوه معقول است  شک نکنید، اما زمانی بازدهی مطلوب خود را دارد که ارسال مداوم داشته باشد، این بدین معنی نیست که شما هر روز ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشید. می توانید در ما حداکثر ۳ مرتبه این کار را انجام دهید و این کار را به راحتی می توانید به پنل پیامک شیراز بسپارید.

 

5- زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه ساعتی است :

طبق تجربه های شرکت اهورا اطلس فارس، زمان ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی نیز دارای اهمیت است و این تجربه ها نشان می دهد که ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و ۴ تا ۸ شب میتواند بیشترین بازدهی را داشته باشد.

برای اینکه این زمان منظم باشد باید متن را ذخیره کرده باشید و به صورت خودکار ارسال پیامک تبلیغاتی را از قبل تنظیم کنید که می‌توانید با خیال راحت آن را به پرسرعت ترین سامانه پیام کوتاه یعنی پیام رسون بسپارید.

 

 

 

پیام رسون : 

تیم تحریره پیام رسون همیشه سعی داشته در تمامی مراحل و شرایط سخت حامی مردم باشد و با ارائه راه کارهای مناسب و تخفیف های شگفت انگیز روی پنل پیامکی و نمایندگی پیامک به مردم کشور خود خدمت کند . 

اما شما به عنوان یک کاسب و یک فردی که دارای کسب و کار هستید  این مطلب را  همیشه به خاطر داشته باشید که مخاطب و منافع او همیشه در اولویت کار شما هستند.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1402برچسب:, توسط smsreson

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی مفصل درباره «یحیی ابراهیم سنوار»، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، او را فردی قاطع، مصمم با خصوصیات یک «رهبر» توصیف کرد و نوشت: رهبر عبری زبان حماس در غزه کسی است که اسرائیل او را مسئول حملات هفت اکتبر می‌داند.

 یحیی سنوار دهه‌ها پیش از سازماندهی عملیات هفت اکتبر حماس علیه رژیم صهیونیستی توسط دادگاه نظامی این رژیم به اتهام آنچه «قتل‌های متعدد» عنوان شد به زندان افتاد. پاسخ او در زندان این بود: یادگیری زبان عبری.

میچا کوبی که برای سرویس اطلاعاتی شین بت از سنوار بازجویی می‌کرد، درباره او می‌گوید: [ولادیمیر] یابوتینسکی، [مناخیم] بگین و [اسحاق] رابین - او تمام کتاب‌هایی را که درباره شخصیت‌های برجسته اسرائیل منتشر شده بود - خواند. او ما را از پایین تا بالا یاد گرفت.

او سپس، پس از گذشت پانزده سال از دوران محکومیت خود در یک مصاحبه با تلویزیون صهیونیستی، زبان عبری کامل خود را به کار برد. او به جای جنگ از مردم اسرائیل خواست که از آشتی (هدنة) یا آتش‌بس با گروه حماس حمایت کنند.

این مرد فلسطینی در حالی که لباس زندان به تن داشت، افزود: ما می‌دانیم که اسرائیل روی ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای نشسته است و پیشرفته‌ترین نیروی هوایی را در منطقه دارد. ما می‌دانیم که توانایی برچیدن اسرائیل را نداریم.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، با وجود همه اینها، سنوار ۶۱ ساله، امروز تحت تعقیب‌ترین مرد «اسرائیل» است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از او به عنوان «مرد مرده‌ای در حال راه رفتن» یاد می‌کند. رهبر گروه حماس در غزه مسئول حمله غافلگیرانه هفت اکتبر، موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» است.

از بین بردن او هدف اصلی تشدید حملات رژیم صهیونیستی برای نابودی حماس است. مقامات فلسطینی می‌گویند که از زمان آغاز حملات تلافی‌جویانه اسرائیل در غزه بیش از ۹۷۷۰ نفر در نوار غزه کشته شده‌اند و مناطق وسیعی از اراضی تحت کنترل حماس در حملات زمینی، هوایی و دریایی ویران شده است.

رژیم صهیونیستی پیش از تهاجم حماس در هفتم اکتبر، نزدیک به ۴۰ سال تجربه برخورد با سنوار، مردی جدی و قوی با اندامی استوار و موهای کوتاه را داشت. با این حال، این اطلاعات انباشته در سال‌های اخیر، تنها باعث ایجاد حس رضایت کاذب در سران امنیتی اسرائیل شده است.

رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ به سنوار به عنوان یک افراطی خطرناک نگاه می‌کرد که با این وجود، سر به راه بود و بیشتر نگران تحکیم حکومت حماس در غزه و گرفتن امتیازات اقتصادی بود تا هدف ادعایی این گروه برای نابودی «دولت یهود».

 

فایننشال تایمز ادامه داد: این برداشت نادرست از شخصیت سنوار مقدمه‌ای برای بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی اسرائیل بود. از نظر برخی، سنوار، فریب نهایی را مدیریت کرده بود.

مایکل میلشتاین، افسر سابق اطلاعات نظامی اسرائیل و کارشناس امور فلسطین درباره او گفت: ما به شکلی دیوانه کننده اصلاً او را نشناختیم. در حد صفر!

تصویری که از سنوار از سوی افرادی که چندین دهه با او زمان گذرانده‌اند، ترسیم می‌شود، او را مردی کاریزماتیک و کم صحبت، با خلق و خوی تند و دارای شخصیت فرماندهی توصیف می‌کند.

«کوبی» بازجویی از سنوار را در سال ۱۹۸۹ آغاز می‌کند، زمانی که او به ادعای اسرائیل به قتل اعتراف کرد. این اوج اولین انتفاضه یا قیام فلسطینی‌ها بود و کوبی یک افسر شین‌بت بود که اعضای حماس را تعقیب می‌کرد، حماس که در آن زمان به‌عنوان یک گروه کوچک شبه‌نظامی اسلامگرا در غزه به میدان آمد.

سنوار که به طور گسترده با نام «ابو ابراهیم» شناخته می‌شود، از همان روزهای اولیه به ساخت شاخه نظامی حماس، گردان‌های قسام کمک کرده بود. اما زمانی که او در اواخر دهه ۱۹۸۰ بازداشت شد، به خاطر نقش ویژه‌اش در جنبش حماس بود: پیدا کردن فلسطینی‌هایی که مظنون به همکاری با اسرائیل بودند.

 


به گفته دو منبع آگاه مطلع از این پرونده، سنوار توسط یک دادگاه نظامی مخفی اسرائیل با ادعای قتل ۱۲ فلسطینی محکوم شد.

او به رهبر تمام زندانیان حماس در زندان‌های اسرائیل تبدیل شد که یک پست تأثیرگذار در سلسله مراتب این گروه بود. به ادعای مقامات صهیونیست در مقطعی در سال ۲۰۰۴، پزشکان اسرائیلی آبسه‌ای را که در کنار مغز او قرار داشت، برداشتند و جان او را نجات دادند.

ارزیابی اطلاعاتی اسراییل از سنوار در زمان زندانی شدنش شخصیت او را این گونه به تصویر کشیده بود: مقتدر، خشن، بانفوذ، مورد قبول دوستانش و با توانایی‌های غیرعادی استقامت، زیرک، به اندک راضی، راز نگهدار و با توانایی رهبری جمعیت.

سنوار که در محله‌ای فقیرنشین در خان یونس در جنوب غزه بزرگ شده بود برای اولین بار در اوایل دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک «نجواگر» که به شیخ احمد یاسین، بنیانگذار حماس که در جنبش مورد احترام بود، مشاوره می‌داد، وارد صحنه سیاسی غزه شد.

همسایه سنوار در خان یونس، «محمد الضیف» بود که اکنون رئیس نظامی مخفی‌ حماس است. سنوار علاوه بر کمک به ایجاد شاخه نظامی گروه، مسئول دستگاه امنیت داخلی آن، نیروی مجد (گلوری) شد که مسئول از بین بردن مظنونان به همکاری با اسرائیل بود. سنوار برای فلسطینیان، به ویژه در غزه به شخصیتی تقریباً افسانه‌ای تبدیل شده است. یکی از فعالان برجسته فلسطینی در بیت‌المقدس شرقی می‌گوید: بسیاری از فلسطینی‌ها احساس غرور می‌کنند و سنوار در خیابان‌های فلسطین بسیار محبوب است.

سنوار سرانجام در سال ۲۰۱۱ پس از گذراندن ۲۲ سال در زندان‌های اسرائیل آزاد شد. او بخشی از تبادل اسرا میان دو طرف بود که در آن بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی در مقابل یک سرباز اسرائیلی به نام گلعاد شلیط که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شد، آزاد شدند.

در سال ۲۰۱۷، او به عنوان رهبر این گروه برای کل غزه انتخاب و جایگزین اسماعیل هنیه شد که به گفته بسیاری از افراد آشنا با روابط بین این دو مرد، «به سمت بالا تنزل رتبه» داشت تا رهبر سیاسی حماس شود و سپس به قطر برود.

سنوار که اکنون در یونیفورم یک سیاستمدار، شلوار و پیراهن دکمه‌دار پوشیده بود، میزبان دیپلمات‌های خارجی بود و گردهمایی‌های آتشین برگزار می‌کرد. حماس تحت رهبری او استفاده از زور، تظاهرات مرزی، بالن‌های آتش‌زا و به‌ویژه شلیک راکت‌ را برای سوق دادن اسرائیل به مذاکرات غیرمستقیم بیشتر از طریق میانجی‌گری‌های مصر، قطر و سازمان ملل برنامه‌ریزی کرد.

یکی از مقامات ارشد امنیتی اسرائیل در اوایل سال جاری گفت: موشک‌ها توانایی آنها برای گفت‌وگو با من است.  

به نوشته فایننشال تایمز، اسرائیل در سال‌های اخیر امتیازاتی را به غزه اعطا کرد که همین چند سال پیش غیرقابل تصور بود، از جمله حمایت مالی بیشتر قطر و هزاران مجوز کار در سرزمین‌های اشغالی.

اما انگیزه‌های سنوار برای چرخش انفجاری خود در هفت اکتبر چیزی شبیه به یک معما باقی مانده است.

فردی غیر اسرائیلی، آشنا با خصوصیات سنوار می‌گوید: او فردی متواضع نیست. او خود را به گونه‌ای می‌بیند که در این دنیا در حال انجام مأموریتی است. او یک جامعه شناس است. منظور من از این حرف توهین نیست.

سنوار در سال ۲۰۲۱ برای حفظ پست خود با یک رای‌گیری در دور دوم انتخابات داخلی حماس در برابر یک رقیب قدیمی مواجه بود. چند ماه بعد، اسرائیل و حماس در یک جنگ ۱۱ روزه با یکدیگر جنگیدند، پس از آن سنوار که روی صندلی زیر آوار خانه‌اش نشسته بود، اعلام «پیروزی» کرد.

در طول سال گذشته، یک مقام فلسطینی با روابط نزدیک با غزه چندین بار به این منطقه سفر کرد تا با حماس بر سر یک پیمان ملی گسترده‌تر مذاکره کند. او اغلب با سنوار ملاقات می‌کرد و تاکید داشت که «احترام متقابل» میان آنها وجود دارد. اما در آخرین دیدار این مقام در غزه در اوایل سال جاری، سنوار به‌طور کامل ناپدید شد. این مقام فلسطینی گفت: سیگنال‌هایی وجود داشت که باید می‌خواندیم. استتار یک مسیر دیپلماتیک برای مسیر نظامی.

با این حال، ارزیابی رسمی رژیم صهیونیستی این بود که حماس حتی به رهبری سنوار هم از جنگیدن دیگر منصرف شده و به حصول توافقی گسترده‌تر با اسرائیل علاقه‌مند است. به گفته اطلاعات اسرائیل، حمله حماس حداقل به یک سال برنامه‌ریزی نیاز داشت. مقامات و تحلیلگران اسرائیلی اکنون می‌گویند که نمای ظاهری عملگرایانه سنوار، فریبکاری محض برای خرید زمان بوده است.

میلشتاین، افسر اطلاعات نظامی اسرائیل در این باره گفت: ما باید با آن روبرو شویم، انگیزه او نفرت و نابودی اسرائیل است.

علاوه‌ بر این، میچا کوبی، بازجوی شین‌بت تصریح کرد: غزه ممکن است اکنون با یک یورش ویرانگر روبرو شود که هدف اصلی آن یحیی سنوار است. اما اسراییل تحقیر شده و سرنوشت منطقه معلق است. همین به تنهایی ممکن است برای پیروزی سنوار کافی باشد. او تسلیم نمی‌شود. او در غزه خواهد مُرد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 19 آبان 1402برچسب:, توسط smsreson

آشنایی با خطوط دلیور بیس با پیام رسون

1402-08-03 18:00:21 59  0  0

همه ما انسان ها برای به دست آوردن پول زحمت بسیاری میکشیم و خیلی دوست داریم که اگر چیزی را خریداری کردیم اما از آن راضی نبودیم یا در بعضی از شرایط آن کارایی خاصی را که از آن شیئ یا جنس انتظار داریم برآورده نشد بتوانیم پولمان را پس بگیریم . این موضوع دقیقا حکایت خطوط دلیور بیس است که باعث شده صاحبان کسب و کار خیلی مشتاقانه و با رضایت کامل اقدام به خرید پنل پیامکی کنند .

 تا آخر این مقاله با نمایندگی پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید تا شما را بیشتر با خطوط دلیور بیس  آشنا کنیم .

 

 

 

خط دلیور بیس چیست؟ :

به خطوطی گفته می‌شود که به ازای ارسال پیامک هایی که به دست مخاطب رسیده باشد هزینه از پنل اس ام اس کم کند و اگر به هر دلیلی مخاطب پیامک را دریافت نکند هیچ هزینه‌ای از دارنده پنل اس ام اس کسر نخواهد شد.

از جمله دلایلی که می توان به آن اشاره کرد که پیامک ارسال شده از طریق پنل اس ام اس  به دست مخاطب نرسیده باشد خاموش بودن، در دسترس نبودن، بلک‌لیست بودن هستند.

 

چه اپراتورهایی از دلیور بیس استفاده می کنند:

 پیشنهاد می کنم به سایت نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و مقالات خطوط عمومی و خطوط اختصاصی و مزایا و معایب خطوط پیامکی را مطالعه کنید.

در این مقالات به صورت گسترده توضیح داده شده که سامانه پیام کوتاه شیراز از تمامی اپراتورهای ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ ، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰، ۵۰۰۱ و غیره استفاده می‌کند.

حال این را گفتیم چرا که خطوط دلیور بیس  فقط در  اپراتور 2000 و 5001  ارائه می‌شود. و شما اگر بخواهید از شیراز  اس‌ام‌اس خطوط دلیور بیس  خریداری کنید با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد.

همچنین اگر از همراهان نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز هستید و قبلا  خرید پنل پیام کوتاه  داشته اید، می توانید به راحتی خطوط خود را به دلیور بیس  تبدیل کنید بدون اینکه هزینه ای مازاد از شما دریافت شود.

 

 

 

 صرفه جویی با خطوط دلیور بیس :

 استفاده همزمان از پنل پیامکی و خطوط دلیور بیس یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای اطلاع رسانی و ارتباط موثر با مشتری است چراکه می توانید با سرعت و دقت بالا به مخاطبین هدف خود پیامک ارسال کنید و در کنار آن اگر به هر دلیلی پیامک تبلیغاتی شما ارسال نشد هزینه‌ای از پنل اس ام اس شما کسر نخواهد شد و این یعنی یک سرمایه‌گذاری هدفمند . 

 

پیام رسون : 

 سامانه پیام کوتاه شیراز که سال هاست با جلب رضایت مشتریان توانسته جزء پیشرفته ترین پنل پیامکی ایران شناخته شود با ارائه خطوط دلیور بیس  روی اپراتورهای 2000 و 5001 به شما کمک می‌کند که هم بازاریابی پیامکی منحصر به فردی را تجربه کنید هم آنکه کمک میکند پولتان را بیخودی صرف پیامک های ارسال نشده ، نکنید. 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس‌ام‌اس همین حالا اقدام کنید


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 19 آبان 1402برچسب:, توسط smsreson

بعد از انقضای تحریم‌ تجارت تسلیحات متعارف برای ایران در اکتبر 2020، 26مهرماه محدودیت موشکی ایران ذیل قطعنامه 2231 نیز لغو شد. در مرحله بعد در سال 2025 تمامی تحریم‌های هسته‌ای ایران که براساس 6 قطعنامه شورای امنیت وضع شده بود، به اتمام خواهد رسید. این در حالی است که آمریکا همانند سال 2020 تمام تلاش خود را برای مقابله با لغو تحریم‌های موشکی به کار گرفت اما در نهایت دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل رسماً در نامه‌ای به کشورهای عضو سازمان ملل متحد پایان رسمی مقررات بندهای ۳، ۴ و ۶ ضمیمه (ب) قطعنامه ۲۲۳۱، شامل آزمایش‌های موشکی، محدودیت صادرات و واردات اقلام موشکی به ایران و همچنین تحریم‌های مربوط به توقیف اموال و ارائه خدمات مالی به افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم شورای امنیت را اعلام کرد.

در تیرماه 1394 بود که پس از ۱۲ سال گفت‌وگو در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با اعضای گروه ۱+۵، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تصویب شد. براین اساس با تلاش تیم مذاکره‌کننده با ریاست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه وقت ایران، شش قطعنامه پیشین درباره تحریم‌های وسیع در رابطه با موضوع هسته‌ای علیه ایران ملغی شد. این دستاورد توسط دولت روحانی برای ایران رقم خورد و در این مدت آمریکا برای به سرانجام نرسیدن‌ این موارد تلاش‌های بی‌شماری داشت که تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است. البته کارشناسان در گفت‌وگو با هم‌میهن براین باورند که لغو یا انقضای تحریم‌های تسلیحاتی یا موشکی به معنای این نیست که ایران به‌راحتی بتواند در عرصه بین‌الملل فعالیت داشته باشد.

خبرگزاری دولت درباره اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران نوشت: «دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل با ارسال یادداشتی به کشورهای عضو سازمان ملل متحد، پایان رسمی مقررات بندهای ۳، ۴ و ۶ ضمیمه (ب) قطعنامه ۲۲۳۱، شامل آزمایش‌های موشکی، محدودیت صادرات و واردات اقلام موشکی به ایران و همچنین تحریم‌های مربوط به توقیف اموال و ارائه خدمات مالی به افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم شورای امنیت را به اطلاع کشورها رسانده است. براساس مفاد ضمیمه (ب) قطعنامه ۲۲۳۱، این محدودیت‌ها تا ۸ سال پس از اجرای برجام (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳) ادامه داشت که نهایتاً به صورت خودکار خاتمه یافت. لغو محدودیت‌های مذکور در حالی صورت می‌گیرد که طی سال‌های اخیر، تلاش‌های سیاسی و حقوقی گسترده‌ای از سوی آمریکا و کشورهای غربی برای اتهام‌زنی و اجماع‌سازی در جامعه جهانی به منظور بسترسازی برای تداوم این تحریم‌ها صورت پذیرفته بود که نهایتاً با ناکامی سیاسی و حقوقی کشورهای غربی در بازگرداندن قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت، محدودیت‌های مذکور به صورت رسمی خاتمه یافت. خانم رزماری دیکارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل همچنین در نامه‌ای جداگانه خطاب به نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران خاتمه مقررات مذکور و خروج افراد و نهادهای ایرانی از فهرست شورای امنیت را تایید کرده است.» سایر تحریم‌های بین‌المللی شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در روز اجرای برجام و متعاقباً محدودیت مربوط به تسلیحات متعارف و سبک وفق قطعنامه‌های شورای امنیت در اکتبر سال ۲۰۲۰ خاتمه یافته بود. با لغو محدودیت‌های باقی‌مانده در روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳، تمامی تحریم‌های مرتبط با افراد و نهادهای ایرانی در سازمان ملل خاتمه یافته است.

به‌رغم نهایی شدن خاتمه این محدودیت‌ها، روز گذشته کشورهای غربی در تلاشی رسانه‌ای و با صدور بیانیه گروه محدودی از کشورهای همسو تلاش کرده بودند در نهایی شدن فرآیند مذکور تشکیک کنند که نهایتاً صدور یادداشت رسمی سازمان ملل، بر خاتمه محدودیت‌های مذکور صحه گذاشته است. دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است ادعای آمریکا و کشورهای اروپایی برای تداوم این محدودیت‌ها در ظرفیت ملی به‌رغم خاتمه محدودیت‌های بین‌المللی را ناقض ماده ۲۵ منشور ملل متحد می‌داند؛ اگرچه ناظران بین‌المللی با توجه به جنس روابط و همکاری‌های نظامی دولت ایران، تداوم این محدودیت‌ها را در ظرفیت ملی کشورهای غربی اقدامی صرفاً نمادین تلقی می‌کنند. درباره اهمیت این موضوع با دو کارشناس و تحلیلگر بین‌الملل در این باره به گفت‌وگو نشستیم.

آیا اجازه فعالیت به ایران داده می‌شود؟
کوروش احمدی، دیپلمات سابق ایران در سازمان ملل درباره پایان رسمی مقررات بندهای ۳ و ۴ در ضمیمه (ب) قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران، به هم‌میهن گفت: «در ارتباط با انقضای بندهای اشاره‌شده در قطعنامه پیش‌بینی شده بود که 8 سال بعد از «روز تصویب»، یعنی 18 اکتبر 2015، مفاد این بندهای قعطنامه که اشاره کردید، به صورت اتوماتیک منقضی شود. تنها راهی که می‌توانست مانع انقضای مفاد این بندهای ضمیمه (ب) شود فعال شدن مکانیزم ماشه توسط یکی از اعضای برجام بود که چگونگی آن در بندهای 11 و 12 قطعنامه آمده است. در صورت فعال شدن مکانیسم ماشه یا اسنپ‌بک تمامی‌ قطعنامه‌های قبلی علیه ایران می‌تواند احیا شود.» او با بیان اینکه در 18 اکتبر 2020 نیز دولت دونالد ترامپ تلاش کرد تا مانع انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی به شرح مندرج در بند 5 همین ضمیمه (ب) علیه ایران شود، تصریح کرد: «در آن مقطع با وجود تلاش‌های دولت ترامپ این تحریم‌ها بعد از 5سال بعد از «روز تصویب» منقضی شد و تلاش‌های دولت ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه با عدم اقدامی از سوی شورای امنیت مواجه شد زیرا آمریکا عضو برجام نبود و دلیلی برای اقدامی در این رابطه نداشت. در نتیجه محدودیت و تحریم‌های تسلیحاتی منتفی شد و 8 سال بعد از روز تصویب در 26 مهر امسال به صورت اتوماتیک تحریم‌های موشکی هم برداشته شد؛ چراکه اقدامی هم برای فعال کردن مکانیزم ماشه صورت نگرفت.»

او درباره آثار انقضای این تحریم‌ها بر تحریم‌های دیگر علیه ایران و احتمال تحریم مجدد در این حوزه نیز گفت: «در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت، ایران یک تاریخ انقضای دیگر در اکتبر 2025 در ارتباط با محدودیت‌های مربوط به اقلام هسته‌ای (شامل تکنولوژی و مواد هسته‌ای و همکاری هسته‌ای ایران و سایر کشورها) پیش رو دارد. در بند 2 ضمیمه (ب) قطعنامه 2231 پیش‌بینی شده است این تحریم‌ها به صورت اتوماتیک همانند محدودیت‌های تسلیحاتی و موشکی (2020 و 2023) منقضی خواهد شد. بعلاوه، در صورتی که مکانیزم ماشه علیه ایران در این دو سال باقی‌مانده فعال نشود، برنامه هسته‌ای ایران از دستور کار شورای امنیت خارج خواهد شد و ایران می‌تواند درباره برنامه‌ هسته‌ای خود بعد از خاتمه یافتن محدودیت‌ها به صورت نامحدود با جهان همکاری‌هایی داشته باشد.» احمدی تاکید کرد: «اما تحریم‌های اولیه و ثانویه آمریکا علیه ایران که خارج از چارچوب شورای امنیت و به‌صورت یک‌جانبه اعمال شده‌اند، روند خاص خود را دارد و اقدام در مورد آنها در چارچوب مقررات و قوانین دولت آمریکا و کنگره آمریکا خواهد بود.»

این تحلیل‌گر درباره مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت معتقد است: «با وجود منقضی شدن بندهای قطعنامه درباره محدودیت‌های تسلیحاتی و موشکی و پهپادی که در دو سررسید 2020 و 2023 انجام شده است، این سوال مطرح است که آیا تحریم‌های آمریکا این اجازه را به ایران می‌دهد که با وجود لغو و منقضی شدن این محدودیت‌های شورای امنیت، بتواند در حوزه تسلیحات و اقلام موشکی و پهپادی همکاری‌های بین‌المللی داشته باشد؟ بعلاوه اطلاع داریم که سه کشور اروپا و اتحادیه اروپا در 14 سپتامبر گذشته اعلام کردند که مقررات مربوط به محدودیت‌های موشکی را لغو نمی‌کنند و آن را وارد قوانین ملی و تصمیمات اتحادیه اروپا کرده‌اند. به این ترتیب سوال این است که آیا برای ایران این امکان وجود خواهد داشت که به‌رغم تحریم‌های فراملی آمریکا و اروپا بتواند به‌راحتی اقلام موشکی و پهپادی خود را صادر و وارد کند یا نه؟ مسئله اینجاست که تحریم‌های اولیه و ثانویه آمریکا و تحریم‌های اتحادیه اروپا درباره برنامه موشکی تا چه حد می‌تواند مانع فعالیت ایران در این حوزه شود.» احمدی اعلام کرد: «بعد از انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی در سال 2020 به نظر می‌رسد که آمریکا و اتحادیه اروپا عملاً مانع همکاری‌های عمده‌ای بین ایران با سایر کشورها شده‌اند و حال با رفع محدودیت‌های موشکی و پهپادی، آیا در شرایط کنونی که شاهد افزایش تنش‌های منطقه‌ای هستیم، آمریکا و غرب در عمل به ایران اجازه همکاری موشکی و پهپادی با کشورهای دیگر را خواهند داد یا نه؟»

آمریکا نمی‌تواند مکانیزم ماشه را فعال کند

حسن بهشتی‌پور، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با هم‌میهن درباره لغو تحریم‌های موشکی تاکید کرد: «درباره موضوعاتی که در قطعنامه پیش‌بینی شده هیچ ابهامی وجود ندارد که با رسیدن موعد آن این موضوعات به پایان می‌رسد؛ همانطور که پس از 5 سال تحریم‌های تسلیحاتی ایران در دی‌ماه 1399 پایان یافت و آمریکا تلاش کرد که یک قطعنامه جدید صادر کند که در انزوای کامل قرار گرفت و فقط آمریکا و دومنیکن به آن رای دادند و 9 کشور رای ممتنع و روسیه و چین رای مخالف خود را اعلام کردند، بنابراین در این مورد نیز تحریم‌های موشکی (موشک‌هایی که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای باشند) پایان یافته است. بدون شک بیانیه سازمان ملل هم این موضوع را رسماً اعلام کرد و جای شک و شبهه‌ای وجود ندارد. اما کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا اعلام کردند که این تحریم‌ها را ادامه می‌دهند.» او افزود: «موضوعات سایر مسائل با لغو تحریم ارتباط مستقیمی ندارد چون آمریکا تحریم‌های ثانویه وضع کرده است یعنی نه‌تنها این تحریم‌ها را خود در دستور کار قرار داده بلکه کشورهای دیگر را تحت فشار قرار داده و اعلام کرده که اگر کشورها با آمریکا مناسباتی دارند نمی‌توانند مناسباتی با ایران داشته باشند. بنابراین انتظار اینکه تحریم‌ها پایان یابد، واقعاً وجود ندارد و احتمال آن بسیار کم است.» این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: «راهکار ایران کم‌اثر کردن تحریم‌هاست. ایران با افزایش تولید ملی و اعمال اصلاحات اقتصادی در امور بانک‌ها، بیمه و نظام مالیاتی کشور و از بین بردن ناکارآمدی در تولید، می‌تواند تحریم‌های موجود را کم‌اثر کند و طرف مقابل نیز درباره ادامه سیاست تحریم حداکثری تجدیدنظر خواهد کرد وگرنه امیدی به مذاکرات غیرمستقیم نیست زیرا این مذاکرات طولانی می‌شود و سندی هم برای آن امضا نمی‌شود. از سوی دیگر تا زمانی که طرف مقابل اهرم تحریم‌ را کارآمد می‌بیند، به بهانه‌های مختلف از اقدامات خود دست برنمی‌دارد. مثلاً وقتی مسئله هسته‌ای تمام می‌شود سراغ تحریم به بهانه مسائل حقوق‌بشری یا ادعای حمایت از تروریسم یا موضوع بی‌ثبات‌سازی منطقه یا بحث موشک‌ها و... می‌رود. در حقیقت بهترین راه مقابله با تحریم‌ها، افزایش تولید ملی از طریق اصلاحات اقتصادی واقعی و نه شعاری است. در این شرایط طرف مقابل مجبور به تجدیدنظر می‌شود.»

بهشتی‌پور اظهار کرد: «ایران در حال حاضر با موضوع غنی‌سازی 20 و 60 درصدی و سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته مواجه است که در آن زمان وجود نداشت. در واقع تمام این موارد را مورد تاکید قرار دادند تا نقش بازدارنده داشته باشند. البته بعید می‌دانم که این موارد نقش بازدارندگی داشته باشند اما دست ایران را برای مذاکرات پر نگه می‌دارند تا در مذاکرات مابه‌ازای آن طرف مقابل پای میز گفت‌وگو بنشیند. اما مشکل سر این است که مذاکره‌ای شکل نگرفته است، در حال حاضر اختلافات عمیق و تنوع موضوعی است که وجود دارد. طرف مقابل روی مسائل موشکی، حقوق بشر و... ورود پیدا کرده و نمی‌توان موضوعات را پیش‌بینی کرد مگر آنکه در داخل کشور اقداماتی صورت گیرد تا تحریم‌ها کم‌اثرتر شود.» بهشتی‌پور درباره استفاده از مکانیزم ماشه تا سال 2025 علیه ایران، تاکید کرد: «آمریکا نمی‌تواند مکانیزم ماشه را فعال کند چراکه از برجام خارج شده است. وقتی کشوری رسماً برجام را زیرپا گذاشته و قطعنامه 2231 را اجرا نکرده است، نمی‌تواند مکانیزم ماشه را فعال کند. این موضوع را سازمان ملل رسماً به آمریکا ابلاغ کرده است. رئیس دوره‌ای شورای امنیت سال 99 به آمریکا رسماً نامه داده و اعلام کرد که به دلیل خروج از برجام دیگر نمی‌تواند مکانیزم ماشه را فعال کند. اروپایی‌ها نیز نامه نوشتند و اعضای شورای امنیت به صورت مجزا به آمریکا نامه نوشتند. آمریکا دو بار تلاش کرد که با یک قطعنامه جدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را برگرداند که موفق نشد. دومین تلاش این بود که به مکانیزم ماشه برگردد که تمام اعضای شورای امنیت رای دادند که عملاً نمی‌تواند این کار را انجام دهد. بنابراین آمریکا هیچ‌وقت نمی‌تواند مکانیزم ماشه را فعال کند.»

او افزود: «آمریکا اعلام کرده که از برجام خارج شده اما از قطعنامه 2231 خارج نشده، چون به آن رای داده است. اما موضوع مهم این است که برجام ذیل این قطعنامه است و این قطعنامه صادر شده که برجام اجرا شود. وقتی آمریکا تعهدات 2231 را اجرا نکرده است چطور می‌خواهد مکانیزم ماشه را فعال کند؟ این تناقضی است که از نظر حقوقی نیز به آمریکا پاسخ داده شده است. اما نکته مهم این است که اروپایی‌ها - آلمان، انگلیس و فرانسه – که هنوز در برجام مانده‌اند می‌توانند مکانیزم ماشه را فعال کنند. اما ایران به این کشورها نامه نوشته و هشدار داده است که اگر این اقدام را انجام دهند ایران را مجبور می‌کنند که اقدامات رادیکال‌تری را در پیش بگیرد. غربی‌ها خوب می‌دانند اگر قطعنامه‌های تحریمی را برگردانند و مکانیزم ماشه را فعال کنند، ممکن است ایران از NPT خارج شود و همکاری‌های خود را با آژانس انرژی هسته‌ای قطع کند و شرایط برای آنها بدتر می‌شود. در حال حاضر کنترل و نظارتی وجود دارد و روابطی بین ایران و آژانس برقرار است و طبق چارچوب پادمان هسته‌ای نزدیک به 140 مامور آژانس – که در هفته یا ماه تغییر می‌کنند - هر روز کنترل و نظارت دارند. حدس زده می‌شود که این کشورها به سمت مکانیزم ماشه نروند.»

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل با اشاره به احتمال اینکه غربی‌ها بخواهند تحریم‌ها را افزایش دهند، گفت: «جای بیشتری برای تحریم‌ها نمانده است. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که موضوع جدیدی برای تحریم وجود ندارد و گاهی فقط به تحریم افراد می‌پردازد. بنابراین موضوع جدیدی برای تحریم نمانده است. به همین دلیل آنها می‌خواهند آنقدر موضوع را طولانی کنند تا ایران خسته یا مشکلات اقتصادی‌اش بیشتر شود یا راه دیگری برای گفت‌وگو پیدا کنند. به نظر می‌رسد مکانیزم ماشه فعلاً مطرح نیست و بحث این است که از راه فشارهای سیاسی و حتی امنیتی و دیپلماتیک ایران را وادار کنند که از خواسته‌های آنها تمکین کند.»  بهشتی‌پور با بیان اینکه طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبوده است، تاکید کرد: «اگر اتحادیه اروپا به تعهدات خود عمل کرده بود، می‌توانست به تمام دنیا اعلام کند که ایران تخلف کرده است. اما اتحادیه اروپا به بهانه آنکه آمریکا دست آنها را بسته، تعهدات برجامی را اجرا نکرده، نمی‌توانند از ایران انتظار داشته باشند به تعهدات خود پایبند باشد.»


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 29 مهر 1402برچسب:, توسط smsreson

چگونه سابقه سیم کارت خود را پاک کنیم ؟

1402-07-28 11:10:54 8  0  0

همه ما می‌دانیم ‌که سیم کارت هایی که استفاده می‌کنیم به دو دسته اعتباری و دائم تقسیم می‌شوند اما فرقی نمی کند که سیم کارت ما از چه نوعی باشد چرا که در هر دو مورد اطلاعات شخصی می تواند روی آن ذخیره شود و این موضوع زمانی برای ما مشکل زا می شود که بخواهیم سیم کارت را واگذار کنیم پس حتماً باید قبل از واگذاری سیم کارت سابقه سیم کارت را پاک کنیم اما نه به روش های قدیمی و وقت گیر .

در این مقاله می خواهیم به شما چگونگی پاک کردن سابقه سیم کارت به آسانترین شکل که زمانگیر نباشد آموزش دهیم پس پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 

 


روش های قابل استفاده برای پاک کردن سابقه سیم کارت :

 

1- از طریق تنظیمات گوشی : 

تمامی گوشی ها چه از نسل قدیم باشند چه از نسل جدید در آن قسمتی وجود دارد به نام تنظیمات که یکی از آیکون های این قسمت مربوط میشود به کارکرد سیم کارت . اگر بخواهید که سیم‌کارتتان را واگذار کنید باید به این قسمت رجوع کنید و گزینه ریست یا بک آپ را انتخاب کنید و پس از آن ریست فکتوری را انتخاب کنید . در این مورد توجه داشته باشید که با انتخاب ریست فکتوری علاوه بر اطلاعات موجود در سیم کارت بقیه اطلاعات شما که در گوشی ذخیره شده است نیز پاک می‌شود. 
اما یک خبر خوب در اینجا وجود دارد آن هم این است که اگر شما از سامانه پیام کوتاه ، پنل پیامکی تهیه کرده باشید می‌توانید قبل از ریست فکتوری سیم کارت ، از تمامی تاریخچه مخاطبین تان بک آپ بگیرید و در زمانی که به آن نیاز داشتید دوباره از لیست مخاطبین تان استفاده کنید.

 

 

2- ریست کردن سابقه سیم کارت با استفاده از USB و سیم کارت خوان :

برای این کار نیاز به کامپیوتر، سیم USB و دستگاه سیم کارت دارید. مراحل انجام به شرح زیر است:

 

- ابتدا سیم کارت را در سیم کارت‌خوان قرار دهید.
- سپس با استفاده از سیم USB، سیم کارت‌خوان را به کامپیوتر متصل کنید.
- در مرحله بعد روی آیکون مدیریت محتوای سیم کارت کلیک نمایید.
- گزینه تنظیم مجدد یا ریست را انتخاب نمایید.
- حالا می‌توانید تمام تاریخچه مخاطبین، پیامک‌ها و سایر محتواهای سیم کارت را مشاهده کنید.
- همه آن‌ها را به صورت یک‌جا انتخاب کنید.
- راست کلیک کرده و گزینه Delete All را بزنید.

 

این مورد می تواند برای همه افراد مناسب نباشد چرا که همه افراد به طور معمول دستگاه سیم کارت خوان را ندارند این مورد بیشتر به کار افرادی می آید که از سامانه پیام کوتاه ، پنل پیام کوتاه تهیه کرده باشند و با آن برای کسب و کارشان از تبلیغات اس ام اسی استفاده می کند  زیرا استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی در طیف وسیع گاهی نیاز به پاکسازی سیم کارت دارد چرا که به دلیل تعداد زیاد مخاطبان یک پیامک تبلیغاتی می تواند به اشتباه دو یا چند بار برای یک نفر فرستاده شود . کسانی که از پنل پیامکی برای تبلیغات اس‌ ام‌ اسی خود استفاده می‌کنند هر از چندگاهی سابقه سیم کارت خود را پاک کنند تا بتواند برای مشتریانشان آرامش را به ارمغان بیاورند .

 

 

3- خداحافظی با سیم کارت:

یکی از ساده ترین روش ها برای از بین بردن سابقه سیم کارت خداحافظی با آن است در این روش اگر سیم کارت به نام خودتان باشد می توانید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید و از آنان تقاضای مسدودی یا سوزاندن سیم کارت را داشته باشید در این مورد توجه داشته باشید که تنها در صورتی می‌توان به اطلاعات سیم کارتتان دسترسی پیدا کرد که از طریق دستگاه قضایی و دستور قاضی درخواست پرینت سیم کارت را داشته باشید که این موضوع فقط در مواردی خاص اتفاق می افتد. 

 

4- پاک کردن سابقه سیم کارت با نرم افزار:

برخی از نرم افزارها هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بخش یا تمامی اطلاعات سیم کارت را پاک کنید در زیر به صورت آیتمی به معرفی این نرم افزار ها می پردازیم :

 

- برنامهmobikin eraser :

برای نرم افزار اندروید این برنامه کاملاً ساده و مناسب می باشد و می توانید از هر قسمتی که خواستید بک آپ بگیرید .

 

- برنامه همراه من :

چون این برنامه یک اپلیکیشن میباشد ،می تواند روی همه گوشی ها نصب شود پس میتوانید هم برای سیستم اندروید استفاده کنید هم ios اما فقط برای سیم کارتهای اول همراه اول کاربرد دارد .

 

 

پیام رسون:

اطلاعات سیم کارت می تواند شامل تاریخچه مخاطبین و پیامک ها باشد اما همین دو مورد در بعضی از شرایط بسیار حیثیتی است که پاک کردن آن لازمه داشتن آرامش است .

در این مقاله سعی کردیم شما را با روش های ساده و کارآمد که بتوانید تاریخچه سیم‌کارتتان را پاک کنید آشنا کنیم اما اگر تمامی لیست مخاطبینتان پاک شد و خواستید برای کسب و کارتان از دفترچه تلفن پیام رسون استفاده کنید تا با پنل پیامکی برایشان ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشید

کافیست به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید و یا اینکه با کارشناسان پیام رسون تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس‌ ام‌ اس همین حالا اقدام کنید


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 29 مهر 1402برچسب:, توسط smsreson

وزیر کار در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای ترمیم حقوق کارگران تصمیم جدیدی اتخاذ شده است‌؟ گفت: در حال بررسی موضوع هستیم و هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت گفت:‌ مقایسه آمار اشتغال تابستان 1402 براساس گزارش مرکز آمار به نسبت تابستان 1401، نشان می‌دهد که 907 هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.
وی افزود: اشتغال خالص یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و آنهایی که بیمه بیکاری می‌گیرند؛ اگر ما بیمه بیکاری را 180 هزار نفر محاسبه کنیم و بازنشستگان را هم 300 هزار نفر حساب کنیم، یک میلیون و 280 هزار نفر به روایت مرکز آمار اشتغال ایجاد شده است که 907 هزار آن اشتغال خالص است.
مرتضوی گفت: نرخ بیکاری با این رقم به 7.9 درصد کاهش یافته است و در 21 استان نرخ بیکاری کاهش داشته است.
وزیر کار عنوان کرد: در هفت ماه اول امسال 655 هزار فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است که رکورد جدیدی در تاریخ اشتغال کشور در 19 سال گذشته است.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای ترمیم حقوق کارگران تصمیم جدیدی اتخاذ شده است‌؟ گفت: در حال بررسی موضوع هستیم و هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وزیر کار در پاسخ به سؤالی پیرامون ساخت مسکن 25 متری عنوان کرد: آقای موسوی لارگانی از من وقت گرفته بود و همراه او یک متقاضی بود که ایده ساخت واحدهای مسکونی را داشت و از من تقاضا کرد که می‌خواهم مسکن بسازم و پیگیر توسعه تعاونی‌ها و نیازمند حمایت هستم. او در این جلسه تأکید کرد که نه از دولت پول می‌خواهم، نه زمین، نه تسهیلات؛ من هم گفتم چه چیزی بالاتر از این؟ شما تعاونی می‌خواهید ما هم به تعاونی شما کمک می‌کنیم. پیگیر هم هستیم به تعاونی‌ها کمک کنیم. نه ایشان بلکه هرکس بخواهد تعاونی مسکن ایجاد کند ما حمایت می‌کنیم. تحت هیچ شرایطی در این گفت‌وگو از متراژ مسکن صحبت نشد. وزارت کار که متولی مسکن نیست ما متولی اشتغال هستیم.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 مهر 1402برچسب:, توسط smsreson

آشنایی با دیسیپلین پیامکی با پیام رسون

1402-07-23 16:45:42 16  0  0

این روزها همه مردم به دنبال راه هایی برای پولدار شدن هستند اما در این بین بعضی ها به نتیجه می‌رسند و عده ای دیگر هم به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسند.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که علت موفقیت و یا شکست افراد در رسیدن به ثروت چیست؟ 

عده ی زیادی از افراد فکر می‌کنند که برای پولدار شدن و رسیدن به ثروت باید انگیزه داشته باشند و با انگیزه ثروتمند شدن شروع به کار و فعالیت می‌کنند. مثلا در صفحات مجازی مانند اینستاگرام فعالیت می‌کنند و یا با خرید پنل پیامکی شروع به ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه در مورد محصول و کالای خود می‌کنند.

اما پس از مدتی اگر فروش خوبی نسبت به کالای خود نداشته باشند، ناامید شده و دست از تلاش خود بر می‌دارند.

اما تحقیقات نشان داده که دلیل ثروتمند شدن افراد فقط یک درصد انگیزه بوده است، یا به زبان دیگر دلیل ثروتمند شدنشان به جای انگیزه، داشتن دیسیپلین بوده است.

پس چیزی که برای رسیدن به موفقیت باید روی آن تمرکز کنید داشتن دیسیپلین است ، بحثی که در این مقاله میخواهیم بیشتر با آن آشنا شویم پس پیشنهاد میکنم تا پایان با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید . 

 

 

 

دیسیپلین چیست؟

دیسیپلین یعنی متعهد بودن به کاری که باید انجام شود. در واقع زمانی افراد به موفقیت می‌رسند که بهانه تراشی نکنند و آن کاری را که باید انجام شود را در زمان خودش انجام دهند فارغ از بهانه تراشی.

در واقع متعهد بودن به وظیفه مان و طبق برنامه پیش رفتن مهمترین رکن برای رسیدن به موفقیت است.

 

برای آنکه در کارهایتان دیسیپلین داشته باشید باید کارهای زیر را انجام دهید : 

- لیست کارهای خود را بنویسید.
- برای هر کدام مهلت انجام کار قرار دهید.( مثلا تعیین کنید که چند روز یا چند ماه نیاز است تا انجام کامل آن)
- قدم بعدی، اولویت بندی کارهایتان هست ( از لحاظ اهمیت و ضرورت)
- حال باید از اولویت اول و کار مهم تر آغاز کنید.
- مهم ترین و اولین اولویت خود را در همان ساعات اولیه روز انجام دهید تا برای باقی ساعات وقت لازم برای انجام سایر کارها و اولویت های بعدی داشته باشید.

 

 

کانال دیسیپلین: 

دیسیپلین دارای یک کانال است وقتی ما در راستای برنامه ریزی هایمان در این کانال قرار داریم، تمام کارهای درست در راستای اهداف خود را در زمان درست انجام می دهیم ولی وقتی دچار اهمال کاری و یا تنبلی های کوچک که گاهی برایمان لذت بخش است می شویم ( برای مثال وقتی در میان کارهایمان غرق در تلفن همراه و شبکه های مجازی می شویم ) از کانال دیسیپلین خارج می شویم. خارج شدن از کانال دیسیپلین یعنی انجام کاری که دوست داریم در زمانی که دوست داریم و این یعنی پایان برنامه ریزی!!!

 

 

 

پیام رسون : 


در نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز، شما می‌توانید با تیم حرفه ای ما به یک دیسیپلین خاص در کارتان برسید بدین صورت که پنل پیامکی خریداری کنید و به صورت مستمر برای مخاطبان هدف خود تبلیغات اس ام اسی ارسال کنید. همچنین با توجه به اینکه پیام رسون این امکان را دارد که برای افرادی که بلک لیست خود را فعال کرده اند نیز، تبلیغات پیامکی ارسال کند، پس با خیال راحت اقدام به خرید پنل پیام کوتاه شیراز کنید و نسبت به کارتان دیسیپلین داشته باشید.

همچنین سامانه پیام کوتاه شیراز به شما پیشنهاد می‌دهد که اگر برای کسب و کارتان سایت دارید یا در صفحات مجازی تبلیغات انجام می‌دهید، حتما لینک سایت یا اینستاگرام خود را در پایین متن تبلیغاتی خود قرار دهید که بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 مهر 1402برچسب:, توسط smsreson

 مدیرکل مقابله با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اشاره به ممنوعیت واردات و عرضه آیفون ۱۴ و ۱۵ گفت: در محل‌های عرضه گوشی‌های تلفن همراه اگر مشاهده شود که این مدل گوشی‌های قاچاق در حال توزیع است دستور برخورد و جمع‌آوری آن‌ها صادر خواهد شد.

به‌تازگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخشنامه‌ای به دبیر کمیسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان تهران صادر کرده که براین‌اساس برخورد با عرضه آیفون 14-15 باتوجه‌به عدم واردات قانونی این دو مدل از برند آیفون در تمام‌رویه‌های تجاری و مسافری و پستی در دستور کار قرار بگیرد.

گوشی‌های آیفون قاچاق جمع‌آوری می‌شود
از همین رو، یاسر سوادکوهی مدیرکل هماهنگی مقابله قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه‌ با ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 و اینکه اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چه خواهد بود، گفت: بسیاری از سریال‌های گوشی‌های آیفون 14 وارد شده ثبت گمرکی نشده‌اند و از نظر قانونی قاچاق محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در خصوص آیفون 15 نیز به هیج عنوان ثبت سفارشی صورت نگرفته و ورود آن حتی به صورت مسافری نیز ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود. بنابراین در محل‌های عرضه گوشی‌های تلفن همراه اگر مشاهده شود که این مدل گوشی‌های قاچاق در حال توزیع است دستور برخورد و جمع‌آوری آن‌ها صادر خواهد شد.

دور زدن رجیستری متوقف می‌شود
این مقام مسئول افزود: همچنین «دانگل‌های آی‌کاس» که آنتن‌دهی گوشی‌های رجیستر نشده را فعال می‌کرد نیز قاچاق محسوب شده و از سطح عرضه جمع‌آوری خواهند شد. همچنین اگر گوشی‌های آیفون 14 که به‌صورت مسافری وارد شده‌اند کد آنها در گمرک ثبت نشده باشد، نیز جمع‌آوری خواهند شد.

سوادکوهی در پایان با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های ذی‌صلاح دستور برخورد با گوشی‌های قاچاق را دریافت کرده‌اند، گفت: تمامی عرضه‌کنندگان این کالا‌های قاچاق توسط کمیته شناسایی قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسایی شده است؛ از طرفی به‌صورت مکتوب به اصناف اعلام شده که از عرضه و فروش گوشی‌های قاچاق جلوگیری کنند.

چرا واردات گوشی‌های آیفون 14 و 15 ممنوع است؟
بهمن سال 1401 ابلاغیه‌ای از سوی مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران صادر و ورود تلفن همراه با نشان تجاری اپل 14 به صورت همراه مسافر و پستی ممنوع اعلام شد.

در این بخشنامه آمده است از تاریخ 1401.12.1 گوشی تلفن همراه با نشان تجاری اپل مدل 14 و کلیه مدل‌های بعد از آن جزو لیست کالاهای مجاز همراه مسافر و پستی ورودی به کشور نیست. علت ممنوعیت واردات سری جدید گوشی‌های اپل نیز ارزبری زیاد آنها عنوان شده است.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 15 مهر 1402برچسب:, توسط smsreson

پنل پیامکی پیام رسون ویژه روز جهانی کودک

1402-07-13 23:43:12 18  0  0

دنیای کودکان قشنگ‌ترین و صمیمی‌ترین دنیایی است که هر کس بارها آرزو می‌کند که ای کاش می‌شد یک بار دیگر به این دنیای شیرین قدم گذاشت ، اما افسوس که این غیر ممکن است .

ما بزرگترها باید این دنیا را برای این عزیزان قشنگ‌تر و زیباتر کنیم و در عین حال هدفمند چرا که در گذشته پدر و مادرها فقط این را می‌دانستند که باید کودک را تربیت کنند و برای این کار از هر راهی استفاده می‌کردند اما در زمان حال این را همه ی والدین می‌دانند که نه تنها نباید از هر راهی برای تربیت فرزند خود استفاده کنند بلکه باید خود را با شیوه‌های نوین آموزش نیز تطبیق دهند .

 

 

یکی از مواردی که می‌شود هر روزه یک نکته آموزشی و تربیتی برای مادرها و پدرها داشت ارسال اس‌ ام‌ اس روزانه است . مثلاً مرکز مشاوره‌هایی که در حیطه آموزش و تربیت کودکان کار می‌کنند می‌توانند با خرید پنل پیامکی از سامانه پیام کوتاه هر روزه برای مادرها یا پدرها یک نکته کلیدی اس‌ام‌اس کنند این روش علاوه بر اینکه شما خودتان را به والدین نسل جدید معرفی کرده‌اید می‌توانید به آنها یادآور شوید که در صورت بروز هرگونه مشکل در تربیت فرزندشان می‌توانند روی شما حساب کنند و از شما مشاوره بگیرند. 

یکی دیگر از کاربردهای پنل اس‌ام‌اس برای کودکان می‌تواند مناسب اسباب بازی فروشی‌ها باشد برای مثال می‌توانید با خرید پنل اس‌ام‌اس از سامانه پیامکی و درخواست دستگاه ذخیره شماره موبایل تاریخ تولد کودکان را ثبت کنید و در روز میلاد شان به والدین آنها پیامک ارسال کنید و یادآور شوید که چه بازی‌هایی مناسب با سن کودکشان را دارید. این یک راه بسیار ساده و در عین حال کارآمد است برای جذب مشتری .

 

 

پیام رسون 

اگر بخواهیم از کاربردهای پنل اس‌ام‌اس برای مشاغل مرتبط با کودکان بگوییم بسیار زیاد است و در این مقاله نمی‌گنجد .

اما تیم ما در سامانه پیامکی پیام رسون یک پیشنهاد جذاب برای تمامی مشاغل دارد شما می‌توانید با ارسال پیامک برای روز جهانی کودک به مخاطبینتان هم خودتان را یادآوری کنید و هم این روز ارزشمند را به والدین یادآور شوید فقط کافیست که به سایت سامانه پیامکی پیام رسون مراجعه کنید و پنل پیامکی خود را سفارش دهید اما خبر هیجان انگیز این است که نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون به مناسبت این روز ارزشمند و به افتخار آینده سازان جامعه روی تمامی پنل‌های پیامک خود یک تخفیف ۳۰ درصدی قرار داده است که شما می‌توانید با ثبت پنل اس‌ام‌اس خود از این تخفیف استفاده کنید .

 

جهت خرید پنل اس‌ام‌اس از شیراز اس‌ام‌اس همین حالا اقدام کنید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 15 مهر 1402برچسب:, توسط smsreson

به نوشته سی‌ان‌ان، هفت رقیب جمهوری‌خواه در رویارویی چهارشنبه‌شب در کتابخانه ریاست‌جمهوری رونالد ریگان در کالیفرنیا لحظاتی به یاد ماندنی را ثبت کردند. از جمله لحظاتی که نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی عصبانیت فروخورده سایر نامزدها را بر سر ویوک راماسوامی خالی کرد. هیلی به راماسوامی گفت: «راستش، هر بار سخنان شما را می‌شنوم و به خاطر حرف‌هایتان حس می‌کنم کمی احمق‌تر شده‌ام».

دو نامزد نیز از غیبت ترامپ انتقاد کردند. ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا گفت که او «غیب شده است». کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی رئیس‌جمهور سابق را «دونالد داک» (دونالد ترسو) خطاب کرد و گفت که او به جای دفاع از کارنامه خود بر روی صحنه، «پشت چوب‌های گلف خود پنهان می‌شود».

رقبای جمهوری‌خواه همچنین به جو بایدن حمله کردند. تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی گفت که بایدن به جای شرکت در اعتصاب اتحادیه کارگران خودروساز، باید در مرز جنوبی باشد. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق گفت که بایدن باید به صف بیکاران بپیوندند. داگ بِرگام، فرماندار داکوتای شمالی گفت که بایدن در «بازار آزاد» دخالت می‌کند.

با این حال، آنچه در این مناظره به میزبانی شبکه فاکس بیزینس و یونی‌ویژن انجام شد، بعید است که مسیر رقابت حزب جمهوری‌خواه را تغییر دهد که در آن، ترامپ در رأی‌گیری‌های سراسری و اولیه ایالتی پیشتاز باقی مانده است. جدل‌ها و روی حرف هم پریدن‌هایی که به سختی می‌شد آن‌ها را فهمید، ممکن است بسیاری از بینندگان را از دیدن سایر مناظره منصرف کرده باشد.

در اینجا نکات اصلی دومین مناظره مقدماتی جمهوری‌خواهان را بررسی می‌کنیم:

استراتژی ترامپ جواب داد
ممکن است ترامپ با نادیده‌گرفتن مناظره‌ها و اتخاذ رویکردی به عنوان یک رئیس‌جمهور مستقر نسبت به انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴، از ریسک درگیرشدن با سایر کاندیداها و افت محبوبیت خود جلوگیری کرده باشد. با این حال، معلوم نیست که در نظر رأی‌دهندگان، او چه بهایی را در قبال از دست‌دادن مناظره آشفته چهارشنبه‌شب خواهد پرداخت.

رقبای ترامپ چند اَتک به او زدند. دسنتیس او را به خاطر کسری بودجه محکوم کرد. کریستی در همان لحظات اولیه، او را به سخره گرفت و «دونالد داک» خطابش کرد که کنایه‌ای به ترسوبودن اوست. سپس، کریستی در آخرین سخنانش گفت که ترامپ را از رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان بیرون خواهد انداخت. فرماندار سابق نیوجرسی گفت: «این مرد نه تنها در حزب ما تفرقه انداخته، بلکه خانواده‌ها را در سراسر کشور از هم جدا کرده است. او بین دوستان اختلاف انداخته است».

با این حال، ترامپ توانست تا حد زیادی از انتقاد رقیبانش نسبت به کارنامه خود بگریزد. این کاندیداها در تلاشند رأی‌دهندگانی که عموماً نظر مثبتی به دوران ریاست‌جمهوریش دارند را به سمت خود بکشانند. مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «مناظره امشب حزب جمهوری‌خواه به اندازه مناظره اول کسل‌کننده و بی‌اهمیت بود، و چیزهایی که گفته شد، پویایی رقابت‌های مقدماتی را تغییر نخواهد داد».

دو ساعت هرج‌ومرج
دومین مناظره مقدماتی حزب جمهوری‌خواه با وقفه‌ها، جدل‌ها و کشمکش‌های طولانی بین نامزدها و مجریان بر سر زمان سخنرانی همراه بود. این برای بینندگانی که سعی می‌کنند چیزی دستگیرشان شود و بدتر از آن، برای این نامزدها که تلاش می‌کردند خود را به عنوان جایگزینی مناسب برای ترامپ نشان دهند، سخت بود.

چیزی که موضوع را پیچیده‌تر می‌کند این بود که نامزدهای برتر در نظرسنجی‌ها (دسنتیس و هیلی) از جمله کسانی بودند که کمترین تمایل را به درگیرکردن خود در بگومگوها داشتند. حداقل در ابتدای برنامه، مجریان بارها و بارها تلاش کردند تا راه را برای فرماندار فلوریدا باز کنند؛ اما او تقریباً در ۱۵ دقیقه اول برنامه بی‌تحرک بود.

راماسوامی تا حدودی بهتر از بسیاری از رقبای خود صحبت کرد و با صدای بلندتر و سریعتر سخن می‌گفت. اما او چندین بار در بگومگوها با نامزدهایی که او را هدف قرار داده بودند، گیر افتاد و نتوانست جملاتش را کامل و مفهوم منتقل کند.

احتمالاً مجریان به دلیل از دست‌دادن کنترل مناظره در نیم ساعت اول، مورد انتقاد قرار می‌گیرند، اما حتی یک مناظره آشفته نیز به رأی‌دهندگان آن چیزی که باید در مورد نامزدها بدانند را می‌گوید.

دعوای خانوادگی
به نظر می‌رسید که اسکات در طی مناظره به دنبال دعوا بود و در نهایت توانست با هم‌ایالتی خود به چیزی که می‌خواست برسد. او حمله خود را با متهم‌کردن هیلی به خرج‌کردن ۵۰ هزار دلار برای پرده‌های محل اقامت ۱۵ میلیون‌دلاریش در زمانی که سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، آغاز کرد.

اگرچه این تلخ‌ترین لحظه شب نبود، اما دست‌کمی نداشت. نزاع بین این دو سیاست‌مدار اهل کارولینای جنوبی عمیق به نظر می‌رسید. اما باید به یاد آورد که حدود یک دهه پیش، زمانی که هیلی فرماندار کارولینای جنوبی بود، اسکات را به کرسی سنا منصوب کرد. به نظر می‌رسد که اعتماد به اسکات در طی این رقابت ریاست‌جمهوری از بین رفته است.

عملکرد نوسانی دسنتیس
دسنتیس که برای اولین‌بار به طور جدی با رقبای جمهوری‌خواه خود درگیر شد، اجرای نامیزانی را ارائه داد. عملکردی که نسبت به اولین مناظره مقدماتی با ریسک بیشتری همراه بود. علی‌رغم قوانینی که به نامزدها اجازه می‌داد در صورت نام‌برده‌شدن از آن‌ها پاسخ دهند، زمانی که پنس از فرماندار فلوریدا به خاطر اعدام‌نکردن قاتل دانش‌آموزان مدرسه پارکلند مورد انتقاد کرد، دسنتیس بدون پاسخ‌دادن به او به شبکه فاکس اجازه داد تا تبلیغات میان‌برنامه‌ای پخش کند. البته دسنتیس با حکم حبس ابد قاتل پارکلند مخالف بود و از قانونی دفاع کرد که فلوریدا را به ایالتی با کمترین آستانه محکوم‌کردن افراد به اعدام تبدیل می‌کرد. همچنین زمانی که پنس دسنتیس را به افزایش ۳۰ درصدی بودجه فلوریدا در دوران تصدی خود متهم کرد، فرماندار پاسخی نداد.

او حتی بعداً به اسکات اجازه داد تا در مورد استانداردهای برنامه درسی تاریخ سیاه‌پوستان فلوریدا حرف آخر را بزند و زمانی که هیلی اشاره کرد که در دومین روز فرمانداری دسنتیس در فلوریدا، او اقداماتی را برای جلوگیری از حفاری نفت انجام داده بود، نتوانست به خوبی از خود دفاع کند.

قبل از اولین مناظره، یک استراتژیست ارشد یک «کمیته اقدام سیاسی» بزرگ طرفدار دسنتیس به حامیان مالی گفته بود که ۷۹ درصد مردم مناظره را تماشا خواهند کرد و بعد از ۱۹ دقیقه ابتدایی، تلویزیون را خاموش می‌کنند.

با این معیار، فرماندار فلوریدا موفق شد به عنوان اولین نفر و دقیقاً در زمان مناسب (۱۶ دقیقه بعد از آغاز برنامه) صحبت کند و در سخنانش، حملات تندتری به نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان آغاز کرد.

دسنتیس غیبت ترامپ در مناظره را با عملکرد بایدن که آن را غیاب در رهبری اقتصاد می‌خواند و آن را مقصر تورم و اعتصاب کارگران خودروسازی‌ها می‌داند، مقایسه کرد. دسنتیس در حمله‌ای تند به ترامپ گفت: «می‌دانید چه کسی دیگری امشب غایب است؟ دونالد ترامپ غایب است. او باید امشب روی این صحنه باشد. او مدیون شماست که از کارنامه‌اش دفاع کند».

اما دسنتیس پس از آن و تا زمانی که پس از مناظره در فاکس‌نیوز ظاهر شد و رئیس‌جمهور سابق را به یک رویارویی یک‌به‌یک دعوت کرد، تا حد زیادی از هدف قراردادن ترامپ اجتناب کرد. او با رد قاطعانه اینکه پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها اهمیت دارد، مناظره را به پایان رساند. او قبل از مقصردانستن ترامپ به دلیل عملکرد ضعیف جمهوری‌خواهان در سه انتخابات اخیر گفت: «نظرسنجی‌ها رئیس‌جمهور را انتخاب نمی‌کنند، رأی‌دهندگان رئیس‌جمهور را برمی‌گزینند».

مهاجرت و لاتین‌تبارها
در دقایق پایانی مناظره، یکی از مجریان از پنس پرسید که چگونه با آن دسته از رأی‌دهندگان لاتین‌تبار که احساس می‌کنند نسبت به آن‌ها متخاصم بوده یا به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد، ارتباط برقرار می‌کند. پنس با اشاره به قانون کاهش مالیات جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۷ گفت: «من به لایحه کاهش مالیات و اصلاحات مالیاتی بسیار افتخار می‌کنم». او همچنین به نرخ پایین بیکاری آمریکایی‌های لاتین‌تبار در دولت ترامپ و پنس اشاره کرد.

در مواجهه با همین سؤال، اسکات گفت که باید در این زمینه الگو بود. او گفت: «رئیس دفتر من تنها رئیس دفتر زن لاتین‌تبار در سنا است. من او را استخدام کردم زیرا او بهترین و باصلاحیت‌ترین فردی بود که سراغ داریم».

مجری برنامه در مورد سوابق و نظر نامزدها در مورد مهاجرت و خشونت با سلاح پرسید که برخی از آن‌ها برای دادن یک پاسخ مستقیم به مشکل خوردند. او از پنس پرسید که آیا برای یافتن راه‌حلی دائمی برای افرادی که در کودکی به طور غیرقانونی به کشور آورده شده‌اند، با کنگره همکاری خواهد کرد. پس از اینکه پنس پاسخ خود را بر روی اهمیت تأمین امنیت مرزهای متمرکز کرد، مجری سؤال را تکرار کرد. پنس پاسخ داد: «من ۱۲ سال در کنگره خدمت کردم. کاری که من در این مرحله نسبت به همه متفاوت انجام دادم این بود که در واقع اصلاحات را در کنگره به تصویب رساندم».

طفره از سقط جنین
بیش از ۱۰۰ دقیقه از آغاز مناظره گذشت تا سؤالی در مورد سقط جنین پرسیده شود. حدود پنج دقیقه بعد، گفتگو به موضوع بعدی منتقل شد. این مسئله که می‌تواند قوی‌ترین محرک (یا بازدارنده) آرا در انتخابات آینده باشد، کمتر از یک ویدئوی تیک‌تاکی زمان برد.

به نظر می‌رسید که این مسئله به ذهن هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان نرسیده بود. یکی از مجریان موضوع را با پاسخی از دسنتیس مطرح کرد که آیا برخی از جمهوری‌خواهان حق دارند که نگران باشند که واکنش منفی انتخاباتی به ممنوعیت سقط جنین یا احتمال آن، پیروزی حزب را با مشکل مواجه کند؟

دسنتیس که در ماه آوریل ممنوعیت شش‌هفته‌ای را امضا کرد، با رد این نگرانی‌ها به موفقیت انتخاباتی خود در بخش‌های لیبرال‌نشین فلوریدا در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد. سپس ترامپ را به دلیل اینکه قوانین جدید سقط جنین فلوریدا را «وحشتناک و اشتباه» خوانده بود، مورد انتقاد قرار داد.

کریستی مسیر مشابهی را پیش گرفت و استدلال کرد که دو دوره فرمانداری او در نیوجرسی که یک ایالت دموکرات‌نشین است، نشان داد که رهبران ضد سقط جنین در جایی که بیشتر حامی حق سقط جنین هستند، پیروز شوند. موضوع سقط جنین با همین جمله به طور ناگهانی پایان یافت. دیگر هیچ سؤال و تلاشی از سوی بقیه نامزدها برای مداخله یا پیوستن به بحث دیده نشد.

حمله همه‌جانبه به راماسوامی
برخی از نامزدهای روی صحنه نمی‌خواستند مناظره اول تکرار شود که راماسوامی در آن توانسته بود به عنوان یک مناظره‌گر و شومن برجسته ظاهر شود. در اوایل مناظره روز چهارشنبه، اسکات به این کارآفرین هندی‌تبار حمله کرد و گفت که در سوابق تجاری روابط با حزب کمونیست چین دیده می‌شود. راماسوامی که به وضوح اذیت شده بود، سعی کرد از سابقه تجاری خود دفاع کند؛ اما در نهایت، اسکات و راماسوامی در صحبت‌های همدیگر می‌پریدند.

کمی بعد، پنس پاسخی را با حمله به راماسوامی آغاز کرد و گفت: «خوشحالم که ویوک از تعامل تجاری با چین خارج شده است». در نقطه‌ای دیگر از مناظره، پس از اینکه راماسوامی به سؤالی در مورد استفاده‌اش از TikTok پاسخ داد، هیلی به وسط بحث پرید و گفت: «هر بار حرف‌هایت را می‌شنوم، احساس می‌کنم احمق‌تر شده‌ام. ما نمی‌توانیم به تو اعتماد کنیم». همانطور که راماسوامی سعی می‌کرد لحن وحدت‌جویانه خود را دوباره از سر بگیرد، صدای اسکات شنیده می‌شد که سعی می‌کرد حرف او را قطع کند.

جاخالی پنس و دسنتیس
علی‌رغم تلاش‌های مجریان برای مجبورکردن دسنتیس و پنس در مورد سوابق آن‌ها در مورد سیاست‌های مراقبت‌های بهداشت عمومی، آن دو نتوانستند به خوبی به این سؤالات پاسخ دهند.

پنس در پاسخ به سؤالی درباره شکست دولت ترامپ در پایان‌دادن به قانون «اوباما کِر» (قانون مراقبت‌های درمانی مقرون‌به‌صرفه)، ترجیح داد به سؤال قبلی در مورد خشونت با اسلحه پاسخ دهد. هنگامی که مجری یک‌بار دیگر پنس را تحت فشار قرار داد تا توضیح دهد که چرا اوباما کر نه تنها دست نخورد بلکه محبوب باقی مانده است، معاون رئیس‌جمهور سابق یک‌بار دیگر طفره رفت.

مجری دیگر فاکس سعی کرد دسنتیس را تحت فشار قرار داده تا توضیح دهد که چرا ۲.۵ میلیون شهروند فلوریدا بیمه درمانی ندارند. دسنتیس یک ورق آشنا برای جمهوری‌خواهان در کالیفرنیا را رو کرد: تورم. با این حال، مجری گفت که اما تورم نمی‌تواند علت این باشد که چرا فلوریدا یکی از بالاترین نرخ‌های نبود بیمه را در کشور دارد. دسنتیس برای این نیز پاسخی نداشت.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 7 مهر 1402برچسب:, توسط smsreson

پنل پیامکی پیام رسون ویژه هفته وحدت

1402-07-07 23:20:28 4  0  0

هفته وحدت یکی از هفته های مهم در بین ما ایرانیان است که از تاریخ ۱۲ ربیع الاول شروع و تا تاریخ ۱۷ ربیع الاول که میلاد پیامبر اکرم است ادامه دارد .هدف از  برگزاری هفته وحدت نزدیک شدن پیروان مذاهب اسلامی با هدف شناخت یکدیگر بر اساس اصول مسلم و مشترکات اسلامی بیان شده است .هر ساله در هفته وحدت به منظور همبستگی مسلمانان و هم فکری میان عالمانشان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار میشود و در آن سعی میشود که سطح آشنایی و آگاهی و تعمیق تفاهیم بین پیروان مذاهب اسلامی و تحکیم رشته های اخوت اسلامی در بین مسلمانان بیشتر شود . 

سامانه پیامکی پیام رسون تمام تلاش خود را میکند تا در مناسبت های مختلف روی پنل پیام کوتاه و نمایندگی پنل پیامک تخفیف های شگفت انگیز قرار دهد تا علاقه مندان به ارسال اس ام اس بتوانند پنل پیامکی مد نظرشان را تهیه کنند و برای کسب و کارشان بتوانند به بهترین روش تبلیغ و کمترین هزینه تبلیغات انجام دهند . 

اگر از تبلیغات اس ام اسی برای کسب و کارتان استفاده میکنید و میخواهید خودتان را به مشتریان یاداوری کنید این بهترین فرصت است که با ارسال متن های ویژه هفته وحدت ، خودتان را به مشتریانتان یاداوری کنید . 

 

 

 

نمونه متن اس ام اس هفته وحدت : 

 

-پیامبران الهی که خود نیز از میان مردم برانگیخته شده اند، با اتّصال و ارتباط با مجاری وحی کوشیده اند تا آدمی را حول یک محور گرد هم آورند تا در پرتو وحدت کلمه، عظمت و اقتدار نظام الهی را به نمایش گذاشته شود و مردم به سعادت حقیقی دست یابند. هفته وحدت دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول مبارک باد.

 

- من، تو، او و تک تک ما نهر‌هایی هستیم دور از هم. در مسیر خود گاهی به سراشیبی یا مانعی برمی‌خوریم و متوقف می‌مانیم و خشک می‌شویم، اما اگر ما به هم بپیوندیم، دریا می‌شویم و دُرهای گران می‌پروریم. میلاد پیامبر صلح و دوستی و هفته وحدت تهنیت باد

 

- وحدت دست برداشتن از حقایق نیست، در مسیر حقیقت است. قرآن تاکید بر وحدت اسلامی دارد اما وحدت محور می‌خواهد و تاکید، بدون آنکه محور و کانال آن مشخص شود، لغو و بیهوده است. قرآن صامت به تنهایی نمی‌تواند محور وحدت باشد بلکه نیاز به امام ناطق است تا بیانگر حقیقت باشد. “مثل اهل بیتی کمثل سفینه النوح” هفته وحدت گرامی باد

 

- گرامی باد هفته ی وحدت، که در آن میثاق ها تحکیم می شود، پیمان ها استوار می گردد، خون ها در هم می جوشد، دست ها و بازوها درکنار هم قرار می گیرد، چهره ها بر یکدیگر لبخند پیروزی و صفا می زند، قشرها همه باهمند، امت، یکپارچه و منسجم است.

 

- میوه آرامش و پیشرفت و امنیت، بر درخت اتحاد می روید. هفته وحدت مبارک باد.

 

- پیامبرصلی الله علیه وآله: الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عَذابٌ وحدت مایه رحمت، و تفرقه موجب عذاب است. فرا رسیدن هفته وحدت گرامی باد

 

 

پیام رسون : 

اگر میخواهید از تخفیف شگفت انگیز سامانه پیامکی پیام رسون استفاده کنید کافیست به سایت سامانه پیامکی پیام رسون مراجعه کنید و با ثبت پنل پیامکی یا اپراتورهای مد نظرتان از یک تخفیف 30درصدی بهره مند شوید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 
    
      
    
    
  
    


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 7 مهر 1402برچسب:, توسط smsreson

غلامرضا میری گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۷ میلیون تومان، زعفران پوشال ۴۴ تا ۴۵ میلیون تومان، زعفران سرگل ۴۶ تا ۴۷ میلیون تومان و نگین ۴۷ تا ۵۰ میلیون تومان است.
به گفته او، با توجه به کاهش عرضه زعفران تا فصل برداشت در برابر تقاضا، احتمال نوسان قیمت دور از انتظار نیست‌.
میری ادامه داد: با توجه به روند افزایش صادرات از ابتدای سال پیش بینی می شود که رکورد صادرات سال ۹۹ شکسته شود.
نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات گفت: بنابر آمار گمرک صادرات زعفران از فروردین تا پایان مرداد نسبت به سال قبل روند افزایشی داشته است. همچنین طبق آمار در سال ۹۹ رقمی بالغ بر ۳۲۵ هزارتن زعفران صادر شد که امیدواریم امسال رکورد صادرات شکسته شود.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 شهريور 1402برچسب:, توسط smsreson

پنل پیامکی پیام رسون ویژه هفته سینما

1402-06-17 22:20:55 9  0  0

خیلی از افراد هستند که دوست دارند اوقات فراغت خودشان را با دیدن یک فیلم سپری کنند چرا که دیدن فیلم باعث می‌شود شما با طرز فکر و دیدگاه های افراد دیگر آشنا شوید . همین موضوع باعث شده که افراد برای دیدن فیلم های جدید و به روز به سمت سینما بروند چرا که بهترین مکان برای دیدن و لذت بردن از فیلم سینماست .

همچنین در فرهنگ ما نیز سینما جزو یکی از هنرهای بزرگ محسوب می‌شود به همین دلیل است که در سال ۱۳۷۹ در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با جشن صدمین سالگرد ورود سینما به ایران ،۲۱ شهریور ماه را به عنوان روز ملی سینما نامگذاری کردند و به عنوان یک روز نمادین  وارد تقویم ملی ایران شد و این ها نشان دهنده ارزش سینما در جامعه و فرهنگ ماست .

پس لازم است که سینماداران نیز برای این هنر تبلیغات انجام دهند و روش های موثری را در بازاریابی پیش بگیرند که باز هم مثل همیشه پنل پیامکی و تبلیغات پیامکی می تواند یکی از بهترین روش تبلیغ برای سینماداران به حساب بیاید . 

پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با نمایندگی پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید تا شما را با مزایا و کاربردهای پنل پیامکی ویژه سینما بیشتر آشنا کنیم .

 

 

 

بازاریابی پیامکی ویژه سینماداران: 

تبلیغات پیامکی می تواند کمک بسیار موثری برای جذب تماشاچی داشته باشد و طبیعتا هرچه تعداد تماشاچیان بیشتر باشد سود و درآمد سالن سینما نیز بیشتر خواهد بود پس  جذب مشتری بیشتر در صورتی امکان‌پذیر است که سینماداران علاوه بر ارائه خدمات بهتر نسبت به دیگر سینما ها ، باید اطلاع رسانی و اخبار به موقع نیز به مشتریان خود داشته باشند .

این اطلاع رسانی باید به روز باشد مثلاً اگر یک فیلم جدید به اکران رسیده و بر روی پرده سینما می باشد باید مشتریان قدیمی و جدید را مطلع کرد از تاریخی که فیلم جدید روی پرده است تا پایان آن . همچنین می شود مشتریان را از فیلم هایی که قرار است در آینده روی پرده بیاید نیز مطلع کرد .

این اطلاع رسانی ها از عهده سامانه پیامک برمی‌آید که با ارائه پنل پیامک به سینماداران به آنها این امکان را می‌دهد که با کمترین هزینه و با بالاترین سرعت به بیشترین مخاطب اطلاع‌رسانی کنند . 

 

 

مقرون به صرفه بودن پنل پیامک برای سینما :

یکی از ویژگی های منحصر بفرد بازاریابی پیامکی، مقرون به صرفه بودن آن می باشد. اگر شما بازاریابی پیامکی را با دیگر ابزارهای تبلیغاتی مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که ارزان ترین نوع تبلیغات است اما تاثیر گذارترین نوع آن نیز می باشد. از آنجایی که با استفاده از بازاریابی پیامکی مخارج و هزینه های تبلیغات کم می شود، می توانید با استفاده از مبلغ باقیمانده برای بهبود بخشیدن و ارتقای کیفی سینما استفاده کرد.

 

 

الگو های پیامکی برای سینماداران :

الگوی ارسال پیامک برای سینماداران می‌تواند کمی متفاوت تر از بقیه کسب و کارها باشد که در زیر به چند نمونه از این تبلیغات و الگوهای پیامکی اشاره کرده ایم .

 

1- تبلیغات فیلم
“فیلم عنوان فیلم * با بازی * نام بازیگر از تاریخ * تاریخ * در سینما * نام سینما * اکران میشود. با استفاده از کد  Xدر 72 ساعت آینده بلیط خود را رزرو کنید و 20٪ تخفیف بگیرید.”

 

2- برنامه سینما
” نام دو فیلم پرطرفدار و فیلم های بیشتری که به سینما * نام سینما * می آیند. برای اطلاع از برنامه کامل اکران فیلم های این ماه MOVIES را به شماره 83482 ارسال کنید. * نام سینما * “

 

3- به روز رسانی های سرگرم کننده
“آیا می دانید برای ساخت لوکیشن فیلم حضرت محمد n میلیارد هزینه شده است؟ پشت صحنه  این فیلم راهمین الان در * لینک کوتاه*  تماشا کنید. * نام سینما * “

 

4- تأیید رزرو
“رزرو شما برای صندلی های * صندلی 1 * و * صندلی 2 * در * تاریخ * در * زمان * برای فیلم * نام فیلم * تایید شده است. شماره رزرو: 78332. * نام سینما * “

 

5- متن تخفیف
“کد تخفیف شما: F8A23

این پیامک را هنگام خرید بلیط خود نشان دهید و بلیط دوم را به صورت رایگان از ما دریافت کنید. از انتخاب  سینما * نام سینما * توسط شما متشکریم! “

 

6- یادآوری رزرو
“لطفا بلیط خود را 30 دقیقه قبل از شروع فیلم از پذیرش دریافت کنید. شماره رزرو شما 838842 است. * نام سینما * “

 

7- پاداش وفاداری
”بلیط های خود را با * نام سینما * به مدت سه هفته پشت سر هم بصورت آنلاین رزرو کنید و چهارمین فیلم را رایگان ببینید. برای تخفیف کامل، این متن را همراه با رسیدهای خود به پذیرش ارائه دهید. * نام سینما * “

 

 

 

پیام رسون :

از اجرای اولین کمپین های تبلیغاتی که در آن از استراتژی پیامکی استفاده شده سالهاست که می‌گذرد و این بدان معناست که این روش بسیار موثر عمل کرده و همواره مشاغل جدید با خلاقیت و کاربردهای متفاوت از تبلیغات پیامکی استفاده می کند و همواره توانسته اند نتیجه بسیار خوبی از پنل پیامکی داشته باشند .

سامانه پیام کوتاه شیراز با فعالیت در همین حوزه و کسب موفقیت های روزافزون یکی از معتمد ترین و پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران شناخته شده است که برای خرید پنل پیامک از آن فقط کافیست وارد سایت سامانه پیام کوتاه شوید و از آنجا خرید خود را تکمیل کنید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس‌ ام‌ اس همین حالا اقدام کنید


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 شهريور 1402برچسب:, توسط smsreson

 شرکت حمل و نقل اینترنتی«تپسی» با صدور اطلاعیه ای با تایید هک شدن یکی از سرورهای خود اعلام کرد: بخشی از اطلاعاتی که روز گذشته در اینترنت درز پیدا کرد مربوط به فاکتور سفرهای رانندگان این شرکت است.

خبری روز گذشته درمورد هک شدن اطلاعات مربوط به یک شرکت حمل و نقل اینترنتی در ایران به دلیل امنیت پایین منتشر شد، این اطلاعات لو رفته شامل ده ها هزار صورت حساب که دارای اطلاعات شخصی نام، نام خانوادگی، شماره ملی و تاریخ صورت حساب‌ها مشترکان است.
شرکت حمل و نقل اینترنتی «تپ‌سی» با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: بخشی از اطلاعاتی که روز گذشته در اینترنت درز پیدا کرده، مربوط به فاکتور سفرهای رانندگان این شرکت است.
تپسی در این اطلاعیه یادآور شد: پس از بررسی‌های انجام شده توسط تیم امنیت تپ‌سی درخصوص ادعای لو رفتن اطلاعات توسط یک حساب توییتری، نتایج به اطلاع کاربران می‌رسد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: همان‌گونه که در اطلاعیه نخست نیز ذکر شد اولویت تپ‌سی حفاظت از اطلاعات کاربران است. بررسی‌های تپ‌سی هم ثابت کرد تأکید و سرمایه‌گذاری این شرکت بر حفاظت اطلاعات کاربران کاملاً به‌جا بوده و در شرایط حیاتی کاملاً موثر واقع شده و هیچ‌گونه دسترسی به هیچ نوع اطلاعات مسافران – مانند اطلاعات سفر، مبدا و مقصد و زمان سفر، اطلاعات هویتی صورت نگرفته است.
در اطلاعیه شرکت تپسی تصریح شده است: با بررسی دقیق‌تر موضوع، تیم امنیت تپ‌سی متوجه تلاش برای تعدادی نفوذ با منشا خارجی به سرورهای این شرکت شد که تنها یکی از سرورهای جانبی مورد نفوذ هکرها با آدرس آی‌پی متعلق به کشور اوکراین قرار گرفته است که فاکتورهای 60 هزار راننده فعال جهت حسابرسی مالیاتی در سال‌های 1395و 1396 روی آن نگهداری می‌شدند.
منشا و هدف اصلی این نفوذ خارجی برای تپ‌سی مشخص نیست و همکاری تیم امنیت تپ‌سی با پلیس فتا و مرکز ماهر در این زمینه ادامه دارد.
طی هفته‌های اخیر تپ‌سی و سایر استارت‌آپ‌های ایرانی با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های فناوری مواجه بوده‌اند. به رغم تمامی مشکلات اعم از تحریم‌ها و تلاش گسترده برای نفوذ اینترنتی، تپ‌سی همچنان مصمم به ارایه خدمات باکیفیت، امن و مناسب به کاربران است.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1402برچسب:, توسط smsreson

باشگاه مشتریان سامانه پیامکی پیام رسون

1402-05-31 22:45:26 35  0  0

شما در شرایط فعلی بازار باید هوشمندانه تر کار کنید و نه سخت تر!

بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای انجام این کار ، تمرکز بر مشتری موجود خود با یک برنامه پاداش مشتری است که در ایران به باشگاه مشتریان معروف شده است.

شما برای راه اندازی باشگاه مشتریان چه هدفی را دنبال می کنید؟ آیا کسب و کار شما قابلیت پیاده سازی باشگاه مشتریان را دارد؟ آیا نمونه باشگاه مشتریان خوب را سراغ دارید؟ هزینه باشگاه مشتریان چقدر است؟

اینها نمونه ای از سوال هایی است که قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان برایتان به وجود میاید و باید قبل از تهیه باشگاه مشتریان جواب قانع کننده ای برای آنها پیدا کنید . شما باید بدانید هدف از ایجاد باشگاه مشتریان چیست . آیا این اقدام در راستای اهداف شما  قرار دارد یا خیر؟

اگر میخواهید به جواب تمامی سوال های بالا برسید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید . 

 

 

 

باشگاه مشتریان چیست ؟ 

باشگاه مشتریان یک کسب و کار هوشمند است که در اثر گرد آوردن مشتریان یک مجموعه در کنار هم و ثبت اطلاعات آنها به وجود می آید . این اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می شود و می توان برای آنها برنامه‌ریزی کرد . در واقع با راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتری با استفاده از هوش تجاری علاوه بر جذب مشتری جدید می توان مشتریان فعلی خود را به مشتری وفادار تبدیل کنیم .  با راه اندازی باشگاه مشتریان ، خریداران  ترغیب میشوند که به وب سایت هایی که قبلا از آنها خرید کرده اند مراجعه کنند و  مجددا خرید انجام دهند .

 

هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان : 

در فضای بسیار رقابتی امروز مدل کسب و کار بسیار دچار تحول شده است. شما ممکن است یک ایده بسیار نوآورانه داشته باشید که بازار منتظر آن است. ولی رقبا بیشتر از ۶ ماه به شما زمان تنفس نخواهند داد.

شما با کسب و کارهای زیادی روبرو شده اید که توسط رقیب بزرگتر بلعیده شده اند. یا اینکه با تغییر کوچک یا بزرگ در فضای عمومی کسب و کار بحران های زیادی را تحمل کرده اند.

یکی از مهمترین اهداف از راه اندازی باشگاه مشتریان ، حفظ و نگهداری مشتریانی است که شما برای جذب آنها بسیار هزینه کرده اید. رفتار مشتری بسیار وابسته به رفتاری است که شما با او انجام داده اید. در زیر به صورت ایتمی به اهدافی که میتوان از راه اندازی باشگاه مشتریان داشته باشیم اشاره شده است . 

 

- حفظ مشتریان سابق
- ایجاد مزیت نسبی کسب و کار نسبت به رقبا
- افزایش دایره مشتریان جدید به واسطه باشگاه مشتریان
- کمک به برند سازی
- افزایش فروش در روز ها و ساعت های خلوت
- ایجاد کیف پول هوشمند برای جلوگیری از تخفیف نقدی
- کاهش تخفیف واقعی به واسطه کیف پول
- تسهیم سهم بازاریاب های مختلف و افراد منتفع به صورت خودکار

 

 

 

باشگاه مشتریان پیام رسون :

باشگاه مشتریان پیام رسون ، یک سامانه وفاداری مشتریان ابری رایگان است که به کسب و کارها و فروشگاه ها کمک میکند تا باشگاه مشتریان اختصاصی خود را راه اندازی کنند.

در باشگاه مشتریان رایگان پیام رسون سناریوها و طرح های تخفیفی به صورت کاملا منعطف در اختیار شماست تا با آن بتوانید انواع سناریوهای وفاداری مشتریان را پیاده سازی کنید. از جمله این طرح ها می توان به طرح های امتیاز و پاداش ، طرح های تخفیفی ، بازگشت درصدی از مبلغ خرید به حساب مشتری ، تخفیف های پلکانی و دیگر طرح های وفاداری اشاره کرد

همچنین میتوانید پس از راه اندازی  باشگاه مشتریان رایگان خود ، انواع هدیه ها را تعریف کنید. هدیه و تبریک روز تولد که به صورت اتوماتیک تنظیم می شود و برای مشتریان شما ارسال می شود. . به طور مثال شما می توانید هدیه ای تعریف کنید و مشتری با استفاده از امتیازات کسب شده در باشگاه مشتریان ، آن هدیه را بخرد و یا امتیازاتش را به اعتبار خرید تبدیل کند.

 

اپلیکیشن باشگاه مشتریان رایگان پیام رسون :

اپلیکیشن باشگاه مشتریان رایگان پیام رسون  به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می گیرد.یعنی لوگو و نام شما در اپلیکیشن درج میگردد و کاملا اختصاصی عمل میکند.مشتریان شما با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراهشان ، می توانند امتیاز ، اعتبار و هدایای خود را مشاهده کنند. همچنین می توانند با استفاده امتیازات کسب شده ، از هدایای تعریف شده استفاده نمایند.

اگر تصمیم دارید که باشگاه مشتریان برای کسب و کارتان راه اندازی کنید میتوانید با مراجعه به نمایندگی پنل پیامک شیراز اقدام به خرید باشگاه مشتریان کنید تا باشگاه مشتریان را به صورت رایگان برایتان راه اندازی کنیم چراکه پیام رسون در حال حاضر باشگاه مشتریان را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه میدهد 

 

کلام آخر:

جذب مشتری جدید بسیار هزینه بر دار تر از حفظ مشتری موجود است ، برای حفظ مشتری خود باشگاه مشتری رایگان پیام رسون را تهیه کنید . 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 11 شهريور 1402برچسب:, توسط smsreson

انگار که قصه خرید بلیت‌های پرواز اربعین تمامی ندارد و برای مسئولان مربوطه، ایرلاین‌ها و مردم تبدیل به کلاف سردرگم شده است. فروش بلیت‌های اربعین از تاریخ مقرر آغاز شد. باز هم علاوه‌بر هشدارهای قبلی رسانه‌ها و حتی پیش‌بینی خودمان در همین صفحه؛ مانند سال قبل قطره‌ای عرضه شد. درست مانند سال قبل، شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفتند تا بلیت‌ها را در تاریخ‌های نامعین به زائران عرضه کنند. 
تاکنون تعداد ۳۶۷ مجوز برای انجام پروازها در بازه اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی صادر شده است. اما یکی دو روز گذشته سخنگوی ایران ‌ایر خبری مبنی‌بر کاهش قیمت بلیت‌ پروازهای اربعین از 27 مرداد تا 9 شهریور در مسیر تهران به نجف با نرخ 2.5 میلیون تومانی اعلام کرد و گفت از 17 تا 20 شهریور نیز نرخ بلیت‌ها با همین قیمت به زائران اربعین عرضه خواهد شد. براساس گفته سخنگوی ایران ایر عرضه این بلیت‌ها در ساعات مختلف است و ناموجود بودن به معنای تکمیل‌ظرفیت آن نیست و انجام این کار برای در دسترس ماندن سایت ایران ایر است. 
صحت این خبر؛ در گرو یک جست‌وجوی ساده در سایت ایران ایر است. عرضه چنین قیمت بلیتی از 17 شهریور به بعد یعنی یک روز بعد از روز اربعین است. اما در روزهای پیش از اربعین؛ نه‌تنها چنین بلیتی با این قیمت عرضه نشده بلکه به‌طور کلی هیچ قیمت معینی حتی قیمت تصویبی از سوی ستاد اربعین و تعداد بلیت‌های موجود هم درج نشده و باز هم زائر در یک بلاتکلیفی خرید بلیت هوایی یا انتخاب سفر زمینی برای اربعین است. توجیه این شرکت هواپیمایی نیز این است که این شکل از عرضه؛ برای توزیع متناوب بلیت‌هاست. در‌صورتی‌که همین کار تاییدی است بر عرضه محدود بلیت‌ها مانند سال گذشته. 
اما آنچه در این بین عرضه قطره‌چکانی و ظرفیت محدود در ساعات مختلف یا همان ساعات محدود را توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر تایید می‌کند، اعلام این جمله در سایت فروش بلیت این شرکت هواپیمایی است: «ناموجود بودن صندلی‌ لزوما به منزله تکمیل‌ظرفیت پرواز نبوده و در راستای توزیع متناوب، صندلی‌های خالی در ساعات مختلف در دسترس قرار خواهد گرفت.» پرسش اول این است که اگر ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی مشخص شده که در ایام اربعین چند پرواز از مبدأ تهران به مقصد نجف یا بغداد وجود دارد، چرا عرضه بلیت‌ها همچنان قطره چکانی است و چه تضمینی وجود دارد که تمام بلیت‌ها تا پایان اربعین به زائران به‌صورت برابر و به‌طور عادلانه عرضه شود؟
«جعفر یازرلو» سخنگوی سازمان هواپیمایی 25مرداد در گفت‌وگو با ایرنا از مشارکت شرکت‌های هواپیمایی در طرح فروش پروازهای اربعین با نرخ مصوب خبر داد و افزود: «آتا، ایران ایر، ایرتور، کیش، پویا، قشم ایر و ساها و فلای بغداد شرکت‌هایی هستند که تا به امشب مجوز فوق‌العاده پروازهای اربعین را دریافت کردند. به غیر از فلای بغداد، بقیه ایرلاین‌ها با نرخ مصوب در پروازهای اربعین شرکت دارند.» 
ظاهرا روز گذشته ظرفیت قابل‌توجهی برای فروش ارائه شد اما براساس گزارشات دریافت شده به «فرهیختگان» زائران تا مرحله پرداخت هزینه بلیت پیش می‌رفتند، شماره مرجع و بلیت نیز صادر می‌شد اما در آخر هزینه بلیت به حساب زائر باز می‌گشت و زائر نمی‌دانست که چه اتفاقی برای بلیت خریداری شده افتاده است؟ اینکه همچنان بلیت برای زیارت اربعین دارد یا نه؟شرکت هواپیمایی آتا از ساعت 2 و نیم ظهر روز گذشته بلیت‌فروشی‌اش را آغاز و اعلام کرد که از طریق اپلیکیشن مخصوص به خودش، بلیت‌فروشی خواهد داشت. اما تا ساعت‌ها نه اپلیکیشن برای خرید بلیت باز می‌شد و نه سایت بالا می‌آمد تا زائر بلیت رزرو کند. سایر ایرلاین‌ها نیز چنین قصه‌ای داشتند و علاوه‌بر نبود بستر مناسب از لحاظ زیرساخت در سایت‌هایشان، تعداد ظرفیت‌های موجود مشخص نبود. 
چندسالی می‌شود که که شرکت‌های هواپیمایی، فروش بلیت به‌طور مستقیم ندارد. یعنی شما برای سفر به ترکیه یا مثلا فرانسه به خود دفتر هواپیمایی مراجعه نمی‌کنید و باید بلیت را از آژانس یا نهایتا سایت‌های فروش بلیت دریافت کنید؛ چراکه پروازهای خارجی قیمت مصوب خودشان را دارند و در‌صورت فروش بیشتر از قیمت تصویب شده، جریمه خواهند شد. اما در این چندساله دولت فروش بلیت اربعین را به‌طور تمام در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار داده و دقیقا مشکل همینجاست که این مساله باعث بروز نارضایتی زائران از شکل و شیوه عرضه بلیت شده است؛ از همین ساعات نامعلوم فروش بلیت گرفته تا قیمت‌های نوسانی. هرچند ستاد اربعین هرساله قیمتی مصوب برای فروش بلیت‌های اربعین اعلام می‌کند اما وقتی تمام تصمیمات فروش بلیت در اختیار شرکت هواپیمایی بوده یعنی درنهایت شکل و خروجی کار نیز به‌دست خود همین شرکت‌های هواپیمایی است. مهم‌ترین‌شان نیز تعداد پر و خالی بودن صندلی‌ها در پروازهای مختلف و صد البته قیمت بلیت‌هاست. دادن این امتیاز به شرکت‌های هواپیمایی شبیه به رانتی است که ضرر و دودش در چشم زائر است. سرگردانی در میان انتخاب هواپیمایی، باز نشدن سایت شرکت‌های هواپیمایی، نوسان فاحش قیمت و عرضه تعداد نامعلوم صندلی‌ها. اما چرا تعداد نامعلوم صندلی‌ها؟ همیشه تعدادی از صندلی‌ها در اختیار ترافیک است، مثلا 10 صندلی. همچنین احتمال دارد تا دقیقه 90 و تا دم خود پرواز کنسلی وجود داشته باشد یا کسی اصلا به پرواز نرسد. از طرفی اعلام شد که فروش بلیت در فرودگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و مردم به فرودگاه مراجعه نکنند. پرسشی که مطرح است؛ تعداد آن صندلی‌های خالی در اختیار ترافیک، کنسلی‌‌ها و... چه می‌شود و چرا نباید امکان و فرصتی وجود داشته باشد تا زائر از این شرایط استفاده کند؟ آیا نتیجه چیزی جز ارائه غیرمرسوم بلیت‌ها از سوی شرکت هواپیمایی به افراد خاص است؟
از این گذشته درخصوص قیمت بلیت‌های مصوب شده؛ براساس گفته‌های مرداد امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین؛ آخرین برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین و‌کمیته‌های مرتبط، قیمت بلیت رفت و برگشت پرواز اربعین به نجف و بغداد (تهران- نجف- تهران) و (تهران- بغداد- تهران) هشت میلیون تومان اعلام شد. همچنین هزینه بلیت پرواز اربعین از مشهد (مشهد- نجف- مشهد) و (مشهد- بغداد- مشهد) یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. همچنین بهای کل بلیت یکطرفه از کرمان، فارس، خراسان هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان به بغداد و نجف اشرف حداکثر ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به‌صورت یکطرفه و از تهران ۴ میلیون تومان در یک مسیر است. این درحالی است که تقریبا هیچ ایرلاینی هنوز از مبدأهای دیگر اعلام شده کشورمان به عراق پرواز ندارد. 
بنابر گفته وزیر کشور حدود هزار پرواز از ایران به عراق طراحی شده و بیش از این ظرفیت فرودگاهی در کشور عراق وجود ندارد. این سخن پذیرفته شده است که هر فرودگاهی ظرفیت خاص خود را دارد اما آیا برای پروازهای کنسلی یا تاخیری از فرودگاه‌های عراق به فرودگاه‌های کشورمان برنامه‌ای معین طراحی شده است؟ اینکه قرار است کدام شرکت هواپیمایی جایگزین پرواز کنسلی از پیش تعیین نشده یک شرکت هواپیمایی دیگر شود؟ یعنی برای وقت و هزینه زائر آیا برنامه‌ریزی شده؟ در هفته‌های گذشته؛ روزی نبوده است که زائران پروازهای نجف به ایران؛ از زمان طولانی تاخیر در پروازها شکایت نکرده‌اند. آیا ستاد اربعین برنامه‌ای برای زائران در فرودگاه دارند؟ موقعیتی را درنظر بگیرید که پرواز زائر 4 ساعت تاخیر داشته؛ از یک طرف زائر نه توانایی بازگشت به هتل را دارد و نه موکبی در نزدیکی فرودگاه نجف وجود دارد تا زائر برای استراحت به آن مراجعه کند. در چنین موقعیتی و با توجه به تورم ارزی و نرخ نوسانی قیمت دینار که هر بطری آب معدنی ممکن است تا 200 هزار تومان هم پای زائر بیفتد؛ ستاد اربعین چه برنامه‌ای دارد و چه خدمتی قرار است به زائر ارائه دهد؟ این نیز مساله دیگر بی‌پاسخ و مبهم ستاد اربعین در نامنظم بودن پروازها و ارائه خدمات به زائران اربعین است. 
در این بین شرکت‌های هواپیمایی خارجی مانند العراقیه، فلای دبی یا قطر ایر وی نیز برای ایران پروازهای اربعین ارائه می‌کنند. در این خصوص ستاد اربعین و مسئولان دولتی مربوط هیچ سقف قیمتی‌ای ارائه نداده‌اند و وضعیت این پروازها هم نامشخص است. با وجود اینکه تا چند روز گذشته پروازهای ایران به بغداد از ایرلاین قطر ایر وی با قیمت بالا هم موجود بود اما اکنون در سایت‌های عرضه بلیت داخلی مانند علی‌بابا، فروش بلیت این ایرلاین‌ها موجود نیست. هرچند با قیمت بالا اما دسترسی به بلیت‌های پرواز تهران به نجف از طریق ایرلاین قطری قطرایروی راحت‌تر از خرید با بلیت از پروازهای داخلی است. 
نکته جالب ماجرا درخصوص عرضه بلیت اربعین از سوی ایرلاین‌های خارجی به ایرانی‌ها این است که شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام کرده که برای برخی شهرهای دیگر کشورمان به مقصد عراق پرواز وجود دارد. با وجود اینکه گفته شده از فارس به نجف پرواز خواهیم داشت اما مثلا هنوز تکلیف پروازهای شیراز به نجف مشخص نیست ولی درحال‌حاضر از طریق ایرلاین قطر ایروی پرواز شیراز به نجف موجود است. 
از این گذشته براساس اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی یک ایرلاین خارجی یعنی ایرلاین فلای بغداد براساس قیمت مصوب فروش بلیت خواهد داشت. این بدان معناست که سازمان هواپیمایی و به‌طورکلی دولت می‌توانست از ظرفیت ایرلاین‌های خارجی برای اربعین استفاده کرد اما در عمل می‌بینیم که تنها یک ایرلاین عراقی را پای کار آورده است. به جز این امر حتی این امکان وجود داشت که ایرلاین‌های خارجی را همان‌گونه که درحال‌حاضر ایرلاین قطری درحال فروش بلیت از مبدأ ایران به مقصد عراق را برای افزایش تراکنش و بدون قیمت مصوب هم پای کار بیاوریم و اعلام شود که این تعداد از شرکت‌های هواپیمایی خارجی نیز بیشتر از قیمت مصوب پای کار آمده‌اند تا لااقل تکلیف تعداد پروازها مشخص شود و افزایش تراکنش پرواز صورت بگیرد. 
جدای از این مساله؛ تعدادی از زائران از مقصدهای مختلف کشور مثلا از تهران قصد دارند با پرواز خودشان را به یکی از شهرهای مرزی برسانند. کمبود بلیت‌ پرواز داخلی هم در این بین برای رسیدن به شهرهای مرزی نیز به یک بحران چندماهه تبدیل شده و حالا در آستانه اربعین این بحران جدی‌تر می‌شود وقتی که زائر حتی بلیت پرواز برای رسیدن به آبادان یا ایلام پیدا نمی‌کند. البته به دلیل کمبود ظرفیت‌ ناوگان هوایی در این بین حتی می‌توان کنسل شدن پروازهای داخلی را هم پیش‌بینی کرد تا از آن طرف بتوان به پروازهای اربعین رسید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 29 مرداد 1402برچسب:, توسط smsreson

خطوط سامانتل در سامانه پیامکی شیراز

1402-05-20 21:00:51 30  0  0

تا به حال چیزی در مورد سیم کارت سامانتل شنیده اید ؟یا اینکه میدانید چه نوع ویژگی هایی دارد و با چه تعرفه ای در بازار عرضه میشود ؟ ما امروز در این مقاله که در سایت سامانه پیام کوتاه به ثبت رسیده است می‌خواهیم در مورد سیم کارت های سامانتل و ویژگی ها و تعرفه ی آن در نمایندگی پیامک بپردازیم . پس اگر می‌خواهید با سیم کارت سامانتل بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 

 

 

تاریخچه سامانتل :

اگر کمی به لوگو و نام سیم کارت سامانتل دقت کرده باشید، می توانید حدس بزنید که حتما ارتباطی بین این سیم کارت ها و بانک سامان وجود دارد بدین صورت که سامانتل، اولین اپراتور مجازی کشور است که توسط شرکت کیش سل پارس شروع به کار کرد. کیش سل پارس، یکی از شرکت های وابسته به شرکت پرداخت الکترونیک سامان است که این شرکت نیز از شرکت های وابسته به بانک سامان به شمار می رود. 
در واقع سامانتل سیم کارت های بانک سامان است که به بازار عرضه شد. درواقع یکی از اپراتورهای کشور است که با سرمایه گذاری بانک سامان،بیمه سامان و  پرداخت الکترونیک سامان در بهمن 94 موفق به دریافت موافقت اصولی و در شهریور 95 فعالیت جدی خود را با اولین پروانه اپراتور MVNO توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آغاز نمود.

 

 


هدف  سامانتل : 

شرکت کیش سل پارس  با ارائه سیمکارت سامانتل بر روی خدمات اینترنت همراه نسل 4G قصد رقابت  با اپراتورهای دیگر را دارد . یکی از جذابیت های این سیمکارت این است که با 5 عدد 9 پشت سر هم آغاز میشود، در واقع تمامی سیم کارتهای سامانتل به نوبه خود رند محسوب میشوند، این سیمکارت میتواند مانند تمامی سیمکارت های دیگر به صورت میکرو و نانو قابل استفاده باشد و با انواع وسایل ارتباطی  خود را سازگار هستند  و مشترکین این اپراتور میتوانند از خدمات جذابتری بجز خدمات اولیه نظیر: اینترنت پرسرعت، کنفرانس صوتی و تصویری و سبدی پر از خدمات ارزش افزوده بهره مند شوند.

 

 

 

سیم کارت سامانتل در سامانه پیام کوتاه شیراز : 

نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون به عنوان یکی از پیشرفته ترین سامانه پیامک در ایران به تازگی خطوط سامانتل را جزء خطوط پیامکی خود کرده  که به صورت خدماتی آن را به مشتریان پیام رسون ارائه می‌دهد.  و این مژده را به همراهان خود می‌دهد که اگر علاقه مند به ارسال پیامک با سر شماره ۰۹۹۹۹ هستید حتما با مراجعه به سایت سامانه پیامک خطوط سامانتل را به عنوان خط کاری خود  انتخاب کنید .

 

 

 

مزایای سیم کارت سامانتل در سامانه پیامک : 
 
۱-  ارسال پیامک گروهی با هدف معرفی، اطلاع رسانی، خدمات باشگاه مشتریان، سرویس های SMSC (به صورت A2P و P2P) و  VOICE (بر بستر LTE و  Wi-Fi)، سرویس پیام صوتی (VMS)، سرویس نمایش گر (CLIP)، سرویس انتظار مکالمه ( Call Waiting)، سرویس انتقال مکالمه ( Call Divert)، کنفرانس تلفنی ( Conference call)، ارسال email از طریق پیامک (email by SMS) ، محدودیت تماس های ورودی ( Call Barring)


۲- خدمات دیتاسنتر، مشاوره، طراحی و ارائه خدمات اختصاصی به تناسب شرکت ها و متناسب با نیاز  و فناوری روز


۳- اینترنت پرسرعت، کنفرانس صوتی و تصویری


۴- قابلیت انجام تمامی فعالیت های مالی( خرید از فروشگاه های عمومی و اختصاصی، فروشگاه های الکترونیکی، پرداخت قبوض، خرید شارژ، انتقال وجه نقد)


۵- قابلیت انجام فعالیت های بانکی (کارت به کارت، جابه جایی حساب، استعلام و مانده حساب)


۶- در خارج از ایران نیز تقریبا در تمام کشور ها قابلیت استفاده از سامانتل از طریق رومینگ قابل دسترس می باشد.


۷- فناوری یوسیم: USIM در واقع رایانه‌ ای کوچک است که می ‌تواند چندین برنامه کوچک را درون خود جای دهد. برای مثال از این سیم‌ کارت‌ ها جهت پرداخت هزینه مترو و یا دسترسی به قبض موبایل می توانید استفاده کنید .


۸- سرویس هایی همچون خرید کارت شارژ سامانتل از طریق اینترنت، نمایش محدوده آنتن دهی روی صفحه گوشی (Cell-Info)، دریافت پیام های فرهنگی و تبلیغاتی روی صفحه گوشی (  Cell-Broadcasting) و سرویس های ارزش افزوده است از دیگر ویژگی های سامانتل است .

 

 

 

پیام رسون : 

 سامانه پیامکی پیام رسون در نظر دارد خطوط سامانتل را با ارزان ترین تعرفه به مشتریان سامانه پیام کوتاه شیراز ارائه  دهد به همین دلیل تعرفه خطوط سامانتل  با اپراتور ۵۰۰۰ در نمایندگی سامانه پیامکی شیراز برابر میباشد . شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از تعرفه اپراتور ۵۰۰۰ و خطوط سامانتل اینجا را کلیک کنید .

 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 29 مرداد 1402برچسب:, توسط smsreson

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 53 صفحه بعد